W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Zaświadczenie o prawie do głosowania

Aby otrzymać zaświadczenie o prawie do głosowania, osoba uprawniona do udziału w referendum powinna:

1. Pobrać, wydrukować i wypełnić wniosek o wydanie zaświadczenia.

2. Wypełniony wniosek złożyć osobiście w w Urzędzie Miejskim w Cieszynie Wydział Spraw Obywatelskich pok. nr 5 ul. Kochanowskiego 14 lub przesłać telefaksem, drogą elektroniczną (e-mail) - jeśli jest ujęta w rejestrze wyborców m. Cieszyna.

3. Zaświadczenie można odebrać osobiście lub przez upoważnioną osobę.

Wymagane dokumenty:


  1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania.
  2. Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
  3. Wniosek i upoważnienie do odbioru zaświadczenia (może to być na jednym dokumencie) - w przypadku odbioru zaświadczenia przez inną osobę. Pełnomocnik musi okazać się dowodem osobistym lub innym dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość.

Informacja:


  1. Osoba zmieniająca miejsce pobytu przed dniem referendum otrzymuje na wniosek zgłoszony pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej (e-mail), zaświadczenie o prawie do głosowania w miejscu pobytu w dniu referendum. 
  2. Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania składa się najpóźniej w 2. dniu przed dniem referendum. Zaświadczenia o prawie do głosowania wydaje się do chwili przekazania spisu osób uprawnionych do udziału w referendum przewodniczącemu właściwej obwodowej komisji do spraw referendum.
  3. Zaświadczenie odbiera się za pokwitowaniem osobiście lub przez upoważnioną pisemnie osobę, przy czym w upoważnieniu należy wskazać imię (imiona) i nazwisko oraz numer PESEL osoby uprawnionej do udziału w referendum będącej obywatelem polskim, a także dane osoby upoważnionej do odebrania zaświadczenia.
  4. Osoba, która otrzymała zaświadczenie o prawie do głosowania zostanie z urzędu skreślona ze spisu osób uprawnionych do udziału w referendum w miejscu stałego zamieszkania.
  5. W przypadku utraty zaświadczenia, niezależnie od przyczyny, nie będzie możliwe otrzymanie kolejnego zaświadczenia, ani wzięcie udziału w głosowaniu w obwodzie właściwym dla miejsca stałego zamieszkania.
  6. Na podstawie zaświadczenia o prawie do głosowania osoba, która w dniu referendum będzie przebywała poza miejscem swojego zamieszkania może głosować w dowolnie wybranym przez siebie lokalu wyborczym w kraju, za granicą i na polskim statku morskim.


Zaświadczenia o prawie do głosowania są wydawane do 4 września 2015 r. w godzinach urzędowania tj. 7.3 - 16.30 w poniedziałki, 7.30 - 15.30 w wtorek,środę,czwartek oraz 7.30-14.30 w piątek w w Urzędzie Miejskim w Cieszynie Wydział Spraw Obywatelskich pok. nr 5 ul. Kochanowskiego 14



Załączniki do pobrania:

Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania

Upoważnienie do odbioru zaświadczenia

Załączniki

Powiadom znajomego