Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: (+48) 33 4794 200
fax: (+48) 33 4794 303
e-mail: urzad@um.cieszyn.pl
Adres ESP (skrytki ePUAP/SEKAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Wydział Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

Wydział Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej


ul. Kochanowskiego 14
43-400 Cieszyn


Naczelnik Wydziału - Grzegorz Soboszek



Inspektor - Teresa Świazdek


  • tel.: 33/ 47 94 372 - Sprawy wojskowe


Starszy Inspektor - Magdalena German


  • tel.: 33/ 47 94 373 - Ewidencja ludności


Podinspektor - Magdalena Bielesz-Dadok


  • tel.: 33/ 47 94 384 - Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych


Inspektor - Magdalena Stańco


  • tel.: 33/ 47 94 374 - Dowody osobiste


Starszy Inspektor - Oliwia Klimosz


  • tel.: 33/ 47 94 375 - Działalność gospodarcza


Zakres działania:


Zadania zlecone z zakresu administracji rządowej wynikające z ustaw:


  1. Prowadzenie spraw oraz wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość w centralnym elektronicznym Rejestrze Dowodów Osobistych.
  2. Prowadzenie spraw i wydawanie zaświadczeń i informacji z zakresu ewidencji ludności w systemie teleinformatycznym – Ewidencja ludności.
  3. Prowadzenie rejestrów w aplikacji „SELWIN”, w tym:
    1. rejestru mieszkańców,
    2. rejestru wyborców,
    3. rejestru dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym,
    4. rejestru osób podlegających kwalifikacji wojskowej.
  4. Prowadzenie spraw oraz wydawanie Karty Dużej Rodziny w systemie teleinformatycznym „Karta Dużej Rodziny”.
  5. Prowadzenie spraw oraz wydawanie Cieszyńskiej Karty Dużej Rodziny, (zm. 0050.396.2019).
  6. Wydawanie decyzji w sprawach z zakresu:
    1. Ewidencji Ludności,
    2. dostępu do informacji publicznej,
    3. Karty Dużej Rodziny,
    4. Cieszyńskiej Karty Dużej Rodziny,
    5. imprez masowych,
    6. świadczeń osobistych i rzeczowych w czasie pokoju oraz po ogłoszeniu mobilizacji,
  7. Prowadzenie rejestrów w elektronicznym systemie SOD Urzędu i wydawanie zaświadczeń w sprawach z zakresu Ewidencji Ludności oraz Rejestru Dowodów Osobistych.
  8. Przygotowanie Miasta do funkcjonowania w okresie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa Państwa i wojny.
  9. Wykonywanie zadań związanych z planowaniem operacyjnym oraz organizowanie i prowadzenie szkoleń obronnych.
  10. Organizowanie i przeprowadzanie na terenie Miasta tzw. „akcji kurierskiej”.
  11. Wykonywanie zadań na potrzeby wojsk sojuszniczych.
  12. Prowadzenie spraw z zakresu kwalifikacji wojskowej.
  13. Aktualizacja danych w spisach wyborców w związku z zarządzeniem wyborów oraz referendów.


Zadania własne wynikające z ustaw:


  1. Przekazywanie właściwym dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
  2. Prowadzenie spraw z zakresu dokumentów niejawnych.
  3. Wykonywanie czynności związanych z Centralną Ewidencją i Informacją Działalności Gospodarczej oraz formularzami zgłoszeniowymi osób ubezpieczonych i członków rodzin do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
  4. Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, nadzorowanie terminowego uiszczania opłat za korzystanie z zezwoleń alkoholowych oraz współpraca z innymi jednostkami w zakresie kontroli przestrzegania przepisów dot. obrotu napojami alkoholowymi.
  5. Współdziałanie z placówkami handlowymi, gastronomicznymi i usługowymi w kierunku maksymalnego zaspokojenia potrzeb mieszkańców miasta.
    Określanie dni i godzin otwierania oraz zamykania placówek handlowych, gastronomicznych i usługowych.
  6. Wnioskowanie o ustalanie miejsc przeznaczonych dla prowadzenia działalności handlowej.
  7. Współpraca z wydziałami Urzędu oraz jednostkami zewnętrznymi w zakresie zgodnego z prawem prowadzenia działalności gospodarczej przez przedsiębiorców na terenie Cieszyna.
  8. Wydawanie licencji na krajowy zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi.
  9. Prowadzenie spraw związanych z przeciwdziałaniem bezrobociu i współpracy z małymi i średnimi przedsiębiorcami tworzącymi miejsca pracy.
  10. Prowadzenie wykazu podmiotów podległych Burmistrzowi Miasta, w których może być wykonywana przez skazanych nieodpłatna, kontrolowana praca na cele społeczne.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij