W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Uzupełnienie aktu stanu cywilnego

1. Nazwa:

Uzupełnienie aktu stanu cywilnego

2. Opis ogólny:

Na podstawie art. 37 prawa o aktach stanu cywilnego (Dz.U.2022.1681 z późn. zm.)

Należy wystąpić do kierownika urzędu staniu cywilnego z wnioskiem o uzupełnienie aktu stanu cywilnego, który sporządził akt stanu cywilnego podlegający uzupełnieniu i przedłożyć dowód wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 39 zł za odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydawany po dokonaniu sprostowania.

Uzupełnienie aktu stanu cywilnego może być dokonane na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, jeżeli w państwie wystawienia jest on uznawany za dokument stanu cywilnego, lub innego dokumentu zagranicznego potwierdzającego stan cywilny, wydanego w państwie, w którym nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego, jeżeli zawierają one dane, które podlegają sprostowaniu, stwierdzają zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych.

Uzupełnienia aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu, na wniosek osoby, której ten akt dotyczy, lub jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny lub prokuratora, w formie czynności materialno-technicznej.

3. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 08.12.2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U.2022.1681. z późn. zm.).

4. Wymagane dokumenty:

  • złożenie wniosku o uzupełnienie aktu stanu cywilnego przez osobę uprawnioną,
  • wskazanie dokumentu jaki ma zostać uzupełniony oraz dokumentu na podstawie, którego dokonane ma zostać uzupełnienie,
  • jeżeli uzupełnienie aktu stanu cywilnego ma zostać wykonane na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego do wniosku należy załączyć oryginał tego dokumentu wraz z jego urzędowym tłumaczeniem na język polski,
  • jeżeli uzupełnienie aktu stanu cywilnego ma nastąpić na podstawie materiałów archiwalnych należy załączyć uwierzytelniony odpis lub wypis lub uwierzytelnioną przez właściwe organ reprodukcję tych materiałów,
  • określenie co ma zostać uzupełnione,
  • ważny dokument tożsamości do wglądu przy składaniu wniosku.

5. Terminy i sposób załatwienia sprawy:

Od ręki

6. Miejsce i sposób składania:

W lokalu USC, poczta tradycyjną

7. Tryb odwoławczy:

Odwołanie do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stany Cywilnego w Cieszynie, termin 14 dni od dnia doręczenia decyzji odmownej.

8. Opłaty:

39,00 zł

9. Załączniki;

Wniosek o uzupełnienie aktu

10. Uwagi:

11. Stanowisko odpowiedzialne za wykonanie czynności:

Urząd Stanu Cywilnego w Cieszynie

12. Załączniki aktywne:

Załączniki

Powiadom znajomego