Uchwała nr XXXIX/392/17
jakiego organu | Rady Miejskiej Cieszyna |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi |
na podstawie | Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1875) oraz art. 6r ust. 3, ust. 3a - 3d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1289), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Cieszynie |
Uwagi | Traci moc Uchwała Nr XVII/147/15 Rady Miejskiej Cieszyna z dnia 30 grudnia 2015 roku |
UCHWAŁA NR XXXIX/392/17
RADY MIEJSKIEJ CIESZYNA
z dnia 30 listopada 2017 r.
w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1875) oraz art. 6r ust. 3, ust. 3a - 3d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1289), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Cieszynie – Rada Miejska Cieszyna postanawia
§ 1. Określić zakres świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości poprzez wyznaczenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych, wyszczególnionych w poniższej tabeli:
§ 2. 1. Określić ilość odpadów komunalnych odbieranych bezpośrednio od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w następujący sposób:
1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą w ilości nielimitowanej;
2) zbierane selektywnie odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne (wyszczególnione w § 1 w wierszu 10 tabeli) odbierane będą w ilości 1 m3 rocznie, w nieruchomości wielolokalowej (wielomieszkaniowej) 1m3 na jeden samodzielny lokal mieszkalny;
3) pozostałe odpady zbierane selektywnie odbierane będą w ilości nielimitowanej.
2. Odpady zbierane selektywnie będą przyjmowane bez ograniczeń ilościowych w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz w inny sposób określony w § 5, za wyjątkiem:
1) zbieranych selektywnie żużli i popiołów pochodzących z procesów spalania;
2) zbieranych selektywnie odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne (wyszczególnionych w § 1 w wierszu 10 tabeli), które nieodpłatnie będą przyjmowane w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ilości 1 m3 jednorazowo raz na miesiąc od danego właściciela nieruchomości zamieszkałej lub jednego samodzielnego lokalu mieszkalnego w zabudowie wielolokalowej (wielomieszkaniowej).
3. Określić ilość odpadów komunalnych odbieranych bezpośrednio od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, w następujący sposób:
1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą w ilości określonej w deklaracji złożonej zgodnie z przepisami odrębnymi;
2) zbierane selektywnie odpady w rodzaju papieru, tworzyw sztucznych, metalu, szkła, opakowań wielomateriałowych, odpadów ulegających biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów oraz żużli i popiołów pochodzących z procesów spalania (wyszczególnione w § 1 w wierszach 2-8, 16 tabeli) odbierane będą w ilości nielimitowanej.
§ 3. 1. Usługa w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości świadczona będzie przez podmiot wyłoniony zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1289).
2. Podmiot, o którym mowa w ust. 1, jest zobowiązany opracować i dostarczyć każdemu właścicielowi nieruchomości harmonogram odbioru odpadów komunalnych, uwzględniający częstotliwość odbioru odpadów komunalnych określoną w § 4.
3. W ramach uiszczonej przez właścicieli nieruchomości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi podmiot, o którym mowa w ust. 1, będzie wyposażał nieruchomości w worki służące do selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zgodnie z umową zawartą z gminą.
§ 4. 1. Określić częstotliwość odbierania odpadów komunalnych, która powinna być dostosowana do ilości wytwarzanych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych w taki sposób, aby nie dopuścić do przepełniania się pojemników oraz rozkładu zgromadzonych w nich odpadów.
2. Odbierać niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne z następującą częstotliwością:
1) z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej – nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;
2) z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielolokalowej – nie rzadziej niż raz na tydzień;
3) z nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunale – z częstotliwością określoną w deklaracji złożonej zgodnie z przepisami odrębnymi, jednak nie rzadziej niż raz na miesiąc;
4) z domków letniskowych, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjnowypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku (w tym z rodzinnych ogrodów działkowych) – nie rzadziej niż raz na miesiąc.
3. Odbierać selektywnie zebrane odpady w rodzaju papieru (w tym odpadów opakowaniowych), tworzyw sztucznych, metalu, szkła, opakowań wielomateriałowych (wyszczególnione w § 1 w wierszach 2-7 tabeli) ze wszystkich typów nieruchomości wyszczególnionych w ust. 2 pkt 1-4 z częstotliwością nie rzadziej niż raz na miesiąc.
4. Odbierać selektywnie zebrane odpady w rodzaju żużli i popiołów pochodzących z procesów spalania (wyszczególnione w § 1 w wierszu 16 tabeli) ze wszystkich typów nieruchomości wyszczególnionych w ust. 2 pkt 1-4 – nie rzadziej niż raz na miesiąc.
5. Odbierać selektywnie zebrane odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów (wyszczególnione w § 1 w wierszu 8 tabeli), z częstotliwością:
1) w okresie od początku kwietnia do końca października:
a) nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej – nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;
b) nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielolokalowej – nie rzadziej niż raz na tydzień;
c) nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne – nie rzadziej niż raz na miesiąc;
d) domków letniskowych, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjnowypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku (w tym z rodzinnych ogrodów działkowych) – nie rzadziej niż raz na miesiąc.
2) w okresie od początku listopada do końca marca ze wszystkich typów nieruchomości wyszczególnionych w pkt 1 lit. a-d – nie rzadziej niż raz na miesiąc.
6. Określić częstotliwość odbierania odpadów komunalnych bezpośrednio od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w następujący sposób:
1) odbiór odpadów w postaci selektywnie zebranych odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne (wyszczególnione w § 1 w wierszu 10 tabeli) - według potrzeb, po indywidualnym uzgodnieniu przez właściciela nieruchomości z podmiotem, o którym mowa w § 3 ust. 1, z uwzględnieniem zapisu § 2 ust. 1 pkt 2;
2) odbiór selektywnie zebranych pozostałych odpadów – w ramach zbiórki objazdowej w terminach ogłaszanych odrębnie, przy czym nie rzadziej niż raz na rok.
§ 5. 1. Określić następujący sposób i zakres świadczenia usług w zakresie postępowania z selektywnie zbieranymi odpadami komunalnymi powstającymi na nieruchomościach zamieszkałych:
1) wszystkie rodzaje odpadów wyszczególnionych w § 1 w wierszach 2-15 tabeli, będą odbierane w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, po ich dostarczeniu przez właścicieli nieruchomości;
2) odpady w rodzaju papieru (w tym odpadów opakowaniowych), tworzyw sztucznych, metalu, szkła, opakowań wielomateriałowych (wyszczególnione w § 1 w wierszach 2 -7 tabeli) można oddawać do ogólnodostępnych pojemników zlokalizowanych na terenie Gminy Cieszyn;
3) odpady wyszczególnione w § 1 w wierszach 11-15 tabeli można oddawać do mobilnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zgodnie z harmonogramem opracowanym przez podmiot świadczący usługi w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów na terenie Gminy Cieszyn;
4) odpady w rodzaju zużytych baterii i akumulatorów (wyszczególnione w § 1 w wierszu 12 tabeli) można oddawać do odpowiednio oznakowanych pojemników zlokalizowanych na terenie Gminy Cieszyn;
5) odpady w rodzaju przeterminowanych leków (wyszczególnione w § 1 w wierszu 13 tabeli) można oddawać do odpowiednio oznakowanych pojemników zlokalizowanych na terenie Gminy Cieszyn;
6) odpady w rodzaju żużli i popiołów pochodzących z procesów spalania (wyszczególnione w § 1 w wierszu 16 tabeli) będą odbierane zgodnie z harmonogramem opracowanym przez podmiot świadczący usługi w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów na terenie Gminy Cieszyn.
2. Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, będzie odbierał odpady komunalne nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu co najmniej przez 8 godzin oraz co najmniej przez 6 godzin w jedną sobotę w miesiącu, według następujących zasad:
1) odbiór odpadów komunalnych w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych odbywać się będzie po okazaniu dokumentu potwierdzającego zamieszkiwanie na terenie Gminy Cieszyn lub dowodu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Cieszyn, bądź po złożeniu oświadczenia o treściach powyższych;
2) Burmistrz Miasta Cieszyna podaje do publicznej wiadomości na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Cieszynie oraz w sposób zwyczajowo przyjęty aktualny wykaz punktów selektywnej zbiórki odpadów, o których mowa w ust. 1 pkt 1-2, 4-5 wraz z wykazem odbieranych w nich rodzajów odpadów, a także harmonogram usługi świadczonej za pośrednictwem mobilnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, o którym mowa w ust. 1 pkt 3.
3. W przypadku niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych, właściciel nieruchomości może osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, zgłosić Burmistrzowi Miasta Cieszyna fakt zaistnienia takiego zdarzenia, według poniższych zasad:
1) zgłoszenia, o którym mowa w ust. 3 należy dokonać w terminie 3 dni roboczych od daty zaistnienia zdarzenia;
2) zgłoszenie powinno zawierać co najmniej dane zgłaszającego, w tym niezbędne dane kontaktowe, szczegółowy opis zaistniałej sytuacji oraz miejsce zdarzenia oraz podpis osoby zgłaszającej;
3) zgłoszenie, które nie będzie zawierać danych określonych w pkt 2, nie zostanie rozpatrzone;
4) zgłoszenie zostanie rozpatrzone w terminie 4 dni roboczych od dnia wpływu;
5) Burmistrz Miasta Cieszyna podaje do publicznej wiadomości na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Cieszynie oraz w sposób zwyczajowo przyjęty numery telefonów oraz adres poczty elektronicznej, na który można przesyłać zgłoszenia.
§ 6. Wykonanie uchwały powierzyć Burmistrzowi Miasta Cieszyna.
§ 7. Traci moc Uchwała Nr XVII/147/15 Rady Miejskiej Cieszyna z dnia 30 grudnia 2015 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. U. Woj. Śl. z 2016 r. poz. 349), zmieniona Uchwałą Nr XXVIII/277/16 Rady Miejskiej Cieszyna z dnia 29 grudnia 2016 r.
§ 8. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego i wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2018 roku.