Zarządzenie nr 0050.697.2020
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Burmistrza Miasta Cieszyna |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Cieszynie |
zmieniające zarządzenie nr | 0050.797.2018, |
Status | obowiązujące |
Zarządzenie Nr 0050.697.2020
Burmistrza Miasta Cieszyna
z dnia 31 grudnia 2020 roku
w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Cieszynie
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 713 z późn. zm.)
§ 1
Zmieniam Zarządzenie Nr 0050.797.2018 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 30 listopada 2018 roku w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Cieszynie w ten sposób, że w załączniku do zarządzenia - Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Cieszynie:
- w § 18 w pkt 4 w miejsce dotychczasowej treści wpisuję nową treść:
"4) Wydział Strategii i Rozwoju Miasta (symbol: SRM):
a) Referat Strategii i Infrastruktury Miejskiej,
b) Referat Planowania Przestrzennego,", - w § 22:
a) w ust. 2 pkt 2 wykreślam lit. i),
b) w ust. 3 pkt 1 wykreślam lit. f), - w § 23 w miejsce dotychczasowej treści wpisuję nową treść:
Wydział Finansowy
1. Zakres działania:
- Referat Budżetu:
- planowanie budżetu wraz z przygotowaniem projektów uchwał oraz jego wykonywanie,
- zapewnianie bilansowania finansowych potrzeb miasta dochodami oraz środkami zewnętrznymi,
- opracowywanie prognoz i analiz finansowych niezbędnych dla pozyskiwania pożyczek, kredytów i dotacji,
- opracowywanie sprawozdań z wykonania budżetu i planu finansowo-rzeczowego,
- sporządzanie sprawozdań budżetowych dla Urzędu Miejskiego w Cieszynie i zbiorczych dla Gminy Cieszyn,
- sporządzanie sprawozdań finansowych dla Urzędu Miejskiego w Cieszynie i zbiorczych dla Gminy Cieszyn,
- sporządzanie sprawozdawczości statystycznej w zakresie stanu i obrotu środkami trwałymi Urzędu Miejskiego w Cieszynie,
- prowadzenie obsługi kasowej i księgowej,
- gospodarowanie funduszem płac,
- wykonywanie obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych,
- prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku od towarów i usług dla Urzędu Miejskiego w Cieszynie,
- koordynacja, nadzór i dokonywanie scentralizowanych rozliczeń podatku od towarów i usług Miasta Cieszyna wraz z jednostkami organizacyjnymi,
- sporządzanie zbiorczych deklaracji VAT i zbiorczych JPK dla Miasta Cieszyna jako czynnego podatnika VAT
- współdziałanie z Urzędami Skarbowymi i ZUS,
- inicjowanie inwentaryzacji majątku Urzędu oraz bieżące aktualizowanie ewidencji wartościowej,
- sporządzanie wieloletniej prognozy finansowej wraz z przygotowaniem projektów uchwał oraz dokonywanie zmian i monitorowanie,
- zapewnienie zgodności wartości przyjętych w wieloletniej prognozie finansowej z budżetem Gminy,
- współpraca z Wydziałem Organizacyjnym w zakresie obsługi platformy informatycznej Cieszyński System Informacji Finansowej - Podatkowej (CSIFP),
- Referat Podatków, Dochodów, Windykacji i Egzekucji
- przygotowywanie uchwał w sprawach podatków i opłat lokalnych,
- prowadzenie wymiaru i poboru należności z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej,
- prowadzenie postępowania upominawczego w zakresie podatków i opłat lokalnych,
- prowadzenie pełnej obsługi księgowej w zakresie podatków i opłat lokalnych,
- prowadzenie obsługi kasowej,
- współpraca z sądami powszechnymi w sprawach nieruchomości objętych licytacją,
- prowadzenie postępowania w sprawach dotyczących wyrażenia zgody przez Burmistrza Miasta na umorzenie zaległości podatkowych, odroczenie terminów płatności i rozłożenie należności na raty w zakresie podatków stanowiących dochody gminy, dla których organem podatkowym jest Urząd Skarbowy,
- prowadzenie spraw w zakresie zwrotu podatku akcyzowego producentom rolnym,
- prowadzenie wszystkich spraw z zakresu podatków i opłat lokalnych,
- współpraca z Wydziałem Organizacyjnym w zakresie obsługi platformy informatycznej Cieszyński System Informacji Finansowej - Podatkowej (CSIFP),
- prowadzenie pełnej obsługi księgowej dochodów budżetowych,
- prowadzenie ewidencji należności i wpłat z tytułu mandatów karnych kredytowanych oraz windykacji w trybie egzekucji administracyjnej,
- prowadzenie obsługi księgowej i windykacji dochodów z tytułu opłat za usługi geodezyjne pobieranych na podstawie porozumienia ze Starostwem,
- prowadzenie windykacji w trybie postępowania egzekucyjnego w administracji podatków i opłat lokalnych oraz niepodatkowych należności publiczno-prawnych,
- prowadzenie windykacji należności cywilno-prawnych,
- prowadzenie egzekucji administracyjnej należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, dla których organ Gminy ma uprawnienia organu egzekucyjnego,
- prowadzenie spraw w zakresie zajęć wierzytelności przez komorników,
- fakturowanie sprzedaży i prowadzenie rozliczeń podatku należnego od towarów i usług,
- prowadzenie obsługi kasowej, łącznie z prowadzeniem zbiorczej dokumentacji kas gotówkowych na obiektach sportowych,
- prowadzenie obsługi księgowej działalności nie objętych sprawozdawczością budżetową,
- prowadzenie sprawozdawczości w zakresie udzielania pomocy publicznej przedsiębiorcom, w tym pomocy de minimis,
3. Wewnętrzna struktura organizacyjna:
- Naczelnik Wydziału - symbol FN.1,
- Referat Budżetu - symbol FN-I,
- Kierownik Referatu Budżetu - symbol FN-I.1,
- Stanowisko ds. planowania, wykonania i księgowości budżetu- symbol FN-I.2,
- Stanowisko ds. wynagrodzeń - symbol FN-I.3,
- Stanowisko ds. rozliczeń VAT i księgowości - symbol FN-I.4,
- Stanowisko ds. księgowości wydatków budżetowych i majątku trwałego - symbol FN-I.5,
- Stanowisko ds. księgowości wydatków budżetowych - symbol FN-I.6,
- Stanowisko ds. księgowości zaangażowania i wydatków budżetowych - symbol FN-I.7,
- Stanowisko ds. likwidatury i księgowości - symbol FN-I.8,
- Stanowisko ds. sporządzania i monitorowania wieloletniej prognozy finansowej - symbol FN-I.9,
- Stanowisko ds. wynagrodzeń, kalkulacji księgowych i ewidencji majątku FN-I.10,
- Referat Podatków, Dochodów, Windykacji i Egzekucji - symbol FN-II,
- Kierownik Referat Podatków, Dochodów, Windykacji i Egzekucji - symbol FN-II.1,
- Stanowisko ds. planowania i wymiaru podatków - symbol FN-II,
- Stanowisko ds. wymiaru podatków, księgowości podatkowej i sprawozdawczości budżetowej - symbol FN-II.3,
- Stanowisko ds. analitycznej księgowości podatkowej i kasy podatkowo-dochodowej - symbol FN-II.4,
- Stanowisko ds. analitycznej księgowości podatkowej - symbol FN-II.5,
- Stanowisko ds. obsługi kasy podatkowo-dochodowej i analitycznej księgowości podatkowej - symbol FN-II.6,
- Stanowisko ds. księgowości analitycznej i windykacji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - symbol FN-II.7,
- Stanowisko ds. księgowości syntetycznej i windykacji niepodatkowych dochodów budżetowych - symbol FN-II.8,
- Stanowisko ds. księgowości analitycznej i windykacji dochodów budżetowych - symbol FN-II.9,
- Stanowisko ds. egzekwowania podatków i opłat lokalnych - symbol FN-II.10,
- Stanowisko ds. prowadzenia egzekucji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi symbol - FN-II.11,
- Stanowisko ds. księgowości, obsługi kas, fakturowania sprzedaży - FN-II.12.
4. Zasady zastępstw:
- Naczelnika Wydziału (FN.1) zastępuje Kierownik Referatu Budżetu (FN-I.1),
- W Referacie Budżetu obowiązują następujące zasady zastępstw:
- Kierownika Referatu (FN-I.1), zastępuje stanowisko ds. planowania, wykonania i księgowości budżetu (FN-I.2) lub stanowisko ds. sporządzania i monitorowania wieloletniej prognozy finansowej (FN-I.9),
- stanowisko ds. planowania, wykonania i księgowości budżetu (FN-I.2) zastępuje stanowisko ds. sporządzania i monitorowania wieloletniej prognozy finansowej (FN-I.9) lub Kierownik Referatu (FN-I.1),
- stanowisko ds. wynagrodzeń (FN-I.3) zastępuje stanowisko ds wynagrodzeń, kalkulacji księgowych i ewidencji majątku (FN-I.10), i stanowisko ds. rozliczeń VAT, i księgowości - symbol (FN-I.4),
- stanowisko ds. rozliczeń VAT i księgowości - (FN-I.4) zastępuje stanowisko ds. wynagrodzeń, kalkulacji księgowych i ewidencji majątku (FN-I.10),
- stanowisko ds. księgowości wydatków budżetowych i majątku trwałego (FN-I.5) zastępuje stanowisko ds. księgowości wydatków budżetowych (FN-I.6),
- stanowisko ds. księgowości wydatków budżetowych (FN-I.6) zastępuje stanowisko ds. księgowości wydatków budżetowych i majątku trwałego (FN-I.5) lub stanowisko ds. księgowości zaangażowania i wydatków budżetowych (FN-I.7),
- stanowisko ds. księgowości zaangażowania i wydatków budżetowych (FN-I.7) zastępuje stanowisko ds. księgowości wydatków budżetowych (FN-I.6) lub stanowisko ds. księgowości oraz likwidatury (FN-I.8),
- stanowisko ds. księgowości oraz likwidatury (FN-I.8) zastępuje stanowisko ds. księgowości zaangażowania i wydatków budżetowych (FN-I.7),
- stanowisko ds. sporządzania i monitorowania wieloletniej prognozy finansowej (FN-I.9) zastępuje stanowisko ds. planowania, wykonania i księgowości budżetu (FN-I.2) lub Kierownik Referatu (FN-I.1),
- stanowisko ds. wynagrodzeń, kalkulacji księgowych i ewidencji majątku (FN-I.10) zastępuje stanowisko ds. rozliczeń VAT i księgowości (FN-I.4),
- W Referacie Podatków, Dochodów, Windykacji i Egzekucji obowiązują następujące zasady zastępstw:
- stanowisko ds. planowania i wymiaru podatków (FN-II) oraz stanowisko ds. wymiaru podatków, księgowości podatkowej i sprawozdawczości budżetowej (FN-II.3) zastępują się wzajemnie,
- stanowisko ds. analitycznej księgowości podatkowej i kasy podatkowo-dochodowej (FN-II.4) i stanowisko ds. księgowości podatkowej (FN-II.5) zstępują się wzajemnie,
- stanowisko ds. obsługi kasy podatkowo-dochodowej i analitycznej księgowości podatkowej (FN -IIPD.6) zastępuje stanowisko ds. analitycznej księgowości podatkowej i kasy podatkowo -dochodowej (FN-II.4) oraz stanowisko ds. egzekwowania podatków i opłat lokalnych - (FN-II.10),
- stanowisko ds. księgowości analitycznej i windykacji opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi (FN-II.7) i stanowisko ds. księgowości, obsługi kas, fakturowania sprzedaży - FN-II.12 zastępują się wzajemnie,
- stanowisko ds. księgowości syntetycznej i windykacji niepodatkowych dochodów budżetowych (FN-II.8) zastępuje stanowisko ds. księgowości analitycznej i windykacji dochodów budżetowych (FN-II.9),
- stanowisko ds. księgowości analitycznej i windykacji dochodów budżetowych (FN-II.9) zastępuje stanowisko ds. księgowości syntetycznej i windykacji niepodatkowych dochodów budżetowych (symbol FN-II.8),
- stanowisko ds. egzekwowania podatków i opłat (FN-II.10) zastępuje stanowisko ds. wymiaru podatków, księgowości podatkowej i sprawozdawczości budżetowej (FN-II.3) oraz stanowisko ds. analitycznej księgowości podatkowej i kasy podatkowo -dochodowej (FN-II.4),
- stanowisko ds. prowadzenia egzekucji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (FN.IIPD.11) zastępuje Kierownik Referatu Dochodów (FN-II.1),
- stanowisko ds. księgowości, obsługi kas Urzędu Miejskiego i fakturowania sprzedaży (FN-II.12) stanowisko ds. księgowości analitycznej i windykacji opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi (FN-II.7) oraz stanowisko ds. księgowości analitycznej i windykacji dochodów budżetowych (FN-II.9).",
- w § 25 w miejsce dotychczasowej treści wpisuję nową treść:
Wydział Strategii i Rozwoju Miasta
1. Zakres działania:
- Referat Strategii i Infrastruktury Miejskiej:
- prowadzenie czynności związanych z opracowywaniem, monitorowaniem i zmianami strategii rozwoju miasta,
- prowadzenie czynności związanych z opracowywaniem, monitorowaniem i zmianami gminnego programu rewitalizacji,
- opracowywanie raportu o stanie Gminy Cieszyn,
- gromadzenie i analizowanie danych na temat gospodarczego społecznego i przestrzennego rozwoju miasta Cieszyna,
- opracowywanie ocen i prognoz gospodarczych społecznego i przestrzennego rozwoju miasta,
- współpraca z wydziałami Urzędu oraz instytucjami zewnętrznymi w zakresie opracowania projektów rozwojowych miasta,
- opracowywanie wieloletniego planu inwestycji wraz ustalaniem źródeł ich finansowania w ramach procedury tworzenia i aktualizacji Wieloletniej Prognozy Finansowej,
- koordynowanie działań w zakresie rozwoju miejskiej infrastruktury technicznej takiej jak: sieć wodociągowa, sieć kanalizacyjna sanitarna i deszczowa, sieć cieplna,
- współdziałanie z gestorami pozostałej infrastruktury technicznej w zakresie zapewnienia zrównoważonego rozwoju miasta, m.in. zgodnie z ustaleniami planów miejscowych oraz planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe,
- prowadzenie sprawozdawczości w ramach krajowego programu oczyszczania ścieków komunalnych oraz wykonywanie czynności związanych z wyznaczaniem lub zmianą obszaru aglomeracji w oparciu o przepisy ustawy Prawo wodne,
- przeprowadzanie procedur kwalifikacyjnych w zakresie wniosków o realizację zadań inwestycyjnych lub remontowych w ramach inicjatyw lokalnych,
- prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem konsultacji społecznych z mieszkańcami Cieszyna na temat części wydatków z budżetu miasta Cieszyna w zakresie tzw. budżetu obywatelskiego,
- koordynowanie prac związanych z wdrażaniem i rozwojem Systemu Informacji Przestrzennej,
- realizacja zadań organizatora lokalnego transportu zbiorowego wynikających z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym,
- nadzorowanie funkcjonowania Dworca Cieszyn,
- wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów osób na liniach komunikacji miejskiej wykonywanej na terenie Cieszyna,
- dokonywanie uzgodnień w ramach wydawanych przez Starostę Cieszyńskiego zezwoleń na wykonywanie przewozów osób na liniach komunikacyjnych na obszarze powiatu,
- obsługa czynności nadzorczych nad spółkami prawa handlowego, w których Gmina Cieszyn posiada udziały,
- koordynowanie współpracy i korespondencji ze związkami i stowarzyszeniami międzygminnymi, których Gmina Cieszyn jest członkiem,
- koordynowanie działań związanych z udziałem Gminy Cieszyn w konkursach dotyczących zrealizowanych inwestycji.
- prowadzenie rejestrów żłobków i klubów dziecięcych oraz wydawanie tym podmiotom zaświadczeń o dokonaniu wpisu do rejestru,
- sprawowanie nadzoru nad żłobkami i klubami dziecięcymi w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki,
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem dotacji na prowadzenie żłobków klubów dziecięcych,
- Referat Planowania Przestrzennego:
- prowadzenie czynności związanych ze sporządzaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, miejscowych planów rewitalizacji, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz ich zmian,
- wykonywanie czynności związanych z oceną aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Cieszyna i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- opracowywanie wieloletnich programów sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz rejestru wniosków o ich sporządzenie lub zmianę,
- prowadzenie postępowań administracyjnych na podstawie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w sprawach:
- ustalania i lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz ustalania warunków zabudowy,
- stwierdzania wygaśnięcia decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz stwierdzania wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy,
- ustalania jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości na skutek uchwalenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- wydawania wypisów i wyrysów z obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta,
- wydawania zaświadczeń o położeniu nieruchomości na obszarze o braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- wydawanie, na podstawie ustawy Prawo budowlane, zaświadczeń o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- wydawanie, na podstawie ustawy o rewitalizacji, zaświadczeń o położeniu nieruchomości na obszarze rewitalizacji,
- wydawanie, na podstawie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, opinii w sprawie realizacji inwestycji drogowej,
- prowadzenie spraw związanych z wypłatą odszkodowań z tytułu obniżenia wartości nieruchomości na skutek uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie postępowań administracyjnych na podstawie ustawy o gospodarce nieruchomościami związanych z podziałami nieruchomości,
- współdziałanie z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami w procedurze podziałów nieruchomości z gminnego zasobu.
2. Wewnętrzna struktura organizacyjna:
- Naczelnik Wydziału - symbol SRM.1,
- Referat Strategii i Infrastruktury Miejskiej - symbol SRM-I,
- Kierownik Referatu - symbol SRM-I.1,
- Stanowisko ds. strategii i rozwoju - symbol SRM-I.2,
- Stanowisko ds. transportu zbiorowego - symbol SRM-I.3,
- Stanowiska ds. SIP i inicjatyw lokalnych - symbol SRM-I.4.
- Referat Planowania Przestrzennego - symbol SRM-II,
- Kierownik Referatu - symbol SRM-II.1,
- Stanowiska ds. planowania przestrzennego - symbol SRM-II.2 i SRM-II.6,
- Stanowisko ds. decyzji o warunkach zabudowy - symbol SRM-II.3,
- Stanowisko ds. decyzji podziałowych - symbol SRM-II.4,
- Stanowisko ds. wydawania zaświadczeń - symbol SRM-II.5.
3. Zasady zastępstw:
- Naczelnika Wydziału (SRM-1) zastępuje Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego (SRM-II.1).
- W Referacie Strategii i Infrastruktury Miejskiej obowiązują następujące zasady zastępstw:
- Kierownika Referatu (SRM-I.1) zastępuje stanowisko ds. transportu zbiorowego (SRM-I.3),
- stanowisko ds. strategii i rozwoju (SRM-I.2) jest zastępowane przez stanowisko ds. transportu zbiorowego (SRM-I.3) oraz stanowisko ds. SIP i inicjatyw lokalnych (SRM-I.4)
- stanowisko ds. transportu zbiorowego (SRM-I.3) jest zastępowane przez Kierownika Referatu (SRM-I.1),
- stanowisko ds. SIP i inicjatyw lokalnych (SRM-I.4) jest zastępowane przez stanowisko ds. strategii i rozwoju (SRM-I.2).
- W Referacie Planowania Przestrzennego obowiązują następujące zasady zastępstw:
- Kierownika Referatu (SRM-II.1) zastępuje stanowisko ds. planowania przestrzennego (SRM-II.2),
- stanowisko ds. planowania przestrzennego (SRM-II.2) jest zastępowane przez Kierownika Referatu (SRM-II.1),
- stanowisko ds. decyzji o warunkach zabudowy (SRM-II.3) jest zastępowane przez stanowisko ds. planowania przestrzennego (SRM-II.6),
- stanowisko ds. decyzji podziałowych (SRM-II.4) jest zastępowane przez Kierownika Referatu (SRM-II.1),
- stanowisko ds. wydawania zaświadczeń (SRM-II.5) jest zastępowane przez stanowisko ds. decyzji o warunkach zabudowy (SRM-II.3), stanowisko ds. decyzji podziałowych (SRM-II.4) oraz stanowisko ds. planowania przestrzennego (SRM-II.6),
- stanowisko ds. planowania przestrzennego (SRM-II.6) jest zastępowane przez stanowisko ds. planowania przestrzennego (SRM-II.2) oraz stanowisko ds. decyzji o warunkach zabudowy (SRM-II.3).
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta Cieszyna.
§ 3
Zarządzenie wchodzi z dniem 1 stycznia 2021 roku, z wyjątkiem zmiany w § 1 pkt 2, która wchodzi w życie z dniem 31 grudnia 2020 roku.