W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Informacja na temat możliwości skorzystania z obniżki czynszu

Sprawdźcie Państwo czy przysługuje Wam obniżka czynszu.


Sprawdź, czy spełniasz warunki, które pozwolą Ci na obniżenie stawki czynszu lokalu mieszkalnego.


Proponuje się obniżki w wysokości: 15%, 10%, 5%. System ten obejmuje szeroką grupę najemców, a wysokość obniżki uzależniona jest od dochodu gospodarstwa domowego.


Kto może skorzystać z obniżki ?


osoba, która:
nie posiada zaległości w opłatach za najem lokalu mieszkalnego lub posiada zadłużenie, ale spłaca je w ratach w ramach zawartego porozumienia,
spełnia kryteria dochodowe uprawniające do udzielenia obniżki,

Dochody gospodarstwa domowego ubiegające się o obniżkę nie może przekraczać kryteriów przedstawionych w tabeli

 

Wysokość obniżki

Dochód gospodarstwa

osoba samotna:

Dochód gospodarstwa

rodzina:

15 %  2 007,66 zł    1 338,44 zł
10 %  2 007,67 zł – 2 676,88 zł
  1 338,45 zł – 1 873,82 zł
5 %  2 676,89 zł - 3 346,10 zł
  1 873,83 zł – 2 409,19 zł

Pierwsza obniżka przysługuje po 12 miesiącach od dnia zawarcia umowy najmu, oczywiście pod warunkiem braku zaległości w opłatach za najem lokalu.


Aby uzyskać obniżkę niezbędne jest złożenie kompletu następujących dokumentów:

- wniosek o udzielenie obniżki czynszu
- deklarację o dochodach najemcy lokalu mieszkalnego i wszystkich członków gospodarstwa domowego (dochód za okres 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku),
- zaświadczenia zakładu pracy potwierdzające deklarowane, osiągnięte przez najemcę i wszystkich członków gospodarstwa domowego dochody,
- w przypadku pobierania renty lub emerytury – zaświadczenie z ZUS o uzyskanym dochodzie za okres 3 miesięcy przed złożeniem wniosku,
- zaświadczenie z Urzędu Pracy o uprawnieniu do zasiłku dla bezrobotnych (dochód z 3 ostatnich miesięcy)
- dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą :
     - wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub wpis z KRS,
     - zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości osiągniętych dochodów.

Wzory dokumentów, oraz szczegółowe informacje można uzyskać na stronie internetowej bip.um.cieszyn.pl = zakładka Jednostki Organizacyjne = katalog Zakład Budynków Miejskich w Cieszynie Sp. z o.o. a także w siedzibie Zakładu Budynków Miejskich w Cieszynie Sp. z o.o. przy ul. Liburnia 2a Cieszynie. 


Gdzie składać wnioski?


Wnioski o obniżkę które należy złożyć do 15-go dnia miesiąca, wraz z kompletem załączników należy składać w siedzibie Zakładu Budynków Miejskich w Cieszynie Sp.z o.o , ul. Liburnia 2a w Biurze Obsługi Klienta tel. (033) 8513360, lub pod adresem e-mail: sekretariat@zbm.cieszyn.pl


 

 Zakład Budynków Miejskich w Cieszynie Spółka z o.o.

Prezes Zarządu mgr Elżbieta Domagała

 



Załączniki

Powiadom znajomego