W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Wniosek o wydanie odpisu aktu zgonu

1. Nazwa:

Uzyskanie odpisu aktu zgonu

2. Opis ogólny:

Na podstawie art. 45 ust.1 prawa o aktach stanu cywilnego (Dz.U.2022.1681 z późn. zm.):

Odpis aktu stanu cywilnego (...) wydaje się osobie, której akt dotyczy, lub jej małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi, osobie, która wykaże w tym interes prawny, sądowi, prokuratorowi, organizacjom społecznym, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny, oraz organom administracji publicznej, w tym podmiotom, o których mowa w art. 5a ust. 1, Służbie Ochrony Państwa, Policji, Straży Granicznej i Służbie Więziennej, a także Żandarmerii Wojskowej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.

Na podstawie art. 45 ust. 2:

Osoba, której akt dotyczy, jej małżonek, dzieci oraz rodzice mogą złożyć wniosek o wydanie z rejestru stanu cywilnego odpisu zupełnego lub odpisu skróconego aktu stanu cywilnego dotyczącego tej osoby, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, po uwierzytelnieniu w sposób określony w art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294).

3. Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 08.12.2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U.2022.1681 z późn. zm.).

4. Wymagane dokumenty:

  • wniosek
  • potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej
  • pełnomocnictwo

5. Terminy i sposób załatwienia sprawy:

Od ręki / do 7 dni roboczych (w przypadku aktów na które zostaje przesłane zamówienie do innych USC)

6. Miejsce i sposób składania dokumentów:

w lokalu USC, pocztą, elektronicznie za pomocą platformy ePUAP

7. Tryb odwoławczy:

Odwołanie do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Cieszynie, termin 14 dni od doręczenia decyzji odmownej

8. Opłaty:

  • skrócony lub wielojęzyczny odpis aktu zgonu – 22,00 zł,
  • zupełny odpis aktu zgonu – 33,00 zł
  • wydanie standardowego wielojęzycznego formularza (tłumaczenie pomocnicze) – 17,00 zł

9. Załączniki:

Wniosek o wydanie odpisu

10. Uwagi:

11. Stanowisko odpowiedzialne za wykonanie czynności:

Urząd Stanu Cywilnego w Cieszynie

12. Załączniki aktywne:

Załączniki

Powiadom znajomego