Uchwała nr 56/2020
UCHWAŁA NR 56/2020
ZARZĄDU
ZAKŁADU BUDYNKÓW MIEJSKICH
w Cieszynie Sp. z o. o.
z dnia 16 września 2020 roku
w sprawie: zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych ZBM Sp. z o.o. przedsiębiorcom prowadzącym działalność gospodarczą w lokalach użytkowych stanowiących własność Gminy Cieszyn
Na podstawie § 11 ust. 6 Aktu Założycielskiego Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością Zakład Budynków Miejskich w Cieszynie z dnia 30 czerwca 2006 r. (Rep. A Nr 2739/2006) oraz art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2020r. poz. 708)
Zarząd Spółki
postanawia:
§1
Ustalić następujące zasady oraz tryb umarzania i udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych Zakładu Budynków Miejskich w Cieszynie Sp. z o.o.:
- Uprawnionymi do ubiegania się o umorzenie, odroczenie terminu zapłaty lub rozłożenia na raty należności pieniężnych są:
- najemcy lokali użytkowych czynnie prowadzący działalność gospodarczą.
- byli najemcy lokali użytkowych, którzy na dzień zdania lokalu użytkowego posiadają nieuregulowane należności czynszowe.
- Umorzenie, odroczenie terminu zapłaty oraz rozłożenie na raty zaległości następuje na wniosek złożony w formie pisemnej do Zakładu Budynków Miejskich w Cieszynie Sp. z o.o.
- Wniosek o udzielenie ulgi powinien zawierać: rodzaj wnioskowanej ulgi (umorzenia, odroczenia terminu spłaty, rozłożenia spłaty należności na raty) oraz wskazanie własnych propozycji w sprawie wnioskowanej ulgi tj. kwoty umorzenia, daty odroczenia terminu spłaty należności, a w przypadku rozłożenia na raty - proponowaną ilość i wielkość poszczególnych rat.
- Wniosek powinien być należycie umotywowany i udokumentowany, a w szczególności przedstawiać opis aktualnej sytuacji finansowej oraz inne dane istotne dla rozpatrzenia sprawy.
- Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w lokalach użytkowych stanowiących własność Gminy Cieszyn obowiązani są dołączyć do wniosku wszelkie dokumenty przedstawiające okoliczności zawarte we wniosku, w szczególności:
- dokumenty księgowo-finansowe potwierdzające osiągnięte dochody za poprzedni kwartał,
- dokumenty księgowo-finansowe potwierdzające osiągnięcie dochodów za rok kalendarzowy poprzedzający dzień złożenia wniosku.
- W przypadku stwierdzenia, iż przedstawione dokumenty nie są wystarczające do udzielenie ulgi, wzywa wnioskodawcę do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
- Termin przewidziany na załatwienie wniosku w sprawie ulg wynikających z niniejszej uchwały wynosi 30 dni od dnia doręczenia wniosku z kompletem wszystkich wymaganych dokumentów.
- Ulga udzielona przez Spółkę w formie spłaty należności na raty może nastąpić na okres nie dłuższy niż 24 miesiące.
- Udzielenie ulgi następuje w drodze porozumienia.
- Porozumienie w sprawie udzielenia ulgi powinno zawierać postanowienie, że w razie niedotrzymania ustalonych warunków porozumienia w zakresie terminów i pełnej wysokości rat, porozumienie traci moc, a cała nieuregulowana należność staje się natychmiast wymagalna wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie, liczonymi od pierwotnego terminu wymagalności.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, po spłaceniu należności głównej wnioskodawca może ubiegać się o umorzenie przez Spółkę całości lub części należnych odsetek.
- Ulga. o której mowa w ust. 1-11, może stanowić pomoc de minimis, o której mowa w Rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE 1 352 z 24.12.2013r.).
- Wnioskodawca ubiegający się o ulgę składa pisemny wniosek wg wzoru stanowiącego załącznik do niniejszego dokumentu oraz wymagane prawem dokumenty.
- We wniosku, o którym mowa wnioskodawca podaje wszelkie informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, dotyczące w szczególności prowadzonej przez niego działalności oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis, zgodnie z Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.) oraz formularzem stanowiącym do niego załącznik.
- Do wniosku, o którym mowa w ust. 2 wnioskodawca załącza wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, lub oświadczenie o wielkości pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie, otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie, zgodnie § 37 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. - o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
- Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie (Dz. U. z 2007 r. Nr 53 poz. 354) po podpisaniu porozumienia dotyczącego udzielenia ulgi Wnioskodawca otrzyma zaświadczenie o udzielonej pomocy de minimis.
- Wnioskodawca uzyskuje pomoc jeśli wartość tej pomocy brutto łącznie z wartością innej pomocy de minimis, otrzymanej przez przedsiębiorcę w różnych formach i z różnych źródeł nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 200 000 euro w okresie trzyletnim.
- Trzy letni okres rozliczeniowy to bieżący rok podatkowy oraz dwa poprzedzające lata podatkowe.
- W przypadku przekroczenia dopuszczalnej wysokości pomocy, o której mowa w Rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis kwota udzielonej ulgi ponad dopuszczalną wysokość podlega zwrotowi.
§2
- Uchwała, po zatwierdzeniu przez Zgromadzenie Wspólnika, wchodzi w życie z dniem 1 października 2020 r. pod warunkiem, iż Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie zgłosi zastrzeżeń do niniejszego programu.
- Uchwała obowiązuję nie dłużej niż do 30 czerwca 2021 r.