Zarządzenie nr 0050.359.2022
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Burmistrza Miasta Cieszyna |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | zmiany Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Cieszynie |
zmieniające zarządzenie nr | 0050.797.2018, |
Status | obowiązujące |
Zarządzenie Nr 0050.359.2022
Burmistrza Miasta Cieszyna
z dnia 1 lipca 2022 roku
w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Cieszynie
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r., poz. 559 z późn. zm.)
§ 1
Zmieniam Zarządzenie Nr 0050.797.2018 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 30 listopada 2018 roku w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Cieszynie w ten sposób, że w załączniku do zarządzenia - Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Cieszynie w ten sposób, że:
1) w miejsce dotychczasowej treści § 18 pkt 6 wpisuję nową treść:
" 6) Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa (symbol: OŚR):
a) Referat Gospodarki Odpadami.",
2) w miejsce dotychczasowej treści § 27 wpisuję nową treść:
"§ 27
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
1. Zakres działania:
- w zakresie ochrony środowiska:
- nadzór, koordynacja i realizacja zadań określonych w ustawie Prawo ochrony środowiska, w tym m. in.:
- opracowywanie programu ochrony środowiska, nadzór nad jego realizacją, opracowanie sprawozdań z realizacji,
- współpraca z organami i podmiotami w zakresie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska,
- przyjmowanie zgłoszeń instalacji mogących negatywnie oddziaływać na środowisko, z których emisja nie wymaga pozwolenia,
- wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko,
- nadzór, koordynacja i realizacja zadań określonych w ustawie Prawo wodne, w tym m.in.:
- zatwierdzanie ugód ustalających zmiany stanu wody na gruncie,
- rozstrzyganie sporów o przywrócenie stosunków wodnych na gruntach do stanu poprzedniego oraz innych spraw wodno-prawnych,
- wyznaczanie części nieruchomości umożliwiającej dostęp do wody objętej powszechnym korzystaniem,
- prowadzenie ewidencji kąpielisk,
- prowadzenie działań w zakresie ochrony środowiska przed zanieczyszczeniem ściekami,
- wydawanie opinii i uzgodnień wynikających z zapisów ustawy Prawo geologiczne i górnicze,
- prowadzenie działań związanych z przeciwdziałaniem degradacji gruntów i erozji gleb oraz rekultywacją gruntów,
- wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów, naliczanie opłat za ich usunięcie oraz nakładanie kar pieniężnych za usuwanie drzew i krzewów bez zezwolenia,
- nadzór nad utrzymywaniem istniejących i tworzeniem nowych, ogólnodostępnych terenów zieleni będących w administracji Miejskiego Zarządu Dróg,
- nadzór nad przestrzeganiem i stosowaniem przepisów o ochronie przyrody oraz inicjowanie działań w zakresie ochrony przyrody,
- współpraca w sprawach zagrożeń osuwiskowych (terenów aktywnych osuwisk i potencjalnie osuwiskowych) z innymi organami administracji publicznej,
- koordynacja działań związanych z zagrożeniami osuwiskowymi, będących w kompetencji samorządu gminnego, a polegających w szczególności na:
- gromadzeniu informacji o zagrożeniach osuwiskowych na terenie miasta,
- przekazywaniu informacji o zagrożeniach osuwiskowych komórkom organizacyjnym Urzędu Miejskiego oraz miejskim jednostkom organizacyjnym, właściwym do podjęcia stosownych działań,
- nadzór, koordynacja i realizacja zadań określonych w ustawie o ochronie zwierząt, w tym m. in.:
- opracowanie gminnego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt, realizacja programu,
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną,
- wydawanie decyzji w sprawie czasowego odebrania zwierzęcia właścicielowi lub opiekunowi, w przypadku znęcania się nad zwierzęciem,
- prowadzenie działań w zakresie edukacji ekologicznej i współdziałanie z organizacjami pozarządowymi działającymi w zakresie ochrony środowiska, ochrony przyrody i ochrony zwierząt,
- gromadzenie, analiza oraz udostępnianie danych i informacji o środowisku i jego ochronie (w części dotyczącej zadań Wydziału),
- prowadzenie gospodarki leśnej w lasach komunalnych,
- prowadzenie procedur związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji celowych podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych na działania z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody oraz ochrony zwierząt,
- prowadzenie procedur związanych z udzielaniem i rozliczaniem inicjatyw lokalnych w zakresie ochrony przyrody, w tym zieleni,
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt,
- prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków,
- prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie (w części dotyczącej zadań Wydziału),
- prowadzenie spraw związanych ze zmniejszeniem naturalnej retencji terenowej,
- nadzór, koordynacja i realizacja zadań określonych w ustawie Prawo ochrony środowiska, w tym m. in.:
- w zakresie rolnictwa:
- organizowanie i prowadzenie spisów rolnych oraz wyborów do izb rolniczych, wydawanie zaświadczeń o pracy w gospodarstwie rolnym,
- wykonywanie zadań oraz współdziałanie z właściwymi organami i służbami w zakresie ochrony roślin i ochrony zdrowia zwierząt i zwalczania chorób zakaźnych zwierząt,
- prowadzenie kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC rolników,
- udział w szacowaniu szkód w uprawach i płodach rolnych,
- w zakresie ochrony zdrowia:
- współpraca z publiczną i niepubliczną służbą zdrowia oraz inspekcją sanitarno-epidemiologiczną w zakresie promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej,
- współdziałanie z instytucjami i jednostkami wykonującymi zadania z zakresu zwalczania chorób zakaźnych,
- opracowanie, koordynacja i realizacja gminnego programu zdrowotnego,
- prowadzenie procedur związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji celowych dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych na działania z zakresu ochrony i promocji zdrowia,
- w zakresie efektywności energetycznej:
- prowadzenie nadzoru nad zintegrowanym rozwojem gospodarki energetycznej, w tym opracowywanie i monitorowanie realizacji planów i programów związanych z gospodarką niskoemisyjną, zrównoważoną energią oraz transformacją energetyczną,
- prowadzenie nadzoru energetycznego nad obiektami gminnymi, w tym planowanie zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe oraz koordynowanie grupowych zakupów energii,
- współpraca z przedsiębiorstwami energetycznymi oraz innymi krajowymi i zagranicznymi podmiotami w zakresie gospodarki energetycznej,
- nadzór, koordynacja i realizacja zadań gminy określonych w przepisach o centralnej ewidencji emisyjności budynków,
- prowadzenie działalności informacyjnej, edukacyjnej i doradczej w zakresie działań związanych z efektywnością energetyczną i poprawą jakości powietrza,
- Referat Gospodarki Odpadami:
- nadzór, koordynacja i realizacja zadań określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym m. in.:
- opracowywanie projektu regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie oraz projektów innych uchwał dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi,
- nadzór nad gospodarowaniem odpadami komunalnymi, w tym nad realizacją zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
- prowadzenie czynności związanych z weryfikacją deklaracji składanych przez właścicieli nieruchomości o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz z wymiarem należności z tytułu opłat, w tym wydawanie decyzji o wysokości opłat (w oparciu o przepisy ustawy Ordynacja podatkowa),
- tworzenie warunków do selektywnej zbiórki odpadów,
- prowadzenie ewidencji umów na odbieranie odpadów komunalnych,
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- udostępnianie na stronach internetowych urzędu gminy oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informacji z zakresu gospodarki odpadami,
- prowadzenie działań w zakresie edukacji ekologicznej w zakresie gospodarowania odpadami,
- koordynacja i realizacja zadań określonych w ustawie o odpadach, w tym m.in. wydawanie decyzji nakazującej posiadaczowi odpadów usunięcie odpadów z miejsc nie przeznaczonych do składowania lub magazynowania,
- realizacja zadań gminy związanych z przepisami dotyczącymi wyrobów zawierających azbest,
- współpraca z Wydziałem Organizacyjnym w zakresie obsługi platformy informatycznej Cieszyński System Informacji Finansowo-Podatkowej (CSIFP).
- nadzór, koordynacja i realizacja zadań określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym m. in.:
2. Wewnętrzna struktura organizacyjna:
- Naczelnik Wydziału - symbol OŚR.1,
- Stanowisko ds. ochrony środowiska - symbol OŚR.2,
- Stanowisko ds. ochrony środowiska, rolnictwa i zdrowia- symbol OŚR.3,
- Stanowisko ds. efektywności energetycznej - symbol OŚR.8,
- Stanowisko ds. ekodoradztwa i efektywności energetycznej - symbol OŚR.9,
- Referat Gospodarki Odpadami:
- Kierownik Referatu - symbol OŚR.4,
- Stanowiska ds. gospodarki odpadami - OŚR.5 i OŚR.7,
- Stanowisko ds. gospodarki odpadami i ochrony środowiska - symbol OŚR.6.
3. Zasady zastępstw:
- Naczelnika Wydziału (OŚR.1) zastępuje stanowisko ds. ochrony środowiska (OŚR.2), a w razie jego nieobecności stanowisko ds. ochrony środowiska i rolnictwa (OŚR.3),
- stanowisko ds. ochrony środowiska (OŚR.2) oraz stanowisko ds. ochrony środowiska, rolnictwa i zdrowia (OŚR.3) zastępują się wzajemnie,
- stanowisko ds. efektywności energetycznej (OŚR.8) oraz stanowisko ds. ekodoradztwa i efektywności energetycznej (OŚR.9) zastępują się wzajemnie,
- w Referacie Gospodarki Odpadami:
- Kierownika Referatu (OŚR.4) zastępuje stanowisko ds. gospodarki odpadami i ochrony środowiska (OŚR.6),
- Stanowisko ds. gospodarki odpadami ( OŚR.5, OŚR.7) oraz stanowisko ds. gospodarki odpadami i ochrony środowiska (OŚR.6) zastępują się wzajemnie.".
- w miejsce dotychczasowego załącznika Nr 1 do Regulaminu organizacyjnego stanowiącego graficzny układ struktury organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Cieszynie wprowadzam nowy - stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta Cieszyna.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.