Stanowisko urzędnicze podinspektora ds. księgowości analitycznej i windykacji dochodów budżetowych w Wydziale Finansowym
Wersja strony w formacie XMLWybrany kandydat | Agnieszka Wacławik, Hażlach |
---|---|
Uzasadnienie wyboru |
Kandydatka spełniła wymagania i oczekiwania stawiane w ofercie naboru, jako niezbędne na wyżej wymienionym stanowisku. Pani Agnieszka Wacławik legitymuje się wykształceniem wyższym kierunkowym, posiada doświadczenie zawodowe w administracji publicznej. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej Kandydatka wykazała się bardzo dobrą znajomością przepisów obowiązujących na stanowisku. |
Stanowisko | Stanowisko urzędnicze podinspektora ds. księgowości analitycznej i windykacji dochodów budżetowych w Wydziale Finansowym |
---|---|
Miejsce pracy | Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn |
Termin składania ofert | |
Miejsce składania ofert | W siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub przesłać pocztą na adres Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn; ePUAP |
Status | rozstrzygnięte |
Cieszyn, dnia 25 lutego 2022 r.
OR-I.2110.3.2022
Burmistrz Miasta Cieszyna
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
podinspektora ds. księgowości analitycznej i windykacji dochodów budżetowych
w Wydziale Finansowym
w Urzędzie Miejskim w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn
Pracownik zatrudniony będzie na podstawie umowy o pracę w wymiarze 1/1 etatu.
1. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie - co najmniej średnie,
- staż pracy:
- 3 letni staż pracy oraz średnie wykształcenie, lub
- brak wymogu stażu pracy dla wyższego wykształcenia.
2. Wymagania dodatkowe:
- preferowane wykształcenie: administracyjne, ekonomiczne,
- doświadczenie zawodowe: na stanowiskach związanych z księgowością budżetową, prowadzenie spraw w zakresie windykacji należności cywilnoprawnych,
- doświadczenie w pracy: w administracji publicznej,
- znajomość obowiązujących przepisów na danym stanowisku pracy: ustawa o finansach publicznych i rachunkowości, ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, kodeks postępowania administracyjnego, kodeks cywilny, ustawa o samorządzie gminnym,
- predyspozycje osobowościowe: umiejętność pracy w zespole, zmysł organizacyjny, dyspozycyjność, odporność na stres, komunikatywność, samodzielność, skrupulatność,
- umiejętność prowadzenia korespondencji urzędowej,
- preferowana znajomość obsługi programów finansowo-księgowych, biegła obsługa pakietu biurowego Microsoft Office, OpenOffice, poczty elektronicznej, innych programów komputerowych związanych z zakresem zadań na danym stanowisku.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Prowadzenie księgowości analitycznej należności budżetowych z tytułu wieczystego użytkowania, dzierżaw, należności i opłat związanych z gospodarką nieruchomościami (np. sprzedaż mienia komunalnego, opłaty adiacenckie, opłaty za trwały zarząd, służebności, zwroty nieruchomości) oraz innych niepodatkowych należności publiczno-prawne.
- Prowadzenie księgowości syntetycznej w programie finansowo - księgowym, sprawdzanie poprawności ewidencji analitycznej, uzgadnianie ewidencji analitycznej z ewidencją syntetyczną oraz zgodności danych z ewidencją prowadzoną dla Budżetu Gminy, przestrzeganie przepisów dotyczących rachunkowości podatkowej.
- Sporządzanie miesięcznego rejestru sprzedaży VAT w zakresie ewidencjonowanych przychodów.
- Sporządzanie i wysyłanie upomnień, wezwań do zapłaty.
- Bieżąca kontrola formalno rachunkowa wszystkich dowodów kasowych, będących podstawą wpisu do raportów kasowych, sprawdzenie i kontrola formalno - rachunkowa raportów kasowych, przed ujęciem w księgach rachunkowych.
- Współpraca w zakresie ewidencjonowanych dochodów z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami.
- Sprawdzanie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym czy są wymienione os. fizyczne zamieszkujące Gminę Cieszyn lub os. prawne mające siedzibę, majątek w Gminie Cieszyn i czy wydano postanowienie o ogłoszeniu upadłości i w przypadku wystąpienia przekazywanie informacji o upadłości w formie pisemnej bezpośredniemu przełożonemu.
- Przygotowywanie kompletu dokumentacji do dalszej windykacji w trybie egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej i przekazywanie jej na bieżąco właściwemu merytorycznie pracownikowi.
- Prowadzenie ewidencji księgowej z zakresu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz co miesięczna kontrola terminowości regulowania wpłat przez pożyczkobiorców i uzgadnianie w tym zakresie danych księgowych ze stanem środków finansowych na koncie bankowym i w kasie.
- Comiesięczne uzgadnianie zadłużenia z tytułu zaciągniętych przez pracowników pożyczek z ZFŚS ze stanowiskiem ds. wynagrodzeń.
- Współpraca z Komisją Socjalną w zakresie przekazywania bieżącej informacji dotyczącej wykorzystania środków ZFŚS.
- Prowadzenie pełnej ewidencji księgowej należności, dochodów i rozliczeń realizowanych na podstawie Porozumienia ze Starostwem Powiatowym w sprawie powierzenia zadań z zakresu geodezji i kartografii na obszarze miasta Cieszyna.
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych do Wydziału Finansowego Starostwa Powiatowego w Cieszynie zgodnie z zapisami porozumienia.
- Prowadzenie windykacji należności z tytułu opłaty za wykonane usługi geodezyjne w trybie postępowania egzekucyjnego w administracji zgodnie z porozumieniem.
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku
- praca wykonywana będzie w siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie, Rynek 1, w pomieszczeniu biurowym na II piętrze;
- brak możliwości korzystania z windy;
- praca przy monitorze ekranowym pow. 4h na dobę i urządzeniach biurowych.
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W Urzędzie Miejskim w Cieszynie w miesiącu styczniu 2022 roku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.
6. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny - własnoręcznie podpisany, ze wskazaniem miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego oraz numeru telefonu do kontaktu lub adresu poczty elektronicznej,
- curriculum vitae z opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej - własnoręcznie podpisane,
- oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, zgodnie z wzorem zamieszczonym na stronie bip.um.cieszyn.pl w zakładce "Praca",
- kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (jeśli jest wymagane lub ma wpływ na ocenę doświadczenia zawodowego): świadectwa pracy, zaświadczenia potwierdzające zatrudnienie, również obejmujące okresy pracy przypadające w roku kalendarzowym, w którym pracownik ubiega się o zatrudnienie, w przypadku kiedy kandydat jest w zatrudnieniu,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach, certyfikaty, itp.),
- oświadczenia o:
- posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
- zgodnie z załączonym poniżej wzorem,
- klauzula informacyjna dotycząca zasad przetwarzania danych osobowych (RODO), zgodna z załączonym poniżej wzorem,
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a, ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282 z późn. zm.) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
List motywacyjny, CV oraz składane oświadczenia należy własnoręcznie podpisać.
W związku z panującą sytuacją epidemiologiczną wymagane dokumenty aplikacyjne można:
- złożyć w zaklejonej kopercie, opatrzonej imieniem i nazwiskiem kandydata, z dopiskiem "Nabór na stanowisko podinspektora ds. księgowości analitycznej i windykacji dochodów budżetowych w Wydziale Finansowym", w siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub przesłać pocztą na adres Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn;
- przesłać za pomocą środków komunikacji elektronicznej poprzez platformę ePUAP w postaci skanów wymaganych dokumentów opatrzonych kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, z identycznym dopiskiem w temacie wiadomości,
w terminie do dnia 8.03.2022 r. w godzinach pracy Urzędu.
Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły do dnia 8.03.2022 r. do godz. 15.30. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne zobowiązani są do osobistego przybycia na posiedzenie Komisji do siedziby Urzędu Miejskiego w Cieszynie. O dokładnej godzinie posiedzenia Komisji ds. naboru oraz o sposobie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem. W szczególnych sytuacjach rozmowa może zostać przeprowadzona za pomocą komunikatora internetowego.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.um.cieszyn.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miejskiego ul. Rynek 1 w Cieszynie.