W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Zarządzenie nr 120.54.2022

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Burmistrza Miasta Cieszyna
z dnia
w sprawie wprowadzenia regulaminu korzystania z pomieszczeń Urzędu Miejskiego w Cieszynie w związku z ceremoniami zawarcia małżeństwa
Status obowiązujące

Zarządzenie Nr 120.54.2022
Burmistrza Miasta Cieszyna
z dnia 24 sierpnia 2022 roku

w sprawie wprowadzenia regulaminu korzystania z pomieszczeń Urzędu Miejskiego w Cieszynie w związku z ceremoniami zawarcia małżeństwa

Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r., poz. 559 z późn. zm.)

§ 1

  1. Wprowadzam regulamin korzystania z pomieszczeń Urzędu Miejskiego w Cieszynie w związku z ceremonią zawarcia małżeństwa, stanowiący załącznik do zarządzenia.
  2. Zobowiązuję Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Cieszynie do przekazywania niniejszego regulaminu osobom, które zamierzają wstąpić w związek małżeński w Urzędzie Miejskim w Cieszynie, celem zapoznania się z jego treścią.

§ 2

Wykonanie zarządzenia powierzam Kierownikowi Urzędu Stanu Cywilnego w Cieszynie.

§ 3

Traci moc Zarządzenie nr 120.7.2014 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 29 stycznia 2014 roku w sprawie wprowadzenia regulaminu korzystania z pomieszczeń Urzędu Miejskiego w związku z ceremonią zawarcia małżeństwa.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 roku.

 
Burmistrz Miasta
 
 
 
Gabriela Staszkiewicz

Załącznik
do Zarządzenia Nr 120.54.2022
Burmistrza Miasta Cieszyna
z dnia 24 sierpnia 2022 roku

REGULAMIN
korzystania z pomieszczeń Urzędu Miejskiego w Cieszynie w związku z ceremoniami zawarcia małżeństwa

  1. Ceremonie zawarcia małżeństwa zwane w dalszej treści niniejszego regulaminu: ceremoniami ślubnymi, które odbywają się przed Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego w Cieszynie, odbywają się w pomieszczeniach Urzędu Miejskiego w Cieszynie, z zastrzeżeniem ust. 2, to jest:
    1. w sali ślubów w budynku przy ul. Jana Kochanowskiego 14, zwanej dalej salą ślubów, w dniach od poniedziałku do czwartku i w soboty w godzinach od 8:00 do 14:30, w piątki w godzinach od 8:00 do 13:30,
    2. w sali sesyjnej Ratusza przy ul. Rynek 1, zwanej dalej Salą Sesyjną, w godzinach od 9:00 do 14:00.
  2. Przepisy art. 85 ust. 5 ustawy z dnia 28 listopada 2018 r. Prawo o aktach stanu cywilnego stosuje się odpowiednio (dot. ślubów poza Urzędem Stanu Cywilnego).
  3. Terminy ceremonii ślubnych ustalane są z Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego w Cieszynie z uwzględnieniem przepisów ustawy, o której mowa w ust. 2.
  4. Ceremonie ślubne odbywają się:
    1. w Sali Sesyjnej - w pierwszą sobotę miesiąca w liczbie nie więcej niż trzech ceremonii;
    2. w sali ślubów - w pozostałych terminach, w dniach od poniedziałku do soboty, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  5. Z uwagi na zabytkowy charakter Sali Sesyjnej oraz zainstalowanie urządzeń do transmitowania i nagrywania obrad Rady Miejskiej Cieszyna, ceremonie ślubne w tej sali odbywają się bez możliwości zmiany ustawienia stołów i innych mebli oraz demontażu wyżej wymienionych urządzeń.
  6. Maksymalna liczba uczestników ceremonii ślubnej odbywającej się w Sali Sesyjnej wynosi 50 osób.
  7. Para młoda i świadkowie stawiają się przed ceremonią ślubną z wyprzedzeniem 15 minut, w celu przedłożenia dokumentów tożsamości.
  8. Przebiegiem ceremonii kieruje Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Cieszynie. Ceremonia ślubna trwa około 15 minut i kończy się podpisaniem protokołu i złożeniem życzeń przez osobę udzielającą ślubu.
  9. Składanie życzeń przez pozostałych uczestników ceremonii może odbywać się odpowiednio:
    1. w sali ślubów lub sali przedślubnej (poczekalni);
    2. w Sali Sesyjnej.
  10. Uczestnikom ceremonii ślubnej odbywającej się w Sali Sesyjnej udostępniane jest wejście do Ratusza, zlokalizowane bezpośrednio przy klatce schodowej prowadzącej do tej sali.
  11. Urząd Miejski w Cieszynie zastrzega sobie prawo odmowy wejścia do budynków, w których mieszczą się sala ślubów lub Sala Sesyjna, osób w stanie, który mógłby zagrozić bezpieczeństwu, funkcjonowaniu lub powadze Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub zaburzyć przebieg ceremonii ślubnej.
  12. Dojazd do budynków, o których mowa w ust. 1 i postój pojazdów na czas ceremonii ślubnych w rejonie tych budynków, odbywa się na ogólnych zasadach wynikających z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku prawo o ruchu drogowym oraz z przyjętej organizacji ruchu. Nie zapewnia się możliwości dojazdu i miejsc postojowych w obrębie Rynku oraz ulicy Głębokiej.
  13. Po ceremonii ślubnej młoda para może w pomieszczeniach Urzędu Miejskiego w Cieszynie, o których mowa w ust. 9 zorganizować toast oraz niewielki poczęstunek dla gości na zasadzie usługi cateringowej świadczonej w pełnym zakresie przez firmy zewnętrzne, po uprzednim uzgodnieniu tego faktu z kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego w Cieszynie.
  14. Młoda para i pozostali uczestnicy ceremonii ślubnej zobowiązani są zachować czystość, ład i porządek w udostępnianych pomieszczeniach oraz wydzielonych ciągach komunikacyjnych (klatka schodowa i korytarze, toaleta, szatnia). Poruszanie się poza wydzielonymi strefami jest zabronione.
  15. Młoda para i pozostali uczestnicy ceremonii ślubnej powinni opuścić budynki, w których odbyła się ceremonia ślubna, najpóźniej w terminie 30 minut po jej zakończeniu.
  16. Odpowiedzialność za szkody wyrządzone w wyniku nieprzestrzegania niniejszego regulaminu regulują odpowiednie odrębne przepisy prawa.
 
Burmistrz Miasta
 
 
 
Gabriela Staszkiewicz

Załączniki

Powiadom znajomego