Podinspektor ds. kadr i szkoleń w Wydziale Organizacyjnym
Wersja strony w formacie XMLWybrany kandydat | Renata Puzio, Cieszyn |
---|---|
Uzasadnienie wyboru |
Kandydatka w największym stopniu spełniła wymagania i oczekiwania stawiane w ofercie naboru jako niezbędne na wyżej wymienionym stanowisku. Pani Renata Puzio legitymuje się wykształceniem wyższym kierunkowym oraz posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu spraw kadrowo-płacowych, jak również doświadczenie w pracy na stanowisku urzędniczym w administracji samorządowej. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej Kandydatka wykazała się bardzo dobrą znajomością przepisów obowiązujących na stanowisku. |
Stanowisko | Podinspektor ds. kadr i szkoleń w Wydziale Organizacyjnym |
---|---|
Miejsce pracy | Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn |
Termin składania ofert | |
Miejsce składania ofert | W siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub przesłać pocztą na adres Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn; ePUAP |
Status | rozstrzygnięte |
Cieszyn, dnia 14 marca 2022 r.
OR-I.2110.4.2022
Burmistrz Miasta Cieszyna
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
podinspektora ds. kadr i szkoleń
w Wydziale Organizacyjnym
w Urzędzie Miejskim w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn
Pracownik zatrudniony będzie na podstawie umowy o pracę w wymiarze 1/1 etatu.
1. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie - co najmniej średnie,
- staż pracy:
- 3 letni staż pracy oraz średnie wykształcenie, lub
- brak wymogu stażu pracy dla wyższego wykształcenia.
2. Wymagania dodatkowe:
- preferowane wykształcenie wyższe: administracyjne, prawne, finanse i rachunkowość
- preferowany kierunek: kadry i płace,
- doświadczenie w pracy w administracji samorządowej,
- doświadczenie zawodowe w pracy na podobnym stanowisku,
- znajomość obowiązujących przepisów na danym stanowisku pracy:
- ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy,
- Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej
- Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy,
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych,
- predyspozycje osobowe: umiejętność pracy w zespole, zmysł organizacyjny, komunikatywność, umiejętność podejmowania decyzji, zdolności analityczne, rzetelność, wysoka kultura osobista, umiejętność dobrej organizacji pracy na stanowisku, odporność na stres, umiejętność pracy pod presją czasu, dyspozycyjność,
- chęć dalszego podnoszenia kwalifikacji.
- biegła obsługa pakietu biurowego Microsoft Office, OpenOffice, internetu, poczty elektronicznej, innych programów komputerowych związanych z zakresem zadań na danym stanowisku.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i zwalnianiem pracowników Urzędu Miejskiego w Cieszynie.
- Prowadzenie akt osobowych i niezbędnej ewidencji oraz wykonywanie czynności związanych ze zmianami warunków umów o pracę w trakcie trwania stosunku pracy.
- Prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem oraz wynagradzaniem pracowników Urzędu, poprzez prowadzenie systemu komputerowego "Kadry", uaktualnianie danych osobowych i płacowych oraz przekazywanie ich do Wydziału Finansowego.
- Prowadzenie dokumentacji związanej z udzielaniem kar i nagród dla pracowników Urzędu.
- Prowadzenie spraw emerytalno-rentowych dla pracowników Urzędu.
- Prowadzenie rejestrów:
- etatów,
- osób przebywających na urlopach wychowawczych i bezpłatnych,
- emerytów i rencistów.
- Organizowanie szkoleń pracowników, w tym:
- sporządzanie planu szkoleń oraz sprawozdania z realizacji szkoleń,
- obsługa programów: Dysponent, Rejestry, Kadry,
- prowadzenie dokumentacji organizowanych szkoleń.
- Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie naboru stażystów.
- W czasie nieobecności pracownika na stanowisku ds. kadr prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim.
- Prowadzenie dokumentacji związanej z nabyciem przez pracowników Urzędu prawa do nagród jubileuszowych, dodatkowego wynagrodzenia rocznego i dodatku za wysługę lat.
- Prowadzenie rocznej karty ewidencji obecności w pracy poprzez rejestrowanie urlopów pracowniczych, zwolnień chorobowych oraz innych nieobecności w pracy.
- Prowadzenie ewidencji czasu pracy dla pracowników Urzędu, obsługa systemu elektronicznej rejestracji czasu pracy.
- Sporządzanie sprawozdań kwartalnych i rocznych o czasie pracy pracowników dla GUS, sporządzanie informacji obrazujących ruch kadrowy oraz współpraca z pracownikiem na stanowisku ds. kadr przy sporządzaniu sprawozdań kwartalnych i rocznych o stanie zatrudnienia.
- Współdziałanie z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w zakresie prowadzenia spraw związanych ze zgłaszaniem, dokonywaniem zmian i wyrejestrowywaniem osoby ubezpieczonej oraz uprawnionego członka rodziny pracownika Urzędu Miejskiego - obsługa systemu komputerowego "Płatnik"; w tym poświadczanie za zgodność z oryginałem dokumentacji zgłoszeniowej dotyczącej ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników i członków ich rodzin.
- Współpraca z ZUS w sprawach związanych z przyjmowaniem elektronicznych zwolnień lekarskich.
- Prowadzenie spraw związanych ze składanymi przez pracowników dokumentami związanymi z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi oraz obsługa aplikacji obsługującej PPK.
- Przekazywanie akt osobowych byłych pracowników Urzędu Miejskiego do Archiwum zakładowego.
- Wydawanie zaświadczeń o pracy pracownikom oraz byłym pracownikom na ich wniosek;
- Prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem porządku i dyscypliny pracy, w tym kontrola jej stanu.
- Organizowanie kontroli prawidłowości wykorzystywania przez pracowników zwolnień od pracy, prowadzenie dokumentacji oraz współpraca z Wydziałem Finansowym.
- Współpraca z Komisją socjalną.
- Sporządzanie prognoz na potrzeby planowania wydatków z tytułu wypłaty jubileuszy, odpraw dla Wydziału Finansowego.
- Prowadzenie dokumentacji pracy pracowników Urzędu Miejskiego w godzinach nadliczbowych.
- Sporządzanie dla Wydziału Finansowego wykazów godzin nocnych pracowników oraz informacji wymaganych do wypłaty wynagrodzenia urlopowego dla pracujących w porze nocnej.
- Sporządzenie miesięcznych zestawień o stanie zatrudnienia osób niepełnosprawnych do sporządzenia informacji o zatrudnieniu, kształceniu lub działalności na rzecz osób niepełnosprawnych dla PFRON.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem legitymacji służbowych i identyfikatorów.
- Udzielanie informacji publicznej w trybie i zakresie przewidzianym ustawą o dostępie do informacji publicznej.
- Przestrzeganie zasad wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych i informacji niejawnych, w związku z wykonywanymi czynnościami.
- Prowadzenie z należytą starannością dokumentacji związanej z zakresem obowiązków, w oparciu o rzeczowy wykaz akt, instrukcję kancelaryjną oraz w oparciu o system elektronicznego obiegu dokumentów.
- Bieżące zapoznawanie się z przepisami obowiązującymi w zakresie powierzonych obowiązków.
- Wykonywanie innych czynności zleconych przez Kierownika Referatu i Naczelnika Wydziału.
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku
- praca wykonywana będzie w siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie, Rynek 1, w pomieszczeniu biurowym klimatyzowanym na I piętrze;
- brak możliwości korzystania z windy;
- praca przy monitorze ekranowym pow. 4h na dobę i urządzeniach biurowych;
- praca na wysokości do 3 metrów.
- pomieszczenie, w którym przechowywane są dokumenty archiwalne.
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W Urzędzie Miejskim w Cieszynie w miesiącu lutym 2022 roku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.
6. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny - własnoręcznie podpisany, ze wskazaniem miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego oraz numeru telefonu do kontaktu lub adresu poczty elektronicznej,
- curriculum vitae z opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej - własnoręcznie podpisane,
- oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, zgodnie z wzorem zamieszczonym na stronie bip.um.cieszyn.pl w zakładce "Praca",
- kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (jeśli jest wymagane lub ma wpływ na ocenę doświadczenia zawodowego): świadectwa pracy, zaświadczenia potwierdzające zatrudnienie, również obejmujące okresy pracy przypadające w roku kalendarzowym, w którym pracownik ubiega się o zatrudnienie, w przypadku kiedy kandydat jest w zatrudnieniu,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach, certyfikaty, itp.),
- oświadczenia o:
- posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
- zgodnie z załączonym poniżej wzorem,
- klauzula informacyjna dotycząca zasad przetwarzania danych osobowych (RODO), zgodna z załączonym poniżej wzorem,
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a, ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282 z późn. zm.) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
List motywacyjny, CV oraz składane oświadczenia należy własnoręcznie podpisać.
W związku z panującą sytuacją epidemiologiczną wymagane dokumenty aplikacyjne można:
- złożyć w zaklejonej kopercie, opatrzonej imieniem i nazwiskiem kandydata, z dopiskiem "Nabór na stanowisko podinspektora ds. kadr i szkoleń w Wydziale Organizacyjnym", w siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub przesłać pocztą na adres Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn;
- przesłać za pomocą środków komunikacji elektronicznej poprzez platformę ePUAP w postaci skanów wymaganych dokumentów opatrzonych kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, z identycznym dopiskiem w temacie wiadomości,
w terminie do dnia 24.03.2022 r. w godzinach pracy Urzędu.
Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły do dnia 24.03.2022 r. do godz. 15.30. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne zobowiązani są do osobistego przybycia na posiedzenie Komisji do siedziby Urzędu Miejskiego w Cieszynie. O dokładnej godzinie posiedzenia Komisji ds. naboru oraz o sposobie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem. W szczególnych sytuacjach rozmowa może zostać przeprowadzona za pomocą komunikatora internetowego.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.um.cieszyn.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miejskiego ul. Rynek 1 w Cieszynie.