Zarządzenie nr 120.36.2020
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Burmistrza Miasta Cieszyna |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | ustalenia zasad obiegu wniosków o założenie konta na Platformie Cieszyńskiego Systemu Informacji Finansowo-Podatkowej eUrząd |
uchylone przez/utraciło moc na podstawie | 120.7.2022 |
Status | uchylone |
Zarządzenie Nr 120.36.2020
Burmistrza Miasta Cieszyna
z dnia 16 września 2020 roku
w sprawie ustalenia zasad obiegu wniosków o założenie konta na Platformie Cieszyńskiego Systemu Informacji Finansowo-Podatkowej eUrząd
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 713 z późn. zm.)
§1
- Ustalam zasady obiegu wniosków o założenie konta na Platformie Cieszyńskiego Systemu Informacji Finansowo-Podatkowej eUrząd stanowiące załącznik nr 1 do zarządzenia.
- Wzór wniosku o konto na Platformie eUrząd (osoby fizyczne) stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
- Wzór wniosku o konto na Platformie eUrząd (dla osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej) stanowi załącznik nr 3 do zarządzenia.
- Wzór wniosku o dezaktywację konta na Platformie eUrząd stanowi załącznik nr 4 do zarządzenia.
§2
Traci moc zarządzenie Nr 120.27.2014 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 23 lipca 2014 roku w sprawie ustalenia zasad obiegu wniosków o założenie konta na Platformie Cieszyńskiego Systemu Informacji Finansowo-Podatkowej eUrząd.
§3
Wykonanie zarządzenia powierzam Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego i Naczelnikowi Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego w Cieszynie.
§4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik nr 1
do Zarządzenia Nr 120.36.2020
Burmistrza Miasta Cieszyna
z dnia 16 września 2020 roku
Zasady obiegu wniosków o założenie konta na Platformie Cieszyńskiego Systemu Informacji Finansowo-Podatkowej eUrząd
I. WNIOSEK O ZAŁOŻENIE KONTA NA PLATFORMIE eURZĄD ZŁOŻONY W FORMIE PAPIEROWEJ
§1
POBRANIE WNIOSKU
Wniosek o założenie konta na Platformie eUrząd można pobrać:
- osobiście w Kancelarii ogólnej Urzędu Miejskiego w Cieszynie, zwanego dalej Urzędem,
- elektronicznie w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Cieszyna bip.um.cieszyn.pl,
- elektronicznie na stronie internetowej www.um.cieszyn.pl lub www.cieszyn.pl,
- elektronicznie na Platformie SEKAP.
§2
ZŁOŻENIE WNIOSKU
Wypełniony wniosek o założenie konta na Platformie eUrząd należy złożyć w formie papierowej osobiście w Kancelarii ogólnej Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub innemu upoważnionemu przez Burmistrza Miasta Cieszyna pracownikowi, poza siedzibą Urzędu Miejskiego w Cieszynie.
§3
WERYFIKACJA DANYCH OSOBOWYCH ZAWARTYCH WE WNIOSKU
- Weryfikację tożsamości osoby składającej wniosek oraz prawidłowość wypełnienia wniosku o założenie konta na Platformie eUrząd przeprowadza wyznaczony pracownik Kancelarii ogólnej Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub inny upoważniony pracownik przy pomocy okazanego przez wnioskodawcę dowodu osobistego.
- Upoważniony pracownik przekazuje zweryfikowane wnioski do Kancelarii ogólnej celem rejestracji w rejestrze korespondencji przychodzącej w Systemie Obiegu Dokumentów (SOD).
§4
PRZYJĘCIE WNIOSKU
Wyznaczony pracownik Kancelarii ogólnej Urzędu:
- rejestruje wniosek w SOD w Rejestrze Korespondencji Przychodzącej i wypełnia pola edycyjne zakładki "Składy"
- umieszcza na wniosku pieczęć wpływu dokumentu i uzupełnia numer z Rejestru Korespondencji Przychodzącej,
- wykonuje w SOD pełne odwzorowanie cyfrowe wniosku,
- przekazuje wniosek w SOD do Naczelnika Wydziału Finansowego Urzędu,
- dołącza pismo przychodzące do nowej pozycji w rejestrze wniosków o założenie konta na Platformie eUrząd,
- przyjmuje w SOD pismo przychodzące do składu chronologicznego,
- umieszcza wniosek w formie papierowej w składzie chronologicznym znajdującym się w Kancelarii ogólnej Urzędu.
II. WNIOSEK O ZAŁOŻENIE KONTA NA PLATFORMIE eURZĄD ZŁOŻONY W FORMIE ELEKTRONICZNEJ
§5
ZŁOŻENIE WNIOSKU
- W celu złożenia wniosku o założenie konta na Platformie eUrząd należy posiadać skrzynkę kontaktową na Platformie SEKAP lub na Platformie ePUAP.
- Wniosek o założenie konta na Platformie eUrząd jest dostępny na Platformie SEKAP w katalogu "Podatki i opłaty" i na Platformie ePUAP.
§6
PODPISANIE WNIOSKU
Wypełniony wniosek o założenie konta w Systemie eUrząd należy podpisać:
- podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu,
- podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP,
i wysłać za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na SEKAP lub na ePUAP.
§7
WERYFIKACJA DANYCH OSOBOWYCH ZAWARTYCH WE WNIOSKU
Pracownik Kancelarii ogólnej Urzędu przeprowadza weryfikację tożsamości osoby składającej wniosek o założenie konta na Platformie eUrząd poprzez weryfikację w SOD poprawności podpisu elektronicznego, którym jest opatrzony formularz elektroniczny.
§8
PRZYJĘCIE WNIOSKU
- Wysłany wniosek w formie formularza elektronicznego zostaje automatycznie zarejestrowany w Rejestrze Korespondencji Przychodzącej PeUP i ePUAP w SOD.
- Pracownik Kancelarii ogólnej Urzędu przekazuje wniosek w SOD do pracownika Kancelarii ogólnej Urzędu odpowiedzialnego za prowadzenie rejestru wniosków o założenie konta na Platformie eUrząd, który:
- przekazuje wniosek w SOD do Naczelnika Wydziału Finansowego Urzędu,
- dołącza pismo przychodzące do nowej pozycji w rejestrze wniosków o założenie konta na Platformie eUrząd.
III. OBIEG WNIOSKU O ZAŁOŻENIE KONTA NA PLATFORMIE eURZĄD
§9
ZADANIA WYDZIAŁU FINANSOWEGO
- Naczelnik Wydziału Finansowego Urzędu:
- odbiera pismo przychodzące w SOD,
- przekazuje pismo w SOD do wyznaczonego pracownika Referatu Podatków, Dochodów, Windykacji i Egzekucji Urzędu.
- Kierownik Referatu Podatków, Dochodów, Windykacji i Egzekucji Urzędu:
- weryfikuje wniosek w systemach podatkowych i opłat lokalnych oraz księgowych: odpady komunalne i rejestr opłat,
- pozyskane dane wpisuje w piśmie przychodzącym w SOD w zakładce "Informacje" oraz zamieszcza adnotację o osobie wprowadzającej,
- przekazuje pismo przychodzące do wyznaczonego pracownika Referatu Informatycznego Wydziału Organizacyjnego Urzędu.
§10
ZADANIA REFERATU INFORMATYCZNEGO
- Wyznaczony pracownik Referatu Informatycznego Wydziału Organizacyjnego Urzędu:
- odbiera pismo przychodzące w SOD,
- tworzy konto na Platformie eUrząd,
- podłącza informacje uzyskane z systemów dziedzinowych do utworzonego konta na Platformie eUrząd,
- przekazuje pismo przychodzące do wiadomości do wyznaczonego pracownika Referatu Podatków, Dochodów, Windykacji i Egzekucji Wydziału Finansowego Urzędu,
- Przekazuje wygenerowany login i hasło zgodnie z formą odbioru określoną we wniosku:
- w zaklejonej kopercie do wyznaczonego pracownika Kancelarii ogólnej Urzędu,
- wnioskodawcy za pośrednictwem Platformy SEKAP lub ePUAP,
- login przesyłany jest e-mailem na podany we wniosku adres e-mail, a hasło SMS-em na podany we wniosku numer telefonu komórkowego,
- wnioskodawcy drogą pocztową na adres korespondencyjny.
§11
PRZEKAZANIE LOGINU I HASŁA DOSTĘPU DO KONTA NA PLATFORMIE eURZĄD
- Odbiór loginu i hasła dostępu do konta na Platformie eUrząd odbywa się zgodnie z formą odbioru określoną we wniosku:
- Wyznaczony pracownik Kancelarii ogólnej (po odbiorze loginu i hasła przez wnioskodawcę):
- zmienia w SOD status pisma przychodzącego na "Czystopis" i stanu na "Historyczny",
- potwierdza załatwienie pisma,
- zmienia w SOD status pozycji Rejestru wniosków o założenie konta na Platformie eUrząd na "Czystopis" i stanu na "Historyczny".
§ 12
PRZEKAZANIE DO ARCHIWUM ZAKŁADOWEGO DOKUMENTÓW ZE SKŁADU CHRONOLOGICZNEGO
- Pracownik Kancelarii ogólnej Urzędu tworzy spisy zdawczo-odbiorcze, a następnie generuje pozycje spisu pudeł, paczek ze składu chronologicznego.
- Bezpośredni przełożony wyznaczonego pracownika Kancelarii ogólnej Urzędu zatwierdza spis zdawczo-odbiorczy do "Czystopisu".
- Wyznaczony pracownik Kancelarii ogólnej Urzędu przekazuje dokumenty do Archiwum zakładowego Urzędu.