W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Stanowisko urzędnicze Specjalisty do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Stanowisko Stanowisko urzędnicze Specjalisty do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy
Miejsce pracy Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn
Termin składania ofert
Miejsce składania ofert W siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub przesłać pocztą na adres Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn; ePUAP
Status w trakcie rozstrzygania

Cieszyn, dnia 16 września 2024 r.

 

OR-I.2110.10/2.2024

 

 Burmistrz Miasta Cieszyna

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze

Specjalisty do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy

w Urzędzie Miejskim w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn

 

Pracownik zatrudniony będzie na podstawie umowy o pracę w wymiarze 1/4 etatu.
 

1.      Wymagania niezbędne:

a)      obywatelstwo polskie,

b)      pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

c)      brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

d)      nieposzlakowana opinia,

e)      wykształcenie i staż pracy:

- wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy

albo

- studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 1 rok stażu pracy w służbie bhp. 

 

2.  Wymagania dodatkowe: 

            

1)     doświadczenie zawodowe w służbie BHP, w tym w jednostkach sektora finansów publicznych, 

2)     aktualne szkolenie okresowe dla służby bezpieczeństwa i higieny pracy, 

3)     znajomość obowiązujących przepisów na stanowisku pracy:

-  rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,

-  rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy, 

-  rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy,

-  rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy,

-  ustawy Kodeks pracy,

-  ustawy o pracownikach samorządowych,

-  ustawy o samorządzie gminnym,

- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),

-  rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,  

4)     predyspozycje osobowe: samodzielność, przejawianie inicjatywy, odpowiedzialność, rzetelność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, wnikliwość, umiejętność podejmowania decyzji, umiejętność dobrej organizacji pracy, umiejętność logicznego myślenia, terminowość, odporność na stres,  dyspozycyjność, 

5)     biegła obsługa pakietu MS Office, internetu, poczty elektronicznej, 

6)     chęć dalszego podnoszenia kwalifikacji.

 

3.     Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:  

I. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy: 

1.    Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk pracy, na których są zatrudnione kobiety w ciąży lub karmiące dziecko piersią, niepełnosprawni, pracownicy wykonujący pracę zmianową, w tym pracujący w nocy, oraz osoby fizyczne wykonujące pracę na innej podstawie niż stosunek pracy w zakładzie pracy lub w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę.

2.    Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń.

3.    Sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy.

4.    Udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,

5.    Udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji.

6.    Udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników.

7.    Przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy.

8.    Udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

9.    Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków.

10.    Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy.

11.    Doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.

12.    Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą.

13.    Doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej.

14.    Współpraca z Kierownictwem Urzędu oraz z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkoleń w dziedzinie BHP oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników.

15.    Współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników.

16.    Współdziałanie z zakładowymi organizacjami związkowymi przy:

a)       podejmowaniu przez nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w trybie i w zakresie ustalonym w odrębnych przepisach,

b)       podejmowanych przez pracodawcę przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków pracy.

17.    Uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

18.    Inicjowanie i rozwijanie na terenie zakładu pracy różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii.

II. 

1.    Dokonywanie czynności nadzorczych w zakresie warunków pracy oraz udział w spotkaniach zespołów do spraw nadzoru, powoływanych przez Burmistrza Miasta Cieszyna, w tym Zespołu do spraw nadzoru nad żłobkami i klubami dziecięcymi prowadzonymi na terenie gminy Cieszyn. 

2.    Uczestniczenie w naradach organizowanych przez Kierownictwo Urzędu.

3.    Podnoszenie poziomu umiejętności i kwalifikacji zawodowych przez udział w szkoleniach z zakresu wykonywanych obowiązków oraz z zakresu ogólnego pracy na stanowisku urzędniczym.

4.    Przygotowanie dokumentacji do archiwizacji zgodnie z rozporządzeniem w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

5.    Przestrzeganie zasad wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych i informacji niejawnych, w związku z wykonywanymi czynnościami.

 

 

4.     Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku

 

Praca wykonywana będzie w siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie, ul. Rynek 1 w pomieszczeniu biurowym na I lub II piętrze oraz w razie potrzeby na terenie pozostałych obiektów Urzędu.

 

5.      Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych

 

W Urzędzie Miejskim w Cieszynie w miesiącu sierpniu 2024 roku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.

 

6.      Wymagane dokumenty:

 

a)      list motywacyjny – własnoręcznie podpisany, ze wskazaniem miejsca zamieszkania                  w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego oraz numeru telefonu do kontaktu lub adresu poczty elektronicznej,

b)      curriculum vitae z opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej – własnoręcznie podpisane,

c)      oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, zgodnie z wzorem zamieszczonym na stronie bip.um.cieszyn.pl w zakładce „Praca”,

d)      kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje, uprawnienia (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia, certyfikaty, itp.),

e)      kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (jeśli jest wymagane lub ma wpływ na ocenę doświadczenia zawodowego): świadectwa pracy, zaświadczenia potwierdzające zatrudnienie, również obejmujące okresy pracy przypadające w roku kalendarzowym, w którym pracownik ubiega się o zatrudnienie, w przypadku kiedy kandydat jest w zatrudnieniu,

f)       oświadczenia o:

-   posiadaniu obywatelstwa polskiego,

-   posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

-   braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

-   posiadaniu nieposzlakowanej opinii,

zgodnie z załączonym poniżej wzorem,

g)      klauzula informacyjna dotycząca zasad przetwarzania danych osobowych (RODO), zgodna z załączonym poniżej wzorem,

h)      inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,

i)       kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a, ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych  (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

 

List motywacyjny, CV oraz składane oświadczenia należy własnoręcznie podpisać.

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne można:

1) złożyć w zaklejonej kopercie, opatrzonej imieniem i nazwiskiem kandydata, z dopiskiem "Nabór na stanowisko Specjalisty do spraw bhp”, w siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub przesłać pocztą na adres Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn;

2)  przesłać za pomocą środków komunikacji elektronicznej poprzez platformę ePUAP w postaci skanów wymaganych dokumentów opatrzonych kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, z identycznym dopiskiem w temacie wiadomości,

w terminie do dnia 26.09.2024 r. w godzinach pracy Urzędu.

 

Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły do dnia 26.09.2024 r.                   do godz. 15.30. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

 

Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne zobowiązani są do osobistego przybycia                         na posiedzenie Komisji do siedziby Urzędu Miejskiego w Cieszynie. O dokładnej godzinie posiedzenia Komisji ds. naboru oraz o sposobie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem. W szczególnych sytuacjach rozmowa może zostać przeprowadzona za pomocą komunikatora internetowego.

 

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.um.cieszyn.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miejskiego          ul. Rynek 1 w Cieszynie.

Załączniki

Powiadom znajomego