W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Wynajmowanie gruntów Gminy Cieszyn

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy nieruchomości i grunty
Komórka odpowiedzialna Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Nazwa

Wynajmowanie i wydzierżawianie gruntów Gminy Cieszyn

Podstawy prawne

  1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. (t.j. 2020 r. poz. 1990 z późn. zm.), Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.).
  2. W przypadku wydzierżawiania gruntów Gminy Cieszyn wysokość stawek czynszu dzierżawnego określa Zarządzenie Nr 0050.380.2023 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 21 czerwca 2023 roku w sprawie ustalenia stawek czynszu z tytułu dzierżawy lub najmu nieruchomości położonych w poszczególnych strefach Miasta Cieszyna.

Termin załatwienia

Obowiązujące przepisy nie przewidują terminów na załatwienie wniosku o wynajęcie i wydzierżawienie nieruchomości.

Wymagane dokumenty

Pisemny wniosek ze wskazaniem numeru działki, obrębu i powierzchni, mapki z zaznaczonym terenem będącym przedmiotem dzierżawy oraz określeniem czasu i celu dzierżawy. W przypadku osób fizycznych należy załączyć również podpisany druk klauzuli informacyjnej.

Tryb odwoławczy

Sprawy o charakterze cywilno-prawnym, do których należy również zawieranie umów najmu jak i dzierżawy nie podlegają trybowi odwoławczemu. Spory powstałe na tle realizacji umowy rozstrzygnąć może wyłącznie właściwy sąd powszechny.

Opłaty

Od wniosku nie pobiera się opłat skarbowych.

Uwagi

Burmistrz Miasta zatwierdza wykaz nieruchomości przeznaczonych do wynajęcia lub wydzierżawienia. Wykaz ten zostaje podany do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Cieszynie (Rynek 1 - Ratusz, I piętro) na okres 21 dni oraz zamieszczony na stronach BIP Urzędu Miejskiego w Cieszynie. Ponadto informacja o wywieszeniu wykazu podana zostaje do publicznej wiadomości przez ogłoszenie w "Wiadomościach Ratuszowych", prasie lokalnej oraz na zewnętrznej tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Cieszynie. Ostateczną decyzję o wynajęciu lub wydzierżawieniu gruntu na rzecz wnioskodawcy podejmuje Burmistrz Miasta Cieszyna. Umowa najmu lub dzierżawy zawierana jest pomiędzy Gminą Cieszyn reprezentowaną przez Burmistrza Miasta bądź osobę przez niego upoważnioną i wnioskodawcą.

Etapy - czynności procedury

Czynności poniżej opisane wiążą się jedynie z potrzebą działania ze strony obywatela lub podmiotu gospodarczego. Nie zawierają wszystkich pozostałych czynności administracyjnych i technicznych, które muszą zostać dokonane przez urzędników.

Etap 1 Złożenie lub przesłanie wniosku do Burmistrza Miasta Cieszyna - Urząd Miejski w Cieszynie, Rynek 1, 43-400 Cieszyn. Biuro Podawcze Urzędu Miejskiego w Cieszynie znajduje się na parterze budynku Ratusza.

Przetwarzanie danych osobowych:

Administratorem Pani/Pana danych jest Burmistrz Miasta Cieszyna, Rynek 1, 43-400 Cieszyn, tel. 33 4794 200, e-mail: urzad@um.cieszyn.pl. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych Urząd Miejski w Cieszynie, Rynek 1, 43-400 Cieszyn, e-mail: iod@um.cieszyn.pl. Dane osobowe przetwarzane będą w celu rozstrzygnięcia sprawy na podstawie ustawy o gospodarce nieruchomościami i kodeksu cywilnego. Odbiorcą Pani/Pana danych mogą być miejskie jednostki organizacyjne jeżeli np. rozstrzygnięcie Pani/Pana sprawy wymaga konsultacji z inną jednostką oraz firmy informatyczne świadczące usługi na rzecz Urzędu Miejskiego w Cieszynie. Dane będą przechowywane przez okres zgodny z kategoria archiwalną określoną w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r., nr 14, poz. 67). Wnioskodawca posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak bez ich podanie nie będzie możliwości udzielania odpowiedzi na złożony przez Panią/Pana wniosek/rozpatrzenia sprawy. Wnioskodawca ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących osoby narusza przepisy rozporządzenia 2016/679 (RODO)

Szczegółowych informacji udziela

Inspektor Iwona Kapsia 33 479 42 31.

Stanowisko odpowiedzialne za wykonanie czynności

Inspektor Iwona Kapsia.

 

Załączniki

Powiadom znajomego