Informacja na temat możliwości skorzystania z obniżki czynszu
Sprawdźcie Państwo czy przysługuje Wam obniżka czynszu.
Sprawdź, czy spełniasz warunki, które pozwolą Ci na obniżenie stawki czynszu lokalu mieszkalnego.
Proponuje się obniżki w wysokości: 15%, 10%, 5%. System ten obejmuje szeroką grupę najemców, a wysokość obniżki uzależniona jest od dochodu gospodarstwa domowego.
Kto może skorzystać z obniżki ?
osoba, która:
nie posiada zaległości w opłatach za najem lokalu mieszkalnego lub posiada zadłużenie, ale spłaca je w ratach w ramach zawartego porozumienia,
spełnia kryteria dochodowe uprawniające do udzielenia obniżki,
Dochody gospodarstwa domowego ubiegające się o obniżkę nie może przekraczać kryteriów przedstawionych w tabeli
Wysokość obniżki |
Dochód gospodarstwa osoba samotna: |
Dochód gospodarstwa rodzina: |
15 % | 2 007,66 zł | 1 338,44 zł |
10 % | 2 007,67 zł – 2 676,88 zł |
1 338,45 zł – 1 873,82 zł |
5 % | 2 676,89 zł - 3 346,10 zł |
1 873,83 zł – 2 409,19 zł |
Pierwsza obniżka przysługuje po 12 miesiącach od dnia zawarcia umowy najmu, oczywiście pod warunkiem braku zaległości w opłatach za najem lokalu.
Aby uzyskać obniżkę niezbędne jest złożenie kompletu następujących dokumentów:
- wniosek o udzielenie obniżki czynszu
- deklarację o dochodach najemcy lokalu mieszkalnego i wszystkich członków gospodarstwa domowego (dochód za okres 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku),
- zaświadczenia zakładu pracy potwierdzające deklarowane, osiągnięte przez najemcę i wszystkich członków gospodarstwa domowego dochody,
- w przypadku pobierania renty lub emerytury – zaświadczenie z ZUS o uzyskanym dochodzie za okres 3 miesięcy przed złożeniem wniosku,
- zaświadczenie z Urzędu Pracy o uprawnieniu do zasiłku dla bezrobotnych (dochód z 3 ostatnich miesięcy)
- dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą :
- wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub wpis z KRS,
- zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości osiągniętych dochodów.
Wzory dokumentów, oraz szczegółowe informacje można uzyskać na stronie internetowej bip.um.cieszyn.pl = zakładka Jednostki Organizacyjne = katalog Zakład Budynków Miejskich w Cieszynie Sp. z o.o. a także w siedzibie Zakładu Budynków Miejskich w Cieszynie Sp. z o.o. przy ul. Liburnia 2a Cieszynie.
Gdzie składać wnioski?
Wnioski o obniżkę które należy złożyć do 15-go dnia miesiąca, wraz z kompletem załączników należy składać w siedzibie Zakładu Budynków Miejskich w Cieszynie Sp.z o.o , ul. Liburnia 2a w Biurze Obsługi Klienta tel. (033) 8513360, lub pod adresem e-mail: sekretariat@zbm.cieszyn.pl
Zakład Budynków Miejskich w Cieszynie Spółka z o.o.
Prezes Zarządu mgr Elżbieta Domagała