Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące obywateli RP i cudzoziemców
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | ewidencja ludności |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej |
Nazwa:
Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące obywateli RP i cudzoziemców
Opis ogólny:
Ustawa o ewidencji ludności zobowiązuje osoby zameldowane w danej gminie do zgłoszenia wymeldowania w przypadku zmiany miejsca zamieszkania na stałe lub dłużej niż 3 miesiące.
Podstawa prawna:
- Ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2010 r. Nr 217, poz. 1427 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2012 r., poz. 1282 ze zm.).
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Wymagane dokumenty:
- dowód osobisty lub paszport w przypadku obywatela RP, karta pobytu lub
- paszport w przypadku cudzoziemca, wypełniony formularz (dostępny online oraz w urzędzie).
Terminy i sposób załatwienia sprawy:
Zgłoszenie przyjmowane jest bezpośrednio po złożeniu formularza.
Miejsce i sposób składania dokumentów:
- Wydział Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej, ul. Kochanowskiego 14, 43-400 Cieszyn, parter, pokój nr 1 lub
- ePUAP.gov.pl jeżeli strona posiada potwierdzony profil zaufany ePUAP - wówczas wymeldowania można dokonać elektronicznie.
Tryb odwoławczy:
Brak możliwości odwołania.
Opłaty:
- Czynność nie podlega opłacie skarbowej.
- Opłacie skarbowej podlega złożenie pełnomocnictwa w danej sprawie (nie dotyczy wstępnych
i zstępnych, którzy zwolnieni są z obowiązku uiszczenia opłaty) - opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17 zł. - Opłatę skarbową można wnieść na rachunek bankowy o nr: 94 1020 2313 0000 3002 1123 4970.
- Powyższą opłatę można również wnieść w kasie wydziału, znajdującej się w tej samej lokalizacji, co wydział.
- Składający wniosek lub pełnomocnictwo zobowiązany jest do dołączenia dowodu zapłaty lub uwierzytelnionej kopii zapłaty nie później niż w ciągu trzech dni od powstania obowiązku jej zapłaty, tzn. od chwili złożenia wniosku lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Załączniki: -
Uwagi:
Obowiązku wymeldowania można dokonać przy okazji meldowania, np. w innej gminie. Nie ma potrzeby wymeldowywania się w jednym miejscu, aby zameldować w drugim - zostanie to przez urzędnika na prośbę strony wykonane automatycznie.
Stanowisko odpowiedzialne za wykonywanie czynności:
młodszy referent Jakub Długosz, tel.: 33 479 43 73.