W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Zaświadczenia - Opłaty

1. Nazwa:

Zaświadczenia - Opłaty

2. Opis ogólny:

Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości wydaje się na podstawie dokumentacji danego organu podatkowego oraz informacji otrzymanych od innych organów podatkowych. Na żądanie wnioskodawcy w zaświadczeniu podaje się także informacje: czy w stosunku do wnioskodawcy prowadzone jest postępowanie mające na celu ujawnienie jego zaległości podatkowych i określenie ich wysokości, postępowanie egzekucyjne w administracji, również w zakresie innych niż podatkowe zobowiązań wnioskodawcy, postępowanie w sprawach o przestępstwa skarbowe lub wykroczenia skarbowe; dotyczące: okresów, z których pochodzą zaległości, i ich tytułów; podatków, których termin płatności został odroczony lub których płatność została rozłożona na raty.

3. Podstawa prawna:

  1. Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.).
  2. Załącznik do Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.  U. z 2019 r., poz. 1000 z późn. zm.).

4. Wymagane dokumenty:

Złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia wraz z załączonym dowodem uiszczenia opłaty skarbowej

5. Terminy i sposób załatwienia sprawy:

Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.

6. Miejsce i sposób składania dokumentów:

Prawidłowo wypełnione dokumenty należy składać bezpośrednio na biurze podawczym Urzędu Miejskiego ul. Rynek 1 w Cieszynie (budynek Ratusza).

7. Tryb odwoławczy:

8. Opłaty:

  1. Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach - 21 zł.
  2. Pozostałe zaświadczenia - 17 zł.
  3. Zezwolenie na wykreślenie z hipoteki - 82 zł.

9. Załączniki:

Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

10. Uwagi:

Odbiór zaświadczenia/zezwolenia - osobisty lub przez Pełnomocnika za okazanym pełnomocnictwem.

11. Stanowisko odpowiedzialne za wykonanie czynności:

Prawidłowo wypełnione dokumenty należy składać bezpośrednio na biurze podawczym Urzędu Miejskiego ul. Rynek 1 w Cieszynie (budynek Ratusza).

 

Załączniki

Powiadom znajomego