Obwieszczenie OŚR.6220.6.2024.3
Wersja strony w formacie XMLZnak sprawy | OŚR.6220.6.2024.3 |
---|---|
Typ sprawy | Ochrona środowiska |
Rodzaj dokumentu | zawiadomienie o wszczęciu postępowania |
Data ważności ogłoszenia |
Cieszyn, 18 grudnia 2024 r.
OŚR.6220.6.2024.3
Obwieszczenie Burmistrza Miasta Cieszyna
Na podstawie art. 49 i art. 61 § 1, § 3, § 4 i § 5 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r., poz. 572), w związku z art. 74 ust. 3, ust. 3a, ust. 3f, a także art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 72 ust. 1 pkt 1 i pkt 6 oraz art. 73 ust. 1 ustawy z dnia ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r., poz. 1112), zawiadamiam strony postępowania - tj. podmioty, którym przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdujących się w obszarze, na który oddziaływać będzie przedsięwzięcie (rozumianym jako teren jego realizacji oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu), że na wniosek z dnia 12 grudnia 2024 r. przedłożony przez ORLEN S.A. z siedzibą w Płocku przy ul. Chemików 7, w imieniu której działa pełnomocnik - pani Magdalena Banasik, wszczęte zostało postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie z art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 72 ust. 1 pkt 1 i art. 73 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, dla przedsięwzięcia polegającego na budowie modułu AdBlue (kompaktowe wolnostojące urządzenie kontenerowe ze zbiornikiem wraz z niezbędnymi instalacjami i dystrybutorem) na terenie stacji paliw ORLEN S.A. na dz. nr 33/6 obr. 35 w Cieszynie przy ul. Stawowej 58.
Planowana inwestycja zakwalifikowana została zaklasyfikowana do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 34 i pkt 37 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839). Tym samym dla przedmiotowego przedsięwzięcia niezbędne jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, w myśl art. 71 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Jednocześnie informuję, że przedłożony Burmistrzowi Miasta Cieszyna wniosek wraz z kartą informacyjną przedsięwzięcia podlega uzgodnieniu przez organy wymienione w art. 67 ust. 1 pkt 1 i pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, tj. Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Cieszynie oraz Dyrektora Zarządu Zlewni w Gliwicach Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.
W myśl art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego organ administracji obowiązany jest przed rozpatrzeniem materiału dowodowego i wydaniem decyzji, do wysłuchania wypowiedzi stron, co do przeprowadzonych dowodów, zgromadzonych materiałów oraz zgłoszonych żądań. Wypełniając ustawowy obowiązek należytego i wyczerpującego informowania stron przypominam, że przepis art. 10 § 1 jest jednocześnie szczególnym uprawnieniem stron z racji ich czynnego udziału w każdym stadium postępowania. Powyższe uprawnienie nie jest obowiązkiem strony. Ze zgromadzoną w sprawie dokumentacją można zapoznać się w Urzędzie Miejskim w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn, w godzinach pracy Urzędu, po wcześniejszym uzgodnieniu formy i trybu udostępnienia dokumentacji z Wydziałem Ochrony Środowiska i Rolnictwa (tel. 334794272, e-mail: ochrona@um.cieszyn.pl).
Zgodnie z art. 9 i 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego organ administracji obowiązany jest do należytego informowania stron o okolicznościach prowadzonego postępowania administracyjnego, jak również do zapewnienia stronom czynnego udziału w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji do zapewnienia możliwości wypowiedzenia się przez strony co do przeprowadzonych dowodów, zgromadzonych materiałów oraz zgłoszonych żądań. Wypełniając ustawowy obowiązek należytego i wyczerpującego informowania stron uprzejmie przypominam, że przepis art. 10 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego jest jednocześnie szczególnym uprawnieniem stron z racji ich czynnego udziału w każdym stadium postępowania. Powyższe uprawnienie nie jest obowiązkiem strony. Ze zgromadzoną w sprawie dokumentacją można zapoznać się w Urzędzie Miejskim w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn, w godzinach pracy Urzędu, po wcześniejszym uzgodnieniu formy i trybu udostępnienia dokumentacji z Wydziałem Ochrony Środowiska i Rolnictwa (tel. 334794271, e-mail: ochrona@um.cieszyn.pl).
Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie.
Z up. Burmistrza Miasta
mgr Aleksander Dorda
Naczelnik Wydziału
Ochrony Środowiska i Rolnictwa