W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania (wymeldowania) w drodze decyzji administracyjnej

Nazwa:

Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania (wymeldowania) na drodze postępowania administracyjnego zakończonego decyzją administracyjną.

Opis ogólny:

Wymeldowania osoby uchylającej się od wypełnienia obowiązku meldunkowego można dokonać na drodze postępowania administracyjnego.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2010 r. Nr 217, poz. 1427 ze zm.).
  2. Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2012 r., poz. 1282 ze zm.).
  3. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
  4. Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.).

Wymagane dokumenty:

Dowód osobisty lub paszport, wniosek o wymeldowanie danej osoby (nie istnieje jednolity wzór wynikający z rozporządzenia) z szczegółowym opisem sytuacji, która jest podstawą do wymeldowania, (do wglądu) oryginał aktu własności wnioskodawcy do lokalu, z którego ma zostać wymeldowana rzeczona osoba, (do wglądu) oryginały wszelkich dokumentów stanowiących argumentację wniosku, dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Terminy i sposób załatwienia sprawy:

Po złożeniu podania przeprowadza się szczegółowe postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, informacji uzyskanych od organów takich jak policja, sądy, organy paszportowe, polskie placówki dyplomatyczne, Biura Informacji i Statystyki Centralnego Zarządu Służby Więziennej lub Krajowego Rejestru karnego, oględzin w lokalu. Załatwienie sprawy, tj. wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów. W przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec przedłużeniu.

Miejsce i sposób składania dokumentów:

Wydział Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej, ul. Kochanowskiego 14, 43-400 Cieszyn, parter, pokój nr 1.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy stronom prawo złożenia odwołania do Wojewody Śląskiego w Katowicach, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie składa się za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej.

Opłaty:

  1. Czynność podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 zł.
  2. Opłacie skarbowej podlega złożenie pełnomocnictwa w danej sprawie (nie dotyczy wstępnych
    i zstępnych, którzy zwolnieni są z obowiązku uiszczenia opłaty); opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17 zł.
  3. Opłatę skarbową można wnieść na rachunek bankowy o nr: 94 1020 2313 0000 3002 1123 4970.
  4. Powyższą opłatę można również wnieść w kasie wydziału, znajdującej się w tej samej lokalizacji, co wydział.
  5. Składający wniosek lub pełnomocnictwo zobowiązany jest do dołączenia dowodu zapłaty lub uwierzytelnionej kopii zapłaty nie później niż w ciągu trzech dni od powstania obowiązku jej zapłaty, tzn. od chwili złożenia wniosku lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Załączniki: -

Uwagi: -

Stanowisko odpowiedzialne za wykonywanie czynności:

Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej Grzegorz Soboszek, tel.: 33 479 43 71.

 

Załączniki

Powiadom znajomego