Zarządzenie nr 120.25.2022
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Burmistrza Miasta Cieszyna |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg, wniosków i petycji w Urzędzie Miejskim w Cieszynie |
Status | obowiązujące |
Zarządzenie Nr 120.25.2022
Burmistrza Miasta Cieszyna
z dnia 21 marca 2022 roku
w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg, wniosków i petycji w Urzędzie Miejskim w Cieszynie
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r., poz. 559), w związku z Działem VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.), ustawą z dnia 1 lipca 2014 r. o petycjach (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 870 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji i przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. nr 5, poz. 46)
§ 1
Ustalam procedurę organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg, wniosków i petycji w Urzędzie Miejskim w Cieszynie (dalej: Urzędzie), stanowiącą załącznik nr 1 do zarządzenia.
§ 2
Koordynację spraw związanych z przyjmowaniem i rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji w Urzędzie powierzam Sekretarzowi Miasta Cieszyna.
§ 3
Wyznaczam pracowników sekretariatu Burmistrza Miasta Cieszyna do prowadzenia Centralnego Rejestru Skarg i Wniosków oraz Centralnego Rejestru Petycji w aplikacji elektronicznego obiegu dokumentów "Rejestry" (dalej: aplikacja Rejestry).
§ 4
Zobowiązuję administratora Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu do udostępniania w BIP petycji poprzez zamieszczenie odwzorowania cyfrowego (skanu) petycji, daty jej złożenia oraz - w przypadku wyrażenia zgody - imienia i nazwiska albo nazwy podmiotu wnoszącego petycję, informacji okresie oczekiwania na petycje wielokrotne oraz informacji o sposobie załatwienia petycji.
§ 5
Ustalam:
- formularz protokołu przyjęcia skargi i wniosku, stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia,
- wzór zestawienia informacji nt. petycji złożonych w roku kalendarzowym, stanowiący załącznik nr 3 do zarządzenia.
§ 6
Informacja na temat przyjmowania skarg i wniosków umieszczona jest na tablicach informacyjnych w budynkach administracyjnych Urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Urzędu.
§ 7
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta Cieszyna.
§ 8
Traci moc Zarządzenie Nr 120.4.2016 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 25 stycznia 2016 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Urzędzie Miejskim w Cieszynie.
§ 9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 120.25.2022
Burmistrza Miasta Cieszyna
z dnia 21 marca 2022 roku
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Odpowiedzialność
- Pracownicy sekretariatu Burmistrza Miasta Cieszyna są odpowiedzialni za:
- prowadzenie Centralnego Rejestru Skarg i Wniosków (dalej: Rejestr Skarg i Wniosków) oraz Centralnego Rejestru Petycji (dalej: Rejestr Petycji) w aplikacji Rejestry, kompletowanie w wersji papierowej kopii skarg, wniosków i petycji oraz pism o sposobie ich załatwienia/rozpatrzenia, a także za przekazanie skargi, wniosku lub petycji zgodnie z dekretacją do właściwej komórki organizacyjnej Urzędu lub miejskiej jednostki organizacyjnej, celem rozpatrzenia,
- terminowe przekazanie niewłaściwie złożonej skargi, wniosku lub petycji właściwemu podmiotowi,
- monitorowanie terminów załatwienia skargi lub wniosku oraz rozpatrzenia petycji.
- Naczelnik wydziału, kierownik biura, osoba na samodzielnym stanowisku Urzędu (dalej: kierownik komórki organizacyjnej Urzędu) lub kierownik miejskiej jednostki organizacyjnej odpowiada za:
- załatwienie skargi lub wniosku otrzymanej do załatwienia,
- rozpatrzenie otrzymanej petycji,
- przygotowanie pisemnych wyjaśnień lub udostępnienie dokumentów niezbędnych do zbadania, wyjaśnienia skargi lub wniosku przez Sekretarza Miasta Cieszyna lub Biuro Kontroli Urzędu.
- Sekretarz Miasta Cieszyna lub Biuro Kontroli Urzędu są odpowiedzialni za merytoryczne załatwienie otrzymanych do rozpatrzenia skarg i wniosków, terminowe przygotowanie i złożenie projektu zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi lub wniosku do akceptacji przez Burmistrza Miasta Cieszyna.
- Biuro Rady Miejskiej Cieszyna jest odpowiedzialne za koordynację całości spraw dotyczących korespondencji właściwej dla rozpatrywania skarg, wniosków i petycji będących we właściwości Rady Miejskiej Cieszyna.
- Administrator Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu jest odpowiedzialny za zamieszczanie informacji na temat składanych petycji na stronach BIP.
§ 2
Monitoring
Czynności związane z monitorowaniem Procedury przyjmowania i rozpatrywania skarg, wniosków i petycji w Urzędzie są prowadzone przez Sekretarza Miasta Cieszyna z zastrzeżeniem § 1 ust. 1 pkt 3.
§ 3
Archiwizacja
Dokumentacja związana ze skargą, wnioskiem lub petycją przechowywana jest w komórce merytorycznej, a następnie podlega archiwizacji w Archiwum zakładowym.
Rozdział II
Szczegółowe zasady postępowania w przypadku skargi lub wniosku
§ 4
Przedmiot skargi lub wniosku
- Przedmiotem skargi może być w szczególności:
- zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników,
- naruszenie praworządności lub interesów skarżących,
- przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
- Przedmiotem wniosku może być w szczególności sprawa ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy, zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
§ 5
Złożenie skargi lub wniosku
- Skargi i wnioski przyjmowane są w każdej, dogodnej dla wnoszącego dozwolonej prawem postaci, w tym: za pośrednictwem pisma, faxu, poczty elektronicznej oraz ustnie do protokołu pracownikom sekretariatów. Możliwe jest przyjęcie skargi lub wniosku do protokołu w czasie przyjmowania stron przez Burmistrza Miasta Cieszyna, Zastępcę Burmistrza Miasta Cieszyna, Sekretarza Miasta Cieszyna oraz kierowników komórek organizacyjnych Urzędu zgodnie z Regulaminem organizacyjnym i Regulaminem Pracy Urzędu. Protokół podpisują strona wnosząca skargę i strona przyjmująca skargę.
- Skargi i wnioski powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę), adres składającego oraz opis treści sprawy. Skarga w postaci pisma lub protokołu winna być podpisana przez wnoszącego.
- Skargi i wnioski składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej mogą być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu oraz powinny zawierać także adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego.
- Wszystkie pisemne skargi i wnioski wpływające do Urzędu muszą być złożone w Kancelarii Ogólnej Urzędu, celem zarejestrowania w Rejestrze korespondencji przychodzącej w aplikacji eDokument2, skąd są przekazywane do Sekretarza Miasta Cieszyna w celu dekretacji.
- Skargi i wnioski złożone ustnie do protokołu nie wymagają rejestracji w Rejestrze korespondencji przychodzącej i są bezpośrednio przekazywane do Sekretarza Miasta Cieszyna celem dekretacji.
§ 6
Analiza
- Sekretarz Miasta Cieszyna dokonuje wstępnej kwalifikacji pisma i podejmuje decyzję, czy pismo nosi znamiona skargi lub wniosku, wstępnie dekretuje, a następnie kieruje skargę lub wniosek do sekretariatu Burmistrza Miasta Cieszyna celem rejestracji w Rejestrze Skarg i Wniosków,
- Skargi dekretowane są według właściwości:
- skargi na Burmistrza Miasta i kierowników miejskich jednostek organizacyjnych - do Biura Rady Miejskiej Cieszyna dla Przewodniczącego Rady Miejskiej Cieszyna,
- skargi na podległych pracowników - do merytorycznej komórki organizacyjnej Urzędu,
- skargi skomplikowane, wymagające doświadczenia oraz obszernej wiedzy z zakresu administracji, do załatwienia których potrzebna jest dogłębna analiza dokumentów i obowiązujących przepisów - do Sekretarza Miasta Cieszyna lub Biura Kontroli Urzędu,
- skargi dotyczące jednostek posiadających osobowość prawną tj. miejskich instytucji kultury, spółek miejskich oraz skargi wniesione nieprawidłowo - do wyżej wymienionych jednostek celem rozpatrzenia oraz do pracownika prowadzącego Rejestr Skarg i Wniosków celem rejestracji oraz przekazania właściwej jednostce zgodnie z dekretacją w terminie do 7 dni, zawiadamiając równocześnie wnoszącego skargę. Pisma w tej sprawie otrzymują zgodnie z Instrukcją kancelaryjną symbol z jednolitego rzeczowego wykazu akt OR-I.1511.
- Wnioski dekretowane są według właściwości:
- wnioski do Burmistrza Miasta Cieszyna - do odpowiedniej, według merytorycznej właściwości komórki organizacyjnej Urzędu lub miejskiej jednostki organizacyjnej,
- wnioski dotyczące właściwości Rady Miejskiej Cieszyna do Przewodniczącego Rady Miejskiej Cieszyna,
- wnioski dotyczące jednostek posiadających osobowość prawną - miejskich jednostek kultury, spółek miejskich oraz skargi wniesione nieprawidłowo - do wyżej wymienionych jednostek celem rozpatrzenia oraz do pracownika prowadzącego Rejestr Skarg i Wniosków celem rejestracji oraz przekazania właściwej jednostce zgodnie z dekretacją w terminie do 7, dni zawiadamiając równocześnie składającego wniosek. Pisma w tej sprawie otrzymują zgodnie z Instrukcją kancelaryjną symbol z jednolitego rzeczowego wykazu akt OR-I.1511.
§ 7
Rejestracja
- Skargi i wnioski powinny być zarejestrowane w Rejestrze Skarg i Wniosków o symbolu OR-I.1510. Rejestr Skarg i Wniosków ma na celu ułatwienie kontroli przebiegu i terminów załatwienia poszczególnych skarg i wniosków,
- Pracownik Urzędu prowadzący Rejestr Skarg i Wniosków wypełnia następujące pozycje:
- data pisma (skargi, wniosku),
- termin załatwienia,
- temat (czego dotyczy skarga, wniosek),
- strona (osoba, która składa skargę lub wniosek),
- uwagi (podmiot odpowiedzialny za załatwienie oraz data wpływu).
- Po wypełnieniu odpowiednich pozycji w Rejestrze Skarg i Wniosków, pracownik Urzędu prowadzący ten Rejestr wpisuje kolejny wygenerowany numer z Rejestru Skarg i Wniosków na pieczęci potwierdzającej rejestrację, a następnie skanuje dokument i podłącza do Rejestru Skarg i Wniosków.
- Pracownik prowadzący Rejestr Skarg i Wniosków przechowuje w wersji papierowej kopie skarg i wniosków oraz kopię odpowiedzi.
§ 8
Termin odpowiedzi
- Załatwiający skargę lub wniosek udziela odpowiedzi niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu miesiąca,
- w przypadku skarg złożonych przez senatorów, posłów i radnych - termin wynosi 14 dni,
- w przypadku niezałatwienia skargi lub wniosku w tych terminach (tylko w sprawach skomplikowanych) należy powiadomić skarżącego, ustalając nowy termin.
§ 9
Rozpatrzenie skargi lub wniosku i przygotowanie odpowiedzi
- Sekretarz Miasta Cieszyna, Biuro Kontroli Urzędu, Biuro Rady Miejskiej Cieszyna, właściwa komórka organizacyjna Urzędu lub miejska jednostka organizacyjna załatwiająca skargę lub wniosek prowadzą sprawę pod symbolem zgodnym z Instrukcją kancelaryjną jednolitego rzeczowego wykazu akt.
- W przypadku skarg i wniosków rozpatrywanych przez Radę Miejską Cieszyna przy udziale Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej Cieszyna - pracownicy Biura Rady Miejskiej Cieszyna przekazują materiały Przewodniczącemu Rady Miejskiej Cieszyna. Rada Miejska Cieszyna załatwia skargę lub wniosek w drodze uchwały. Informacja o sposobie załatwienia skargi lub wniosku wraz z uchwałą jest wysyłana do skarżącego przez pracownika Biura Rady Miejskiej listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, a w przypadku skargi lub wniosku wniesionego za pomocą środków komunikacji elektronicznej - za pomocą tego środka. Pracownik Biura Rady Miejskiej Cieszyna dostarcza pracownikowi Urzędu prowadzącemu Rejestr Skarg i Wniosków kopię informacji oraz uchwały, celem zeskanowania i dołączenia do Rejestru Skarg i Wniosków.
- W przypadku skarg i wniosków rozpatrywanych przez Sekretarza Miasta Cieszyna lub Biuro Kontroli Urzędu, Sekretarz Miasta Cieszyna lub pracownik Biura Kontroli Urzędu występuje do merytorycznej komórki organizacyjnej Urzędu o przygotowanie pisemnych wyjaśnień lub udostępnienie dokumentów niezbędnych do zbadania, wyjaśnienia sprawy. Sekretarz Miasta Cieszyna lub Biuro Kontroli Urzędu składa projekt odpowiedzi o sposobie załatwienia skargi lub wniosku do Burmistrza Miasta Cieszyna, celem akceptacji. Zawiadomienie o rozstrzygnięciu skargi lub wniosku podpisuje Burmistrz Miasta Cieszyna. Wydział Organizacyjny Urzędu - w przypadku skargi lub wniosku rozpatrywanego przez Sekretarza Miasta Cieszyna lub Biuro Kontroli Urzędu wysyła podpisany dokument listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, a w przypadku skargi lub wniosku wniesionego za pomocą środków komunikacji elektronicznej - za pomocą tego środka, a kopię dokumentu dostarcza pracownikowi Urzędu prowadzącemu Rejestr Skarg i Wniosków, celem zeskanowania i dołączenia do Rejestru Skarg i Wniosków.
- W przypadku skarg lub wniosków rozpatrywanych przez merytoryczną komórkę organizacyjną Urzędu lub miejską jednostkę organizacyjną, kierownik komórki organizacyjnej Urzędu lub kierownik jednostki składa projekt odpowiedzi o sposobie załatwienia skargi lub wniosku do Burmistrza Miasta Cieszyna, celem akceptacji. Zawiadomienie o rozstrzygnięciu skargi lub wniosku podpisuje Burmistrz Miasta Cieszyna. Pracownik merytorycznej komórki organizacyjnej Urzędu lub miejskiej jednostki organizacyjnej wysyła podpisany dokument listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, a w przypadku skargi lub wniosku wniesionego za pomocą środków komunikacji elektronicznej - za pomocą tego środka, a kopię dokumentu dostarcza pracownikowi Urzędu prowadzącemu Rejestr Skarg i Wniosków, celem zeskanowania i dołączenia do Rejestru Skarg i Wniosków.
- Organem właściwym do rozpatrzenia skargi lub wniosku na:
- miejską instytucję kultury jest jej Dyrektor,
- spółkę miejską jest jej Prezes Zarządu,
- Prezesa Zarządu spółki jest Rada Nadzorcza tej spółki.
- W przypadku skarg lub wniosków rozpatrywanych przez organy wymienione w ust. 5, organy te powiadamiają Burmistrza Miasta Cieszyna o sposobie załatwienia skargi lub wniosku. Pracownik instytucji kultury lub spółki wysyła podpisany dokument listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, a w przypadku skargi lub wniosku wniesionego za pomocą środków komunikacji elektronicznej - za pomocą tego środka oraz dostarcza pracownikowi Urzędu prowadzącemu Centralny Rejestr Skarg i Wniosków, celem zeskanowania i dołączenia do Rejestru Skarg i Wniosków.
Rozdział III
Szczegółowe zasady postępowania w przypadku petycji
§ 10
Przedmiot petycji
Przedmiotem petycji może być w szczególności:
- żądanie zmiany przepisów prawa,
- żądanie podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji Burmistrza Miasta Cieszyna lub Rady Miejskiej Cieszyna.
§ 11
Złożenie petycji
- Petycje przyjmowane są w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- Petycje powinny zawierać:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję (jeżeli podmiotem wnoszącym jest grupa podmiotów, należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący),
- wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego oraz adresu do korespondencji (jeżeli podmiotem wnoszącym jest grupa podmiotów, należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów),
- oznaczenie adresata,
- wskazanie przedmiotu petycji.
- Petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący, a jeżeli podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów - przez osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję.
- Petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej może być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu oraz powinna zawierać także adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.
- Wszystkie petycje wpływające do Urzędu muszą być złożone w Kancelarii Ogólnej Urzędu, celem zarejestrowania w Rejestrze korespondencji przychodzącej w aplikacji eDokument2, skąd są przekazywane do Sekretarza Miasta Cieszyna w celu dekretacji.
§ 12
Analiza
- Sekretarz Miasta Cieszyna dokonuje wstępnej kwalifikacji pisma i podejmuje decyzję, czy pismo nosi znamiona petycji, wstępnie dekretuje, a następnie kieruje petycję do sekretariatu Burmistrza Miasta Cieszyna, celem rejestracji w Rejestrze Petycji prowadzonym w aplikacji Rejestry.
- Petycje niezawierające w swojej treści informacji, o których mowa w § 11 ust. 2 pkt 1 i 2 pozostawia się bez rozpatrzenia.
- Petycje podlegające rozpatrzeniu dekretowane są według właściwości:
- petycje kierowane do Burmistrza Miasta Cieszyna - do merytorycznej komórki organizacyjnej Urzędu lub miejskiej jednostki organizacyjnej,
- petycje kierowane do Rady Miejskiej Cieszyna - do Biura Rady Miejskiej Cieszyna - Przewodniczącemu Rady Miejskiej Cieszyna.
- W przypadku stwierdzenia, że złożona petycja nie spełnia wymogów formalnych, o których mowa w 11 ust. 2 pkt 3 i 4 organ właściwy wzywa w terminie 30 dni od dnia złożenia petycji podmiot wnoszący petycję do uzupełnienia lub wyjaśnienia treści petycji w terminie 14 dni z pouczeniem, że petycja której treść nie zostanie uzupełniona lub wyjaśniona, nie będzie rozpatrzona.
- Sekretarz Miasta Cieszyna przekazuje petycję do administratora BIP celem zamieszczenia informacji zawierającej odwzorowanie cyfrowe petycji, datę jej złożenia oraz - w przypadku wyrażenia zgody - imienia i nazwiska albo nazwy podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu, w interesie którego petycja jest składana. Zestawienie informacji na temat petycji publikowanych w BIP stanowi załącznik nr 3 do zarządzenia.
§ 13
Rejestracja
- Petycje podlegające rozpatrzeniu powinny być zarejestrowane w Rejestrze Petycji pod symbolem OR-I.152. Rejestr Petycji ma na celu ułatwienie kontroli przebiegu i terminów rozpatrzenia poszczególnych petycji.
- Pracownik Urzędu prowadzący wyżej wymieniony rejestr wypełnia następujące pozycje w Rejestrze Petycji:
- data pisma (petycji),
- termin rozpatrzenia petycji,
- temat (czego dotyczy petycja),
- strona (podmiot, który składa petycję),
- uwagi (podmiot odpowiedzialny za załatwienie, data wpływu)
- Po wypełnieniu odpowiednich pozycji w Rejestrze Petycji, pracownik prowadzący ten Rejestr wpisuje kolejny wygenerowany numer z Rejestru Petycji na pieczęci potwierdzającej rejestrację, a następnie skanuje dokument i podłącza do Rejestru Petycji.
- Pracownik Urzędu prowadzący Rejestr Petycji przechowuje w wersji papierowej kopię petycji oraz kopię odpowiedzi.
§ 14
Termin odpowiedzi a petycja wielokrotna
- Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia.
- W przypadku, o których mowa w § 12 ust. 4 termin na rozpatrzenie petycji liczy się odpowiednio od dnia otrzymania petycji przez właściwy podmiot albo od dnia uzupełnienia lub wyjaśnienia treści petycji.
- W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od podmiotu rozpatrującego petycję uniemożliwiających rozpatrzenie petycji w terminie, o którym mowa w ust. 1, termin ten ulega przedłużeniu, nie dłużej jednak niż do 3 miesięcy, licząc od upływu terminu, o którym mowa w ust. 1.
- Jeżeli w ciągu jednego miesiąca od otrzymania petycji składane są dalsze petycje dotyczące tej samej sprawy, Burmistrz Miasta Cieszyna może zarządzić łączne rozpatrywanie petycji (petycja wielokrotna). W przypadku zarządzenia łącznego rozpatrzenia petycji, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu ogłasza się okres oczekiwania na dalsze petycje, nie dłuższy niż dwa miesiące.
§ 15
Rozpatrzenie petycji i przygotowanie odpowiedzi
- Biuro Rady Miejskiej Cieszyna, właściwa komórka organizacyjna Urzędu lub miejska jednostka organizacyjna załatwiająca petycję prowadzą sprawę pod symbolem zgodnym z Instrukcją kancelaryjną jednolitego rzeczowego wykazu akt.
- W przypadku petycji rozpatrywanych przez Radę Miejską Cieszyna przy udziale Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej Cieszyna - pracownicy Biura Rady Miejskiej Cieszyna przekazują materiały Przewodniczącemu Rady Miejskiej Cieszyna. Informacja o rozpatrzeniu petycji jest wysyłana do podmiotu wnoszącego petycję przez pracownika Biura Rady Miejskiej Cieszyna listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, a w przypadku petycji wniesionej za pomocą środków komunikacji elektronicznej - za pomocą tego środka. Pracownik Biura Rady Miejskiej Cieszyna dostarcza pracownikowi prowadzącemu Rejestr Petycji kopię informacji, celem zeskanowania i dołączenia do Rejestru Petycji.
- W przypadku petycji rozpatrywanych przez merytoryczną komórkę organizacyjną Urzędu lub miejską jednostkę organizacyjną kierownik komórki organizacyjnej Urzędu lub kierownik jednostki składa projekt odpowiedzi o sposobie rozpatrzenia petycji do Burmistrza Miasta Cieszyna, celem akceptacji. Zawiadomienie o rozpatrzeniu petycji podpisuje Burmistrz Miasta Cieszyna. Pracownik merytorycznej komórki organizacyjnej Urzędu lub jednostki wysyła podpisany dokument listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, a w przypadku petycji wniesionej za pomocą środków komunikacji elektronicznej - za pomocą tego środka. Kopię dokumentu dostarcza pracownikowi Urzędu prowadzącemu Rejestr Petycji, celem zeskanowania i dołączenia do Rejestru Petycji oraz administratorowi BIP.
- Administrator BIP aktualizuje dane dotyczące przebiegu postępowania w zakresie informacji na temat petycji określonych w załączniku nr 3 do zarządzenia.