Zaświadczenia - Podatki
1. Nazwa:
Zaświadczenia - Podatki
2. Opis ogólny:
Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości wydaje się na podstawie dokumentacji danego organu podatkowego oraz informacji otrzymanych od innych organów podatkowych. Na żądanie wnioskodawcy w zaświadczeniu podaje się także informacje: czy w stosunku do wnioskodawcy prowadzone jest postępowanie mające na celu ujawnienie jego zaległości podatkowych i określenie ich wysokości, postępowanie egzekucyjne w administracji, również w zakresie innych niż podatkowe zobowiązań wnioskodawcy, postępowanie w sprawach o przestępstwa skarbowe lub wykroczenia skarbowe; dotyczące: okresów, z których pochodzą zaległości, i ich tytułów; podatków, których termin płatności został odroczony lub których płatność została rozłożona na raty.
3. Podstawa prawna:
- Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 201 ze zm.).
- Załącznik do Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1827 ze zm.).
4. Wymagane dokumenty:
Złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia wraz z załączonym dowodem uiszczenia opłaty skarbowej
5. Terminy i sposób załatwienia sprawy:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.
6. Miejsce i sposób składania dokumentów:
Prawidłowo wypełnione dokumenty należy składać bezpośrednio na biurze podawczym Urzędu Miejskiego ul. Rynek 1 w Cieszynie (budynek Ratusza).
7. Tryb odwoławczy:
8. Opłaty:
- Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach - 21 zł,
- Zaświadczenie o wykreśleniu hipoteki - 82 zł,
- Pozostałe zaświadczenia - 17 zł.
9. Załączniki:
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
10. Uwagi:
Odbiór zaświadczenia - osobisty lub przez Pełnomocnika za okazanym pełnomocnictwem.
11. Stanowisko odpowiedzialne za wykonanie czynności:
Prawidłowo wypełnione dokumenty należy składać bezpośrednio na biurze podawczym Urzędu Miejskiego ul. Rynek 1 w Cieszynie (budynek Ratusza).