W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące obywateli RP i cudzoziemców

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy ewidencja ludności
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej

Nazwa:

Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące obywateli RP i cudzoziemców

Opis ogólny:

Ustawa o ewidencji ludności zobowiązuje osoby zameldowane w danej gminie do zgłoszenia wymeldowania w przypadku zmiany miejsca zamieszkania na stałe lub dłużej niż 3 miesiące.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2010 r. Nr 217, poz. 1427 ze zm.).
  2. Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2012 r., poz. 1282 ze zm.).
  3. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).

Wymagane dokumenty:

  • dowód osobisty lub paszport w przypadku obywatela RP, karta pobytu lub
  • paszport w przypadku cudzoziemca, wypełniony formularz (dostępny online oraz w urzędzie).

Terminy i sposób załatwienia sprawy:

Zgłoszenie przyjmowane jest bezpośrednio po złożeniu formularza.

Miejsce i sposób składania dokumentów:

  • Wydział Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej, ul. Kochanowskiego 14, 43-400 Cieszyn, parter, pokój nr 1 lub
  • ePUAP.gov.pl jeżeli strona posiada potwierdzony profil zaufany ePUAP - wówczas wymeldowania można dokonać elektronicznie.

Tryb odwoławczy:

Brak możliwości odwołania.

Opłaty:

  1. Czynność nie podlega opłacie skarbowej.
  2. Opłacie skarbowej podlega złożenie pełnomocnictwa w danej sprawie (nie dotyczy wstępnych
    i zstępnych, którzy zwolnieni są z obowiązku uiszczenia opłaty) - opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17 zł.
  3. Opłatę skarbową można wnieść na rachunek bankowy o nr: 94 1020 2313 0000 3002 1123 4970.
  4. Powyższą opłatę można również wnieść w kasie wydziału, znajdującej się w tej samej lokalizacji, co wydział.
  5. Składający wniosek lub pełnomocnictwo zobowiązany jest do dołączenia dowodu zapłaty lub uwierzytelnionej kopii zapłaty nie później niż w ciągu trzech dni od powstania obowiązku jej zapłaty, tzn. od chwili złożenia wniosku lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Załączniki: -

Uwagi:

Obowiązku wymeldowania można dokonać przy okazji meldowania, np. w innej gminie. Nie ma potrzeby wymeldowywania się w jednym miejscu, aby zameldować w drugim - zostanie to przez urzędnika na prośbę strony wykonane automatycznie.

Stanowisko odpowiedzialne za wykonywanie czynności:

młodszy referent Jakub Długosz, tel.: 33 479 43 73.

 

Załączniki

Powiadom znajomego