W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Numer PESEL

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy ewidencja ludności
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej

Nazwa:

Nadanie numeru PESEL

Opis ogólny:

Nadania numeru ewidencyjnego dokonuje minister właściwy do spraw wewnętrznych za pośrednictwem urzędu gminy, który przyjmuje wniosek o powyższe.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2010 r. Nr 217, poz. 1427 ze zm.).
  2. Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2012 r., poz. 1282 ze zm).
  3. Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U.
    z 2013 r., poz. 267 ze zm.).
  4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 ze zm.)
  5. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o nadanie numeru PESEL.
  2. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).

Terminy i sposób załatwienia sprawy:

Wniosek przekazany do urzędu gminy rozpatrywany jest pod kątem poprawności formalnej. Jeżeli spełnione zostały wszystkie wymogi, wniosek kierowany jest do ministra właściwego do spraw wewnętrznych. Jeżeli wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia braków, ma na to 7 dni - po tym okresie wniosek pozostaje bez rozpatrzenia.

Miejsce i sposób składania dokumentów:

Wydział Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej, ul. Kochanowskiego 14, 43-400 Cieszyn, parter - pokój nr 1.

Tryb odwoławczy:

Brak możliwości odwołania.

Opłaty:

  • Nadanie numeru PESEL nie podlega opłacie.
  • Opłacie skarbowej podlega złożenie pełnomocnictwa w danej sprawie (nie dotyczy wstępnych
    i zstępnych, którzy zwolnieni są z obowiązku uiszczenia opłaty); opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17 zł.
  • Opłatę można wnieść na rachunek bankowy o nr: 94 1020 2313 0000 3002 1123 4970.
  • Składający wniosek lub pełnomocnictwo zobowiązany jest do dołączenia dowodu zapłaty lub uwierzytelnionej kopii zapłaty nie później niż w ciągu trzech dni od powstania obowiązku jej zapłaty, tzn. od chwili złożenia wniosku lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
  • Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Uwagi: -

Stanowisko odpowiedzialne za wykonywanie czynności:

młodszy referent Jakub Długosz, tel.: 33 479 43 73.

 

Załączniki

Powiadom znajomego