Pożyczki dla organizacji pozarządowych
Sprawa:
Pożyczki dla organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na realizację zadań w sferze pożytku publicznego.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2016, poz. 1817 z późn. zm.),
- Zarządzenie Nr 0050.531.2016 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 17 października 2016 roku w sprawie Regulaminu udzielania pożyczek organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na realizację zadań w sferze pożytku publicznego:
https://bip.um.cieszyn.pl/zarzadzenie/13041/0050-531-2016
Termin załatwienia sprawy:
Wypłata pożyczki następuje do 14 dni od podpisania umowy przelewem na konto Pożyczkobiorcy wskazane w umowie.
Wymagane dokumenty:
Pożyczki są udzielane w ramach kwoty przeznaczonej na ten cel w budżecie Miasta, na pisemny wniosek organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na realizację zadań w sferze pożytku publicznego, których odbiorcami są mieszkańcy Cieszyna.
Wniosek o udzielenie pożyczki, powinien zawierać informację o rodzaju zadania, mieszczącego się w sferze zadań publicznych, określonej w art. 4 ust.1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Do wniosku należy załączyć:
a) zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenie społeczne przez Wnioskodawcę;
b) zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z zapłatą podatków przez Wnioskodawcę.
Wniosek do Burmistrza Miasta Cieszyna powinien zawierać ponadto:
a) oświadczenie Wnioskodawcy, iż nie toczy się wobec niego postępowanie egzekucyjne w trybie kodeksu postępowania cywilnego lub ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
b) oświadczenie Wnioskodawcy, że nie posiada zaległości wobec gminy Cieszyn z tytułu podatków lub opłat.
Pożyczka może zostać udzielona na okres wskazany we wniosku, nie dłuższy niż 24 miesiące.
Burmistrz podejmuje decyzję o udzieleniu pożyczki i jej wysokości oraz powiadamia o tym wnioskodawców zawierając stosowną umowę.
Wypłata pożyczki następuje do 14 dni od podpisania umowy przelewem na konto Pożyczkobiorcy wskazane w umowie.
W celu zabezpieczenia pożyczki, Pożyczkobiorca składa następujące dokumenty podpisane przez uprawnione osoby oraz poręczone przez dwie osoby fizyczne:
a) weksel in blanco wystawiony na gminę Cieszyn, Rynek 1, 43-400 Cieszyn stanowiący Załącznik nr 1 do Regulaminu;
b) deklarację wekslową stanowiącą Załącznik nr 2 do Regulaminu.
https://bip.um.cieszyn.pl/zarzadzenie/13041/0050-531-2016.
Jednostka odpowiedzialna:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej – Dział Pracy Specjalistycznej:
ul. Skrajna 5, pokój nr 4
43-400 Cieszyn
godziny pracy Działu:
pon. 8.00 – 16.00
wtorek 7.00 – 15.30
środa 7.00 – 15.30
czwartek 7.00 – 15.30
piątek 7.00 – 15.30
Osoby do kontaktu:
Justyna Żerdka – tel.: 33 4794930
Beata Cher-Tomica – tel.: 33 4794931