Wydział Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej
Wydział Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej
ul. Kochanowskiego 14
43-400 Cieszyn
Naczelnik Wydziału - Grzegorz Soboszek
- tel.: 33 479 43 71
- fax: 33 479 43 03
- e-mail: sok@um.cieszyn.pl
Inspektor - Magdalena Bielesz-Dadok
(stanowisko ds. działalności gospodarczej - zezwolenia na sprzedaż napojów)
- tel.: 33 479 43 84
Starszy Inspektor - Oliwia Klimosz
(stanowisko ds. działalności gospodarczej)
- tel.: 33 479 43 75
Inspektor - Teresa Świazdek
(stanowisko ds. wojskowych)
- tel.: 33 479 43 72
Starszy Inspektor - Justyna Tomica
(stanowisko ds. ewidencji ludności)
- tel.: 33 479 43 73
Zakres działania:
Zadania zlecone z zakresu administracji rządowej wynikające z ustaw:
- Prowadzenie spraw oraz wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość w centralnym elektronicznym Rejestrze Dowodów Osobistych.
- Prowadzenie spraw i wydawanie zaświadczeń i informacji z zakresu ewidencji ludności w systemie teleinformatycznym – Ewidencja ludności.
- Prowadzenie rejestrów w aplikacji „SELWIN”, w tym:
- rejestru mieszkańców,
- rejestru wyborców,
- rejestru dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym,
- rejestru osób podlegających kwalifikacji wojskowej.
- Prowadzenie spraw oraz wydawanie Karty Dużej Rodziny w systemie teleinformatycznym „Karta Dużej Rodziny”.
- Prowadzenie spraw oraz wydawanie Cieszyńskiej Karty Dużej Rodziny, (zm. 0050.396.2019).
- Wydawanie decyzji w sprawach z zakresu:
- Ewidencji Ludności,
- dostępu do informacji publicznej,
- Karty Dużej Rodziny,
- Cieszyńskiej Karty Dużej Rodziny,
- imprez masowych,
- świadczeń osobistych i rzeczowych w czasie pokoju oraz po ogłoszeniu mobilizacji,
- Prowadzenie rejestrów w elektronicznym systemie SOD Urzędu i wydawanie zaświadczeń w sprawach z zakresu Ewidencji Ludności oraz Rejestru Dowodów Osobistych.
- Przygotowanie Miasta do funkcjonowania w okresie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa Państwa i wojny.
- Wykonywanie zadań związanych z planowaniem operacyjnym oraz organizowanie i prowadzenie szkoleń obronnych.
- Organizowanie i przeprowadzanie na terenie Miasta tzw. „akcji kurierskiej”.
- Wykonywanie zadań na potrzeby wojsk sojuszniczych.
- Prowadzenie spraw z zakresu kwalifikacji wojskowej.
- Aktualizacja danych w spisach wyborców w związku z zarządzeniem wyborów oraz referendów.
Zadania własne wynikające z ustaw:
- Przekazywanie właściwym dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Prowadzenie spraw z zakresu dokumentów niejawnych.
- Wykonywanie czynności związanych z Centralną Ewidencją i Informacją Działalności Gospodarczej oraz formularzami zgłoszeniowymi osób ubezpieczonych i członków rodzin do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
- Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, nadzorowanie terminowego uiszczania opłat za korzystanie z zezwoleń alkoholowych oraz współpraca z innymi jednostkami w zakresie kontroli przestrzegania przepisów dot. obrotu napojami alkoholowymi.
- Współdziałanie z placówkami handlowymi, gastronomicznymi i usługowymi w kierunku maksymalnego zaspokojenia potrzeb mieszkańców miasta.
- Określanie dni i godzin otwierania oraz zamykania placówek handlowych, gastronomicznych i usługowych.
- Wnioskowanie o ustalanie miejsc przeznaczonych dla prowadzenia działalności handlowej.
- Współpraca z wydziałami Urzędu oraz jednostkami zewnętrznymi w zakresie zgodnego z prawem prowadzenia działalności gospodarczej przez przedsiębiorców na terenie Cieszyna.
- Wydawanie licencji na krajowy zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi.
- Prowadzenie spraw związanych z przeciwdziałaniem bezrobociu i współpracy z małymi i średnimi przedsiębiorcami tworzącymi miejsca pracy.
- Prowadzenie wykazu podmiotów podległych Burmistrzowi Miasta, w których może być wykonywana przez skazanych nieodpłatna, kontrolowana praca na cele społeczne.