Zarządzenie nr 0050.645.2023
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Burmistrza Miasta Cieszyna |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | zmiany Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Cieszynie |
zmieniające zarządzenie nr | 0050.797.2018, |
Status | obowiązujące |
Zarządzenie Nr 0050.645.2023
Burmistrza Miasta Cieszyna
z dnia 15 listopada 2023 roku
w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Cieszynie
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r., poz. 40 z późn. zm.)
§ 1
Zmieniam Zarządzenie Nr 0050.797.2018 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 30 listopada 2018 roku w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Cieszynie w ten sposób, że w załączniku do zarządzenia - Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Cieszynie:
1) w § 8 pkt 1) w miejsce dotychczasowej treści wpisuję nową treść: "Biurem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego",
2) w § 18 pkt 15 w miejsce dotychczasowej treści wpisuję nową treść: "Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego (symbol: BBZK),",
3) w § 19 pkt 9 w miejsce dotychczasowej treści wpisuję nową treść: "Kierownik Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego,",
4) w § 28 w miejsce dotychczasowej treści wpisuję nową treść:
Wydział Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej
1. Zakres działania:
- prowadzenie spraw oraz wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość w Systemach Rejestrów Państwowych - Rejestrze Dowodów Osobistych (RDO),
- prowadzenie spraw i wydawanie zaświadczeń i informacji z zakresu ewidencji ludności w Systemach Rejestrów Państwowych - PESEL,
- prowadzenie spraw w Systemach Rejestrów Państwowych z zakresu Rejestru Danych Kontaktowych (RDK),
- prowadzenie oraz aktualizacja centralnego rejestru wyborców gminy w Systemach Rejestrów Państwowych (CRW),
- prowadzenie spraw w zakresie zastrzeżenia numeru pesel w Systemach Rejestrów Państwowych,
- prowadzenie rejestru mieszkańców w aplikacji "SELWIN", w tym: rejestru dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, rejestru mieszkańców na potrzeby rozliczenia podatków dla Urzędu Skarbowego, rejestru osób podlegających kwalifikacji wojskowej, rejestru osób zmarłych przekazywany do Zakładu Budynków Miejskich,
- prowadzenie Biura Dokumentów Niejawnych,
- prowadzenie spraw oraz wydawanie Karty Dużej Rodziny w systemie teleinformatycznym "Karta Dużej Rodziny",
- prowadzenie spraw oraz wydawanie Cieszyńskiej Karty Dużej Rodziny,
- prowadzenie spraw w zakresie wydawania Karty Seniora,
- wydawanie decyzji w sprawach z zakresu:
- ewidencji ludności,
- dowodów osobistych,
- zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
- dostępu do informacji publicznej,
- Karty Dużej Rodziny,
- Cieszyńskiej Karty Dużej Rodziny,
- imprez masowych,
- prowadzenie rejestrów w systemie eDokument,
- przekazywanie właściwym dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym,
- wykonywanie czynności związanych z Centralną Ewidencją i Informacją Działalności Gospodarczej oraz formularzami zgłoszeniowymi osób ubezpieczonych i członków rodzin do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, nadzorowanie terminowego uiszczania opłat za korzystanie z zezwoleń alkoholowych oraz współpraca z innymi jednostkami w zakresie kontroli przestrzegania przepisów dot. obrotu napojami alkoholowymi,
- określanie dni i godzin otwierania oraz zamykania placówek handlowych, gastronomicznych i usługowych,
- wnioskowanie o ustalanie miejsc przeznaczonych dla prowadzenia działalności handlowej,
- współpraca z wydziałami Urzędu oraz jednostkami zewnętrznymi w zakresie zgodnego z prawem prowadzenia działalności gospodarczej przez przedsiębiorców na terenie Cieszyna,
- wydawanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką,
- prowadzenie wykazu podmiotów podległych Burmistrzowi Miasta, w których może być wykonywana przez skazanych nieodpłatna, kontrolowana praca na cele społeczne,
- wykonywanie zadań związanych z organizacją wyborów powszechnych i referendów na terenie gminy Cieszyn,
- realizacja zadań związanych z wsparciem finansowym gminy na potrzeby funkcjonowania Komendy Powiatowej Policji w Cieszynie.
2. Wewnętrzna struktura organizacyjna:
- Naczelnik Wydziału - symbol SO.1,
- Stanowisko ds. ewidencji ludności - symbol SO.2,
- Stanowisko ds. dowodów osobistych - symbol SO.3,
- Stanowisko ds. dowodów osobistych i ewidencji ludności - symbol SO.4,
- Stanowisko ds. działalności gospodarczej - symbol SO.5,
- Stanowisko ds. dowodów osobistych i działalności gospodarczej - symbol SO.6,
3. Zasady zastępstw:
- Naczelnika Wydziału (SO.1) zastępuje stanowisko ds. dowodów osobistych i ewidencji ludności (SO.4),
- Stanowisko ds. ewidencji ludności (SO.2) i stanowisko ds. dowodów osobistych (SO.3) zastępuje stanowisko ds. dowodów osobistych i ewidencji ludności (SO.4),
- Stanowisko ds. dowodów osobistych i ewidencji ludności (SO.4), zastępuje stanowisko ds. dowodów osobistych (SO.3) i stanowisko ds. ewidencji ludności (SO.2),
- Stanowisko ds. działalności gospodarczej (SO.5) jest zastępowane przez stanowisko ds. dowodów osobistych i działalności gospodarczej (SO.6),
- Stanowisko ds. dowodów osobistych i działalności gospodarczej (SO.6) w zakresie działalności gospodarczej jest zastępowane przez stanowisko ds. działalności gospodarczej (SO.5).
5) w § 30:
- w ust. 1:
- w pkt 15 w miejsce dotychczasowej treści wpisuję nową treść: prowadzenie promocji gospodarczej i inwestycji miasta Cieszyna, w tym współpraca z Biurem Spraw Społecznych przy przygotowywaniu ofert inwestycyjnych i materiałów związanych z promocją gospodarczą i promocji przedsiębiorczości,",
- w pkt 16 wykreślam słowa: "serwisach sms-owych",
- w pkt 17 wykreślam słowa: "oraz w serwisach sms-owych",
- w pkt 19 w miejsce dotychczasowej treści wpisuję nową treść: "prowadzenie stron internetowych miasta i administrowanie nimi,",
- wykreślam pkt 28,
- w ust. 2:
- w pkt 5 w miejsce dotychczasowej treści wpisuję nową treść: "Stanowisko ds. promocji i mediów internetowych - symbol KPM.5,",
- w pkt 6 w miejsc dotychczasowej treści wpisuję nową treść: "Stanowisko ds. promocji - symbol KPM.6,",
- w ust. 3:
- w pkt 2 wykreślam słowa "i obsługi inwestora",
- wykreślam pkt 3,
- w pkt 4 w miejsce dotychczasowej treści wpisuję nową treść: " Stanowisko ds. promocji i Wiadomości Ratuszowych (KPM.4) i stanowisko ds. promocji i mediów internetowych (KPM.5) zastępują się wzajemnie,",
- w pkt 5 wykreślam słowa: "i obsługi inwestora",
6) w § 34 w miejsce dotychczasowej treści wpisuję nową treść:
Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
1. Zakres działania:
zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, wynikające z ustaw:
- planowanie i realizacja działalności z zakresu obrony cywilnej,
- inicjowanie prac planistycznych i aktualizacja planów z zakresu obrony cywilnej,
- opracowanie i wdrażanie rocznego planu działania i szkolenia oraz kontroli w zakresie obrony cywilnej,
- dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej,
- prowadzenie i aktualizowanie programu ARCUS 2015 Baza danych sił i środków województwa śląskiego,
- prowadzenie spraw związanych z tworzeniem terenowych, zakładowych formacji obrony cywilnej, urządzeń specjalnych i magazynów obrony cywilnej,
- wykonywanie zadań związanych z planowaniem operacyjnym oraz organizowanie i prowadzenie szkoleń obronnych,
- organizowanie i przeprowadzanie na terenie Miasta tzw. "akcji kurierskiej",
- wykonywanie zadań na potrzeby wojsk sojuszniczych,
- prowadzenie spraw z zakresu rejestracji przedpoborowych oraz kwalifikacji wojskowej,
- prowadzenie postępowań w sprawie nakładania świadczeń osobistych i rzeczowych,
- opracowanie i aktualizowanie planu przygotowań podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa,
- opracowanie i aktualizowanie planu organizacji i funkcjonowania zespołów zastępczych miejsc szpitalnych na terenie miasta,
- opracowanie i aktualizowanie Regulaminu Głównego Stanowiska Kierowania Burmistrza Miasta Cieszyna,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem kartami przydziałów organizacyjno-mobilizacyjnych,
- nadzór nad utrzymaniem bazy magazynowej w instytucjach, podmiotach gospodarczych i jednostkach organizacyjnych, w tym zaopatrzenie w sprzęt i środki obrony cywilnej,
- nadzór i prowadzenie ewidencji budowli ochronnych i urządzeń specjalnych znajdujących się na terenie gminy,
zadania własne wynikające z ustaw:
- o zarządzaniu kryzysowym:
- prowadzenie spraw z zakresu zgromadzeń, w tym wydawanie decyzji o zakazie zgromadzeń,
- wykonywanie zadań bieżących i planistycznych z zakresu zarządzania kryzysowego,
- wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gminy
- nadzór nad aktualnością gminnego planu zarządzania kryzysowego, ewakuacji ludności II stopnia, operacyjnego planu ochrony przed powodzią, akcji jodowej,
- monitorowanie i ocena zagrożeń oraz prognozowanie rozwoju sytuacji na terenie gminy wspólnie ze służbami ratowniczymi,
- współdziałanie w zakresie reagowania oraz usuwania skutków zagrożeń na terenie gminy z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej, podmiotami realizującymi monitoring środowiska, podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
- organizowanie i prowadzenia szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego,
- organizacja i realizacja zadań z zakresu infrastruktury krytycznej,
- alarmowanie członków Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
- w razie wystąpienia sytuacji kryzysowej, pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia działań informacyjnych i dokumentacyjnych,
- nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania,
- realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa,
- o ochronie przeciwpożarowej:
- prowadzenie spraw związanych z wyposażeniem, utrzymaniem, wyszkoleniem i zapewnieniem gotowości bojowej jednostek OSP na terenie gminy,
- współpraca z Zarządem Miejskim OSP oraz Komendą Powiatową PSP,
- o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych:
- weryfikacja dokumentacji składanej przez członków OSP ubiegających się o przyznanie świadczenia ratowniczego,
- dokonywanie, we współpracy z uprawnionymi jednostkami na terenie gminy analizy zagrożeń na obszar wodnych;
- prowadzenie działań profilaktycznych i edukacyjnych dotyczących bezpieczeństwa na obszarach wodnych, w tym odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie terenów oraz informowanie i ostrzeganie o warunkach pogodowych oraz innych czynnikach mogących powodować utrudnienia lub zagrożenia dla zdrowia lub życia osób,
- o bezpieczeństwie przestrzeni powietrznej:
- wydawanie zgód na wykonywanie operacji lotniczych nad terenem miasta
2. Wewnętrzna struktura organizacyjna:
- Kierownik Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego - symbol BBZK.1,
- Stanowisko ds. ochotniczych straży pożarnych, finansów i ochrony ludności- symbol BBZK.2,
- Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego i ochrony ludności - symbol BBZK.3.
3. Zasady zastępstw:
- Kierownik Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego (BBZK.1) i stanowisko ds. zarządzania kryzysowego i ochrony ludności (BBZK.3) zastępują się wzajemnie,
- Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego i ochrony ludności (BBZK.3) i stanowisko ds. ochotniczych straży pożarnych, finansów i ochrony ludności (BBZK.2) zastępują się wzajemnie.
7) w miejsce dotychczasowego załącznika Nr 1 do Regulaminu organizacyjnego stanowiącego graficzny układ struktury organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Cieszynie wprowadzam nowy - stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta Cieszyna.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 grudnia 2023 roku.
Burmistrz Miasta | |
Gabriela Staszkiewicz |