Procedura kontroli realizacji obowiązku szkolnego w szkołach podstawowych
PROCEDURA KONTROLI REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO
W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH
§1
§2
Dyrektor CUW weryfikuje prawidłowość prowadzenia przez dyrektorów szkół kontroli spełniania obowiązku szkolnego.
§3
Celem procedury jest:
1) Ocena czy działania kontrolowanych jednostek odbywają się na podstawie obowiązujących przepisów prawa;
2) Doskonalenie metod pracy w szkołach podstawowych.
§4
§5
§6
Czynności kontrolne przeprowadza się w siedzibie jednostki kontrolowanej lub poszczególne jego czynności w siedzibie kontrolera.
§8
§9
4) Wyznaczenia pracownika kontrolowanej jednostki, który będzie odpowiedzialny za kontakty z kontrolerem.
1) Zapewnienia odpowiednich warunków oraz środków niezbędnych do sprawnego i rzetelnego przeprowadzenia kontroli;
2) Niezwłocznego udostępnienia na prośbę kontrolera wszelkich dokumentów i innych materiałów związanych z przedmiotem kontroli;
3) Umożliwienia dostępu do informacji zawartych w komputerowych bazach danych;
4) Sporządzenia niezbędnych do kontroli odpisów, kserokopii, wydruków lub wyciągów z dokumentów, jak również zestawień danych i obliczeń opartych na dokumentach;
5) Składania ustnych lub pisemnych wyjaśnień w terminie wyznaczonym przez kontrolera oraz zapewnienia terminowego składania wyjaśnień przez pracowników kontrolowanej jednostek.
1) Swobodnego wstępu i poruszania się po terenie jednostki kontrolowanej;
2) Wglądu do dokumentów dotyczących kontroli, pobierania za pokwitowaniem oraz zabezpieczania dokumentów związanych z zakresem kontroli, z zachowaniem przepisów o tajemnicy prawnie chronionej;
5) Żądania złożenia ustnych lub pisemnych wyjaśnień w sprawach dotyczących zakresu kontroli.
2. Kontroler dokonuje ustaleń na podstawie dowodów zebranych w toku kontroli.
3. Dowody, o których mowa w ust. 2 załącza się do protokołu kontroli, z tym że dowody w postaci odpisów, kserokopii, wydruków i wyciągów z dokumentów winny być przed włączeniem potwierdzone za zgodność z oryginałem przez dyrektora kontrolowanej jednostki lub upoważnioną przez niego osobę.
1. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół kontroli.
2. Protokół kontroli zawiera:
1) Nazwę i adres jednostki kontrolowanej;
2) Imię, nazwisko i stanowisko służbowe kontrolera;
3) Datę rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych;
4) Zakres kontroli;
5) Opis stanu faktycznego stwierdzonego w trakcie kontroli;
6) Ocenę skontrolowanej działalności, ze wskazaniem ustaleń, na których została oparta;
7) Zakres, przyczyny i skutki stwierdzonych nieprawidłowości;
8) Zalecenia zmierzające do ustalenia przyczyn stwierdzonych nieprawidłowości.
§14
1. Wzór protokołu kontroli stanowi załącznik nr 3 do niniejszego procedury.
2. Załączniki do protokołu kontroli stanowią integralną część protokołu.
3. Protokół kontroli sporządza się w 2 egzemplarzach: jeden dla kontrolowanej jednostki, drugi załącza się do akt kontroli. Załączniki stanowiące kserokopie dokumentów będących
w posiadaniu kontrolowanej jednostki sporządza się w jednym egzemplarzu dla kontrolera.
§15
1) Podpisuje protokół albo
2) Wnosi umotywowane pisemne zastrzeżenia do treści protokołu.
4. Dyrektor kontrolowanej jednostki zobowiązany jest przekazać kontrolerowi podpisany protokół bądź niepodpisany protokół z zastrzeżeniami.