W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Zatwierdzenie projektu organizacji ruchu


Jak załatwić sprawę.

Wszystkie wymagane dokumenty należy dostarczyć osobiście lub przesłać na adres: Miejski Zarząd Dróg w Cieszynie, ul. Liburnia 4, 43-400 Cieszyn.

Kto może załatwić sprawę.

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2017 r. poz. 784) projekt organizacji ruchu może przedstawić  do zatwierdzenia:         

1) zarząd drogi;

2) organ zarządzający ruchem;

2a) podmiot zarządzający drogą wewnętrzną;

3) inwestor lub jednostka, o której mowa w § 11 pkt 1-6;

4) osoba realizująca zamówienie jednostek, o których mowa w pkt 1-3.



Jakie dokumenty złożyć

Do wniosku należy dołączyć dwa egzemplarze spełniającego wymogi formalne projektu organizacji ruchu, zawierającego:

1. plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
2. plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1 000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2 000 lub szkic bez skali) zawierający:
a)      lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,

b)      parametry geometrii drogi;

3. program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
4. zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
5. opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
6. przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu - w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze.
 
WAŻNE:

Każdy egzemplarz projektu organizacji ruchu musi zawierać imię i nazwisko oraz podpis projektanta.

Projekt należy wykonać w oparciu o przepisy zawarte w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2019 r. poz. 2311, z późn. zm.).

Do wniosku powinny być dołączone również opinie:

1. Komendanta Powiatowego Policji  w Cieszynie – w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową,
2. zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt;
3. organu zarządzającego ruchem na drodze krzyżującej się lub objętej objazdem,        w przypadkach, o których mowa w § 6 ust. 2 i 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
 

UWAGA

W przypadku robót niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, organ zarządzający ruchem może dopuścić wprowadzanie zmian organizacji ruchu na podstawie projektu uproszczonego. Dotyczy to robót związanych z utrzymaniem drogi, które wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania tych robót. Taki projekt powinien zawierać:

1.opis techniczny zawierający charakterystykę robót;
2.powtarzalny schemat umieszczenia na drodze znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
3. sposób rozmieszczenia i oznakowania pojazdów zabezpieczających lub wykonujących roboty lub czynności wykonywane na drodze; w szczególności dotyczy to robót i czynności przesuwających się wzdłuż drogi.
 

Weryfikacja formalna wniosku

MZD sprawdzi czy:

1. Wniosek został złożony zgodnie z właściwością miejscową. W przypadku, gdy organ, do którego złożono wniosek, jest niewłaściwy w sprawie, przekazuje go niezwłocznie do właściwego organu zarządzającego ruchem. Miejski Zarząd Dróg w Cieszynie zarządza ruchem na drogach powiatowych i gminnych w granicach administracyjnych miasta Cieszyna.
2. Wniosek zawiera wszystkie warunki formalne wskazane w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
3. Przedłożony do zatwierdzenia projekt nie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego oraz jego zgodność z przepisami dotyczącymi warunków umieszczania na drogach znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.


Po rozpatrzeniu złożonego wniosku organ zarządzający ruchem może:

1. zatwierdzić w całości lub części:
a)      bez zmian,
b)      po wprowadzeniu zmiany lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu;

2. odesłać projekt w celu wprowadzenia poprawek,
3. odrzucić projekt.


Ile zapłacisz

Rozpatrzenie wniosku i jego zatwierdzenie jest bezpłatne.

Ile będziesz czekać

Około miesiąca. Termin może się wydłużyć w zależności od złożoności i objętości przedłożonego projektu organizacji ruchu oraz w przypadku wezwania do poprawienia wniosku. 

Jak możesz się odwołać

Zatwierdzanie projektu organizacji ruchu jest czynnością organizacyjno-techniczną, od której nie można się odwołać. Strona niezadowolona z rozpatrzenia może zwrócić się z wnioskiem      o ponowne rozpatrzenie sprawy do Burmistrza Miasta Cieszyna za pośrednictwem Miejskiego Zarządu Dróg w Cieszynie lub składając wniosek bezpośrednio w Urzędzie Miejskim  w Cieszynie.

Warto wiedzieć

1. Procedura dla wniosków zawierających zarówno stałe i czasowe projekty organizacji ruchu jest taka sama.
2. Jednostka wprowadzająca organizację ruchu zawiadamia organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz powiatowego komendanta Policji o terminie jej wprowadzenia, co najmniej na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu (w przypadku robót utrzymaniowych według projektu uproszczonego - co najmniej na 24 godziny przed rozpoczęciem robót).
3. Jeżeli organizacja ruchu ma charakter stały, organ zarządzający ruchem, w terminie do 14 dni od dnia wprowadzenia organizacji ruchu, przeprowadza kontrolę wykonania zadań technicznych wynikających z realizacji projektu.
4. Wnioski o zatwierdzenie, zaopiniowanie projektu oraz zawiadomienie o wprowadzeniu stałej/czasowej organizacji ruchu znajdują się na stronie BIP MZD Cieszyn: https://bip.um.cieszyn.pl/artykuly/1468/organizacja-ruchu 
 

 

Załączniki

Powiadom znajomego