Zarządzenie nr 120.7.2022
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Burmistrza Miasta Cieszyna |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | ustalenia zasad obiegu wniosków o założenie/dezaktywację konta na Platformie Cieszyńskiego Systemu Informacji Finansowo-Podatkowej eUrząd |
uchyla/traci moc | 120.36.2020, |
zmienione przez | 120.22.2022,120.12.2024 |
Status | obowiązujące |
Uwagi | Traci moc zarządzenie Nr 120.36.2020 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 16 września 2020 roku w sprawie ustalenia zasad obiegu wniosków o założenie konta na Platformie Cieszyńskiego Systemu Informacji Finansowo-Podatkowej eUrząd. |
Zarządzenie Nr 120.7.2022
Burmistrza Miasta Cieszyna
z dnia 31 stycznia 2022 roku
w sprawie ustalenia zasad obiegu wniosków o założenie/dezaktywację konta na Platformie Cieszyńskiego Systemu Informacji Finansowo-Podatkowej eUrząd
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. 2021 poz. 1372 z późn. zm.)
§ 1
- Ustalam zasady obiegu wniosków o założenie/dezaktywację konta na Platformie Cieszyńskiego Systemu Informacji Finansowo-Podatkowej eUrząd stanowiące załącznik nr 1 do zarządzenia.
- Wzór wniosku o konto na Platformie eUrząd (osoby fizyczne) stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
- Wzór wniosku o konto na Platformie eUrząd (dla osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej) stanowi załącznik nr 3 do zarządzenia.
- Wzór wniosku o dezaktywację konta na Platformie eUrząd stanowi załącznik nr 4 do zarządzenia.
- Wzór wniosku o udostępnianie danych w systemie eUrząd innej osobie fizycznej stanowi załącznik nr 5 do zarządzenia.
§ 2
Traci moc zarządzenie Nr 120.36.2020 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 16 września 2020 roku w sprawie ustalenia zasad obiegu wniosków o założenie konta na Platformie Cieszyńskiego Systemu Informacji Finansowo-Podatkowej eUrząd.
§ 3
Wykonanie zarządzenia powierzam Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego i Naczelnikowi Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego w Cieszynie.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik nr 1
do Zarządzenia Nr 120.7.2022
Burmistrza Miasta Cieszyna
z dnia 31 stycznia 2022 roku
Zasady obiegu wniosków o założenie/dezaktywację konta na Platformie Cieszyńskiego Systemu Informacji Finansowo-Podatkowej eUrząd
I. WNIOSEK O ZAŁOŻENIE/DEZAKTYWACJĘ KONTA NA PLATFORMIE EURZĄD ZŁOŻONY W FORMIE PAPIEROWEJ
§ 1
POBRANIE WNIOSKU
Wniosek o założenie/dezaktywację konta na Platformie eUrząd można pobrać:
1) osobiście w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego w Cieszynie, zwanego dalej Urzędem,
2) elektronicznie w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Cieszyna bip.um.cieszyn.pl.
§ 2
ZŁOŻENIE WNIOSKU
Wypełniony wniosek o założenie/dezaktywację konta na Platformie eUrząd należy złożyć w formie papierowej osobiście w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub innemu upoważnionemu przez Burmistrza Miasta Cieszyna pracownikowi, poza siedzibą Urzędu Miejskiego w Cieszynie
§ 3
WERYFIKACJA DANYCH OSOBOWYCH ZAWARTYCH WE WNIOSKU
- Weryfikację tożsamości osoby składającej wniosek oraz prawidłowość wypełnienia wniosku o założenie/dezaktywację konta na Platformie eUrząd przeprowadza wyznaczony pracownik Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub inny upoważniony pracownik przy pomocy okazanego przez wnioskodawcę dowodu osobistego.
- Upoważniony pracownik przekazuje zweryfikowane wnioski do Kancelarii ogólnej celem rejestracji przesyłki przychodzącej w systemie obiegu dokumentów (eDokument2).
§ 4
PRZYJĘCIE WNIOSKU
Wyznaczony pracownik Kancelarii Ogólnej Urzędu:
- rejestruje wniosek w eDokument2 jako przesyłkę przychodzącą i wypełnia odpowiednie pola,
- przyjmuje w eDokument2 przesyłkę przychodzącą do składu chronologicznego,
- umieszcza na wniosku pieczęć wpływu dokumentu i uzupełnia numer przesyłki przychodzącej,
- wykonuje w eDokument2 pełne odwzorowanie cyfrowe wniosku,
- przekazuje wniosek w eDokument2 do Naczelnika Wydziału Finansowego,
- umieszcza wniosek w formie papierowej w składzie chronologicznym znajdującym się w Kancelarii ogólnej Urzędu.
II. WNIOSEK O ZAŁOŻENIE/DEZAKTYWACJĘ KONTA NA PLATFORMIE EURZĄD ZŁOŻONY W FORMIE ELEKTRONICZNEJ
§ 5
ZŁOŻENIE WNIOSKU
- W celu złożenia wniosku o założenie/dezaktywację konta na Platformie eUrząd należy posiadać skrzynkę kontaktową na Platformie ePUAP lub adres e-mail.
- Wniosek o założenie/dezaktywację konta na Platformie eUrząd jest dostępny jako:
- e-formularz na Platformie ePUAP,
- dokument tekstowy PDF/ODT/DOCX na stronie bip.um.cieszyn.pl.
§ 6
PODPISANIE WNIOSKU
Wypełniony wniosek (e-formularz, dokument tekstowy lub skan wypełnionego ręcznie wniosku) o założenie/dezaktywację konta na Platformie eUrząd należy podpisać podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym ePUAP i wysłać za pośrednictwem dedykowanej usługi ePUAP, usługi ePUAP "Pismo ogólne do podmiotu publicznego" lub poczty elektronicznej na adres urzad@um.cieszyn.pl.
§ 7
WERYFIKACJA DANYCH OSOBOWYCH ZAWARTYCH WE WNIOSKU
Pracownik Kancelarii Ogólnej Urzędu przeprowadza weryfikację tożsamości osoby składającej wniosek o założenie/dezaktywację konta na Platformie eUrząd poprzez weryfikację w eDokument2 poprawności podpisu elektronicznego (profilu zaufanego), którym jest opatrzony złożony wniosek.
§ 8
PRZYJĘCIE WNIOSKU
- Wysłany wniosek zostaje zarejestrowany jako przesyłka przychodząca ePUAP w eDokument2.
- Pracownik Kancelarii ogólnej Urzędu przekazuje wniosek w eDokument2 do Naczelnika Wydziału Finansowego.
III. OBIEG WNIOSKU O ZAŁOŻENIE/DEZAKTYWACJĘ KONTA NA PLATFORMIE EURZĄD
§ 9
ZADANIA WYDZIAŁU FINANSOWEGO
- Naczelnik Wydziału Finansowego Urzędu przekazuje przesyłkę przychodzącą w eDokument do Kierownika Referatu Podatków, Dochodów, Windykacji i Egzekucji Urzędu
- Kierownik Referatu Podatków, Dochodów, Windykacji i Egzekucji Wydziału Finansowego Urzędu:
- weryfikuje wniosek w systemach podatkowych i opłat lokalnych oraz księgowych: odpady komunalne i rejestr opłat,
- pozyskane dane wpisuje w przesyłce przychodzącej w eDokument2, w polu "Treść" okna "Dodanie uwagi",
- przekazuje przesyłkę przychodzącą do wyznaczonego pracownika Referatu Informatycznego Wydziału Organizacyjnego Urzędu.
§ 10
ZADANIA WYDZIAŁU ORGANIZACYJNEGO
Wyznaczony pracownik Referatu Informatycznego Wydziału Organizacyjnego Urzędu:
- odbiera pismo przychodzące w eDokument2,
- tworzy sprawę Założenie/Dezaktywacja konta na Platformie eUrząd (Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt nr 1334),
- dołącza sprawę do nowoutworzonej pozycji w Rejestrze wniosków o założenie konta na Platformie eUrząd,
- tworzy/dezaktywuje konto na Platformie eUrząd,
- w przypadku utworzenia konta przekazuje wygenerowany login i hasło zgodnie z formą odbioru określoną we wniosku:
- w zaklejonej kopercie do wyznaczonego pracownika Kancelarii Ogólnej Urzędu do odbioru osobistego przez wnioskodawcę,
- wnioskodawcy za pośrednictwem Platformy ePUAP,
- login przesyłany jest w wiadomości na podany we wniosku adres e-mail, a hasło SMS-em na podany we wniosku numer telefonu komórkowego,
- wnioskodawcy drogą pocztową na adres korespondencyjny.
§ 11
PRZEKAZANIE LOGINU I HASŁA DOSTĘPU DO KONTA NA PLATFORMIE EURZĄD
Odbiór loginu i hasła dostępu do konta na Platformie eUrząd odbywa się zgodnie z formą odbioru określoną we wniosku:
- osobiście u wyznaczonego pracownika Kancelarii ogólnej Urzędu po okazaniu dowodu osobistego - wnioskodawca podpisuje potwierdzenie odbioru,
- na Platformie ePUAP,
- login odbierany jest za pośrednictwem e-maila, natomiast hasło SMS-em,
- drogą pocztową na adres korespondencyjny.
§ 12
PRZEKAZANIE DO ARCHIWUM ZAKŁADOWEGO DOKUMENTÓW ZE SKŁADU CHRONOLOGICZNEGO
- Pracownik Kancelarii Ogólnej Urzędu tworzy spisy zdawczo-odbiorcze, a następnie generuje pozycje spisu pudeł, paczek ze składu chronologicznego.
- Bezpośredni przełożony wyznaczonego pracownika Kancelarii Ogólnej Urzędu zatwierdza spis zdawczo-odbiorczy.
- Wyznaczony pracownik Kancelarii Ogólnej Urzędu przekazuje dokumenty do Archiwum Zakładowego Urzędu.