W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Protokół z posiedzenia GRDPP z dnia 12 grudnia 2019 roku

Protokół z posiedzenia
Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego
w Cieszynie
z dnia 12 grudnia 2019 roku

12 grudnia 2019 roku w Urzędzie Miejskim w Cieszynie w godzinach 11.30-13.30 odbyło się piąte posiedzenie Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Cieszynie. Posiedzenie odbyło się w obecności 8 członków Rady, lista obecności w załączeniu.

Porządek posiedzenia:

  1. Zaopiniowanie projektów uchwał przedłożonych przez Burmistrza Miasta.
  2. Opracowanie planu pracy na pierwsze półrocze 2020.
  3. Udział przedstawiciela GRDPP w pracach Zespołu ds. Budżetu Obywatelskiego.
  4. Omówienie spotkania noworocznego Burmistrza Miasta z organizacjami pozarządowymi planowane na styczeń 2020.
  5. Oświadczenia i sprawy różne.

Katarzyna Wiśniowska stwierdziła prawomocność posiedzenia z uwagi na obecność 8 członków GRDPP.

Ad. 1

Do GRDPP nie wpłynął żaden projekt uchwały do zaopiniowania. Przewodnicząca GRDPP Katarzyna Wiśniowska, przedstawiła i szczegółowo omówiła z członkami GRDPP odpowiedz w sprawie pisma dotyczącego żywienia dzieci w Żłobkach Miejskich. Członkowie po zapoznaniu się z odpowiedzią i przeprowadzonej dyskusji wnieśli o skierowanie kolejnego pisma. Pismo będzie dotyczyło możliwości zróżnicowania cen za opłaty jedynie wykorzystanych posiłków oraz przedstawienie aktualnego stanu wolnych miejsc w Żłobkach Miejskich z uwzględnieniem podziału na grupy wiekowe.

Ad. 2

Uchwalenie planu pracy na I półrocze 2019 zostało przełożone na miesiąc styczeń 2020.

Ad. 3

Członkowie zostali poinformowani, że został ustalony termin spotkania pani Burmistrz z przedstawicielami organizacji pozarządowych na dzień 20 stycznia 2020 roku o godz. 16.00 w Sali Sesyjnej Urzędu Miejskiego. Informacja została przekazana do prasy, na strony internetowe i drogą e-mailową do organizacji pozarządowych.

Ad. 4

Janina Cichomska - przedstawiciel GRDPP w Zespole ds. budżetu obywatelskiego przedstawiła informację na temat swojego udziału w pracach Zespołu. Poinformowała Radę, że w terminie od dnia powołania Zespołu, tj. od 18 września do dnia dzisiejszego posiedzenia, odbyło się jedno posiedzenie Zespołu. Na posiedzeniu tym, w oparciu o opinie jednostek organizacyjnych miasta, Wydziałów UM oraz ekspertów, Zespół dokonał ostatecznej weryfikacji zgłoszonych do budżetu obywatelskiego projektów. Po wnikliwej analizie wszystkich opinii, Zespół rekomendował do poddania głosowaniu 11 projektów, a 9 odrzucił. Jednakże trzy negatywnie zweryfikowane przez Zespół projekty znalazły się na podanej do publicznej wiadomości liście projektów, które zostaną poddane głosowaniu przez mieszkańców.

J. Cichomska, jako członek Zespołu ds. budżetu obywatelskiego, zwróciła uwagę Rady na następujące kwestie:

  • nieprzestrzeganie harmonogramu budżetu obywatelskiego i faktyczne pozbawienie mieszkańców możliwości konsultacji pomysłów na projekt, projektów z Zespołem ds. budżetu obywatelskiego. Możliwość konsultacji, co prawda, wpisano w Harmonogram budżetu, ale nie była to powszechnie dostępna informacja. Ponadto sam Zespół nie był przygotowany do konsultowania, ponieważ jego pierwsze i jedyne posiedzenie odbyło się dopiero w dniu 20 listopada (zgłaszanie projektów 28.09-14.10.2019), a dyżurów konsultacyjnych nie wyznaczono. Konsultowanie jest ważnym etapem, pozwala uniknąć błędów formalnych oraz może zapobiegać dublowaniu się projektów wnioskodawcy mogą połączyć siły i złożyć jeden projekt.
  • opublikowany w BIP Harmonogram budżetu obywatelskiego jest niepełny - w harmonogramie brak informacji, że ostateczną listę projektów poddanych głosowaniu ustala Burmistrz. Weryfikacja przeprowadzona przez Zespół, ostateczną jest jedynie z nazwy, bowiem listy projektów rekomendowanych przez Zespół a poddanych głosowaniu są różne. Ponadto wyniki pracy Zespołu (lista projektów rekomendowanych i projektów odrzuconych) nie zostały opublikowane.
  • szkoły i inne jednostki organizacyjne miasta powinny szukać możliwości zewnętrznego finansowania, bo np. budowa bieżni przy szkole może być finansowana przez Ministerstwo Sportu i Turystyki w ramach programu Sportowa Polska, a dla biblioteki też znalazłaby się projekt, dzięki któremu można byłoby sfinansować zakup komputerów.
  • okres trwałości projektu

Rada stwierdziła, że dobrze przeprowadzony budżet obywatelski może i powinien być ważnym narzędziem zmian w mieście i postanowiła temu tematowi poświęcić jedno z przyszłorocznych posiedzeń Rady.

Ad. 5

Ustalono kolejne posiedzenie na dzień 23 stycznia 2020 roku, godz. 11.30 w sali 126 Urzędu Miejskiego w Cieszynie. Na tym posiedzenie zakończono.

Protokołowała:
 
 
 
Maria Sobiecka
 
 
Przewodnicząca:
 
 
 
Katarzyna Wiśniowska

Tag

Załączniki

Powiadom znajomego