W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Regulamin udzielania pożyczek organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ustawy z dnia 24.04.2003 roku o pożytku publicznym i o wolontariacie na realizację zadań w sferze pożytku publicznego

1. Nazwa procedury:Logo Miasta Cieszyn

Regulamin udzielania pożyczek organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ustawy z dnia 24.04.2003 roku o pożytku publicznym i o wolontariacie na realizację zadań w sferze pożytku publicznego.

2. Opis ogólny:

Informacja o możliwości ubiegania się o pożyczkę dla organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów wymienionym w art. 3 ustawy z dnia 24.04.2003 roku o pożytku publicznym i o wolontariacie na realizację zadań w sferze pożytku publicznego.

3. Podstawa prawna

  1. Art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. Z 2016 r., poz. 446 z późn. zm.)
  2. Art 5 ust. 8 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. Z 2016 r., poz. 239 z późn. zm.).
  3. Zarządzenie nr 0050.531.2016 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 7 października 2016 roku w sprawie Regulaminy udzielania pożyczek organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ustawy z dnia 24.04.2003 roku o pożytku publicznym i o wolontariacie na realizację zadań w sferze pożytku publicznego.

4. Wymagane dokumenty

Wniosek wraz z załącznikami (zaświadczenia i oświadczenia) wg zapisów Regulaminu;

5. Terminy i sposób załatwienia sprawy

Burmistrz podejmuje decyzje o udzieleniu pożyczki i jej wysokości oraz powiadamia o tym wnioskodawców zawierając stosowna umowę.

Wypłata pożyczki następuje do 14 dni od daty podpisania umowy, przelewem na konto wskazane w umowie.

Pożyczka może zostać udzielona na okres wskazany we wniosku, nie dłuższy niż 24 miesiące.

6. Miejsce i sposób składania dokumentów

  • w formie papierowej - na adres Urzędu Miejskiego w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn,
  • w formie dokumentu elektronicznego - przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu (ePUAP).

7. Tryb odwoławczy

Tryb odwoławczy nie występuje.

8. Opłaty

Postępowanie nie podlega opłatom.

9. Załączniki

  • Zaświadczenie z ZUS - o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenie społeczne przez Wnioskodawcę.
  • Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z zapłatą podatków przez Wnioskodawcę.
  • Oświadczenie Wnioskodawcy, iż nie toczy się wobec niego postępowanie egzekucyjne w trybie trybie  kodeksu postępowania cywilnego lub ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
  • Oświadczenie Wnioskodawcy, że nie posiada zaległości wobec Gminy Cieszyn z tytułu podatków lub opłat.
  • Oświadczenie Wnioskodawcy o całkowitej otrzymanej w okresie ostatnich dwóch lat podatkowych oraz bieżącego roku podatkowego pomocy publicznej de  minimis.

10. Uwagi

W celu zabezpieczenia pożyczki, Pożyczkobiorca składa przed podpisaniem umowy pożyczki następujące dokumentu podpisane przez uprawnione osoby oraz poręczone przez dwie osoby fizyczne:

  • weksel in blanco wystawiony na Gminę Cieszyn, Rynek 1, 43-400 Cieszyn stanowiący Załącznik nr 1 do Regulaminu;
  • deklarację wekslową stanowiącą Załącznik nr 2 do Regulaminu.

11. Stanowisko odpowiedzialne za wykonanie czynności

Łukasz Kazimierowicz, tel. 33 479 43 32

 

Załączniki

Powiadom znajomego