W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Uchwała Nr XX/13/2022

Uchwała Nr XX/13/2022

Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Cieszynie 

z dnia 20 stycznia 2022 roku


w sprawie określenia sposobu realizacji zadań, o których mowa w art. 41i ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

Na podstawie § 3 ust. 10 Załącznika do Uchwały Nr XXIV/228/16 Rady Miejskiej Cieszyna z dnia 25 sierpnia 2016 r. w sprawie uchwalenia trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Cieszynie oraz art.41i ust.1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 1057 z późn. zm.) - Gminna Rada Działalności Pożytku Publicznego
w Cieszynie 

postanawia:

§ 1

Określić sposób realizacji zadań, o których mowa w art. 41i ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zgodnie z załącznikiem do niniejszej uchwały.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia

                                                                                      Przewodnicząca Rady

                                                                                      Katarzyna Wiśniowska

 

 

Załącznik do

Uchwały Nr XX/13/2022 

z dnia 20 stycznia 2022 r. 


§ 1


1.Gminna Rada Działalności Pożytku Publicznego, zwana dalej „Radą” realizuje zadania określone w art. 41i ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwanej dalej „ustawą”, w następujący sposób: 

1) Rada wydaje pisemne opinie do projektów Strategii Rozwoju Miasta, 

2) Rada wydaje pisemne opinie do projektów uchwał i aktów prawa miejscowego, dotyczących sfery zadań publicznych, o której mowa w art. 4 ustawy oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym programów współpracy, 

3) Rada wyraża pisemne opinie w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji pozarządowych oraz podmiotów określonych w art. 3 ust. 3 ustawy, 

4) Rada udziela pomocy i wyraża ustne lub pisemne opinie w przypadku sporów między organami administracji publicznej a organizacjami pozarządowymi, 

5) Rada wyraża pisemne opinie w sprawach dotyczących zadań publicznych, w tym zlecania tych zadań do realizacji przez organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy, oraz w sprawach rekomendowanych standardów realizacji zadań publicznych. 

2. Rada może wydać pozytywną lub negatywną opinię, albo odstąpić od wydania opinii. 

3. W przypadku wydania opinii negatywnej konieczne jest podanie uzasadnienia lub wskazanie proponowanych poprawek.

4. Opinie zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy składu Rady. W przypadku równej ilości głosów „za” i „przeciw”, decyduje głos Przewodniczącego Rady. 

5. W sprawach niecierpiących zwłoki, Przewodniczący lub jego Zastępca może zastosować tryb obiegowy i zarządzić głosowanie pisemne, zwracając się do członków Rady drogą elektroniczną lub pocztową o oddanie głosu.

6. Opinie, stanowiska lub wnioski będące przedmiotem głosowania pisemnego podejmowane są zwykłą większością głosów. 

7. Dla ważności opinii, stanowisk lub wniosków wymagany jest udział w głosowaniu co najmniej połowy członków Rady. 

8. Zastosowanie trybu obiegowego, o którym mowa w ust. 5 wymaga udokumentowania. 

§ 2

1. Termin wyrażenia przez Radę opinii w sprawach, o których mowa w § 1 wynosi 14 dni od dnia doręczenia projektu Przewodniczącemu Rady lub jego Zastępcy .

2. Przewodniczący Rady, jego Zastępca lub z ich upoważnienia Sekretarz Rady zobowiązany jest niezwłocznie rozesłać pocztą elektroniczną projekt uchwały pozostałym członkom Rady, 

3. Wypracowanie opinii Rady odbywa się na posiedzeniu Rady w trybie uchwały lub na podstawie głosowania przeprowadzonego drogą elektroniczną, udokumentowanego protokołem.

4. Nieprzedstawienie opinii w tym terminie oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażenia.

5. Podjęte opinie – podpisane przez Przewodniczącego Rady lub jego Zastępcę – przekazuje się niezwłocznie Burmistrzowi Miasta.

§ 3

Rada może zajmować się również innymi sprawami, niż te, które określone są w art. 41i ustawy, przedłożonymi przez Przewodniczącego Rady, na wniosek członka Rady lub organizacji pozarządowej. 

§ 4

1. W terminie do 31 stycznia danego roku kalendarzowego Rada może zwrócić się do Burmistrza Miasta Cieszyna o udzielenie informacji o planowanych w danym roku do przedłożenia organowi stanowiącemu Gminy projektach uchwał i aktów prawa miejscowego, które dotyczą działalności pożytku publicznego. 

2. W terminie 30 dni od daty otrzymania informacji, o której mowa w ust. 1, Rada wskaże projekty, które zamierza opiniować w danym roku kalendarzowym. 

3. W przypadku innych dokumentów niewskazanych przez Radę, w sposób określony w ust. 2, Rada będzie podejmować decyzję każdorazowo

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Tag

Załączniki

Powiadom znajomego