Imprezy masowe
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zbiórki, zgromadzenia, imprezy |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej |
Imprezy masowe
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
- osoba prawna,
- osoba fizyczna,
- jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej.
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
- wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej , nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy;
- graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
- oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
- oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
- oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
- informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
- instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej, (w/w instrukcję należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej);
- terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
- informację o:
- liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
- przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
- liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej,
- osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych lub numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia,
- zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk,
- odpłatności za wstęp na imprezę;
- opinie:
- Komendanta Powiatowego Policji,
- Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej,
- Dyrektora Cieszyńskiego Pogotowia Ratunkowego,
- Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
które powinny zawierać informacje o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach;
- informację o powiadomieniu:
- Komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej;
Uwaga !
Opinie w/w organów należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej;
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Cieszynie
Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Kochanowskiego 14 , pok. 7
Wydział pracuje:
w poniedziałki | od 7:30 - 16:30 |
we wtorki, środy, czwartki | od 7:30 - 15:30 |
piątki | od 7:30 - 14:30 |
tel.: 33 479 43 71
fax: 33 479 43 76
e-mail : sok@um.cieszyn.pl
Opłaty:
- opłata skarbowa za wydanie zezwolenia wynosi 82 zł (w momencie złożenia wniosku).
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy składa wniosek o wydanie zezwolenia.
Burmistrz Miasta Cieszyna wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej w terminie 14 dni od daty wydania zezwolenia lub odmowy wydania zezwolenia.
Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.
Odwołanie od decyzji nie wstrzymuje jej wykonania.
Podstawa prawna:
Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 r. (Dz.U. 2009 nr 62 poz. 504 z pózn. zm.).
Uwagi:
Dane teleadresowe służb, do których zobowiązany jest wystąpić organizator imprezy masowej:
- Komenda Powiatowa Policji
ul. Wojska Polskiego 2
43-400 Cieszyn
tel. 33 851 62 00
fax 33 851 62 44 - Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej
ul. Chemików 16
43-400 Cieszyn
tel. 33 852 11 06 - Cieszyńskie Pogotowie Ratunkowe
ul. Bielska 22
43-400 Cieszyn
tel. 33 858 19 90
fax 33 851 40 02 - Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
ul. Liburnia 2
43 – 400 Cieszyn
tel. 33 479 70 10
fax 33 479 71 73 - Śląski Oddział Straży Granicznej
ul. Dąbrowskiego 2
47-400 Racibórz
tel. 32 414 40 00
fax 32 414 47 00