Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: (+48) 33 4794 200
fax: (+48) 33 4794 303
e-mail: urzad@um.cieszyn.pl
Adres ESP (skrytki ePUAP/SEKAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Urząd Stanu Cywilnego

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

Urząd Stanu Cywilnego


ul. Kochanowskiego 14
43 - 400 Cieszyn


Kierownik - Artur Lorek



Zastępca Kierownika - Katarzyna Lankocz


  • tel.: 33/ 47 94 386


Zastępca Kierownika - Bartosz Chrapek


  • tel.: 33/ 47 94 365


Starszy Inspektor - Wioletta Kasztura


  • tel.: 33/ 47 94 389


Inspektor - Iwona Bednorz


  • tel.: 33/ 47 94 388


Podinspektor - Marcelina Gardas


  • tel.: 33/ 47 94 387


Zakres działania:


  1. Prowadzenie spraw dotyczących akt stanu cywilnego w Bazie Urzędów Stanu Cywilnego w systemie teleinformatycznym, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Prowadzenie spraw dotyczących akt stanu cywilnego na zlecenie innych USC, w tym migracja danych w Bazie Urzędów Stanu Cywilnego w systemie teleinformatycznym.
  3. Prowadzenie spraw dotyczących akt stanu cywilnego w rejestrach manualnych USC aż do czasu ich archiwizacji zgodnie z obowiązującym przepisami.
  4. Prowadzenie spraw związanych z aktami stanu cywilnego w rejestrze PESEL w systemie teleinformatycznym, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  5. Prowadzenie rejestrów w elektronicznym systemie SOD dotyczących wydanych aktów urodzenia, małżeństwa i zgonu.
  6. Prowadzenie rejestrów w elektronicznym systemie SOD dotyczących wydanych zaświadczeń w Bazie Urzędów Stanu Cywilnego.
  7. Prowadzenie spraw dotyczących usuwania niezgodności występujących w Rejestrach PESEL, Bazie Urzędów Stanu Cywilnego a pozostałymi rejestrami systemu teleinformatycznego „Źródło” (EL, RDO).
  8. Prowadzenie spraw w zakresie korespondencji konsularnej związanej z aktami stanu cywilnego.
  9. Prowadzenie spraw z zakresu zmiany imion, nazwisk zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  10. Prowadzenie spraw z zakresu statystyki publicznej dotyczących Bazy Urzędów Stanu Cywilnego w systemie teleinformatycznym „Źródło” oraz na potrzeby Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach.
  11. Prowadzenie spraw z zakresu profilaktyki, konserwacji i archiwizacji akt stanu cywilnego.
  12. Organizowanie i przeprowadzanie ceremonii zawarcia związku małżeńskiego w budynkach Urzędu Miejskiego w Cieszynie.
  13. Organizowanie i przeprowadzanie ceremonii zawarcia związku małżeńskiego poza siedzibą Urzędu Stanu Cywilnego w Cieszynie.
  14. Organizowanie i przeprowadzenie ceremonii jubileuszu 50 – lecia zawarcia związku małżeńskiego.
  15. Współpraca z sądami powszechnymi, organami administracji publicznej i innymi podmiotami właściwymi w zakresie ustalenia pochodzenia dziecka.
  16. Przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkobierców (sporządzanie testamentów allograficznych).
  17. Realizowanie zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych.


Regulamin korzystania z pomieszczeń Urzędu Miejskiego w związku z ceremonią zawarcia małżeństwa:


>>> Zarządzenie Nr 120.7.2014.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij