1. Nazwa procedury: 

Regulamin udzielania pożyczek organizacjom pozarządowym oraz instytucjom będącym organizatorami działań współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz z innych środków pomocowych o charakterze refundacji.

 

2. Opis ogólny:

Informacja o możliwości ubiegania się o pożyczkę dla organizacjom pozarządowym oraz instytucjom będącym organizatorami działań współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz z innych środków pomocowych o charakterze refundacji.

 

3. Podstawa prawna:

 

1.)  art. 30 ust. 1, ust. 2 pkt 2 i 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 446 z późn. zm.).
2.)  Zarządzenie Nr 0050.520.2016 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 10 października 2016 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania pożyczek organizacjom pozarządowym oraz instytucjom będących organizatorami działań współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz z innych środków pomocowych o charakterze refundacji

 

4. Wymagane dokumenty:

Wniosek wraz z załącznikami (zaświadczenia i oświadczenia) wg zapisów Regulaminu;



5. Terminy i sposób załatwienia sprawy

Burmistrz podejmuje decyzje o udzieleniu pożyczki i jej wysokości oraz powiadamia o tym wnioskodawców zawierając stosowna umowę.

Wyplata pożyczki następuje do 14 dni od daty podpisania umowy, przelewem na konto wskazane w umowie.

Pożyczka może zostać udzielona na okres wskazany we wniosku, nie dłuższy niż do końca roku kalendarzowego w jakim była udzielona.

 

6. Miejsce i sposób składania dokumentów:

W formie papierowej - na adres Urzędu Miejskiego w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn, W formie dokumentu elektronicznego - przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu (ePUAP).

 

7. Tryb odwoławczy:

Tryb odwoławczy nie występuje.

8. Opłaty:

Postępowanie nie podlega opłatom.

 

9. Załączniki:

1.)  Do wniosku należy załączyć:

 

a) dokumenty poświadczające przyznanie środków na realizację projektu lub potwierdzenie instytucji pośredniczącej o zgodzie na wdrożenie projektu;

 

b) zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenie społeczne przez Wnioskodawcę;

 

c) zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z zapłatą podatków przez Wnioskodawcę.

2.)  Wniosek do Burmistrza Miasta Cieszyna powinien zawierać ponadto:

 

a) oświadczenie Wnioskodawcy o przeznaczeniu pożyczki na pokrycie kosztów powstałych w związku z realizacją projektu;

 

b) oświadczenie Wnioskodawcy o niezajęciu wierzytelności przez komornika lub inny organ w postępowaniu egzekucyjnym;

 

c) oświadczenie Wnioskodawcy, że nie posiada zaległości wobec Gminy Cieszyn z tytułu podatków lub opłat;

 

d) oświadczenie Wnioskodawcy o całkowitej otrzymanej, w okresie dwóch poprzednich lat podatkowych oraz bieżącego roku podatkowego, pomocy publicznej de minimis w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej.

 

 10. Uwagi:

W celu zabezpieczenia pożyczki, Pożyczkobiorca składa przed podpisaniem umowy pożyczki następujące dokumentu podpisane przez uprawnione osoby oraz poręczone przez dwie osoby fizyczne:

- weksel in blanco wystawiony na Gminę Cieszyn, Rynek 1, 43-400 Cieszyn stanowiący Załącznik nr 1 do Regulaminu;
- deklarację wekslową stanowiącą Załącznik nr 2 do Regulaminu. 


Regulamin wprowadzono na podstawie Zarządzenia nr 0050.520.2016 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 10. października 2016 r. Traci moc Zarządzenie nr 165/III/2011 r. z dnia 9 marca 2011 r.

11.Stanowisko odpowiedzialne za wykonanie czynności:

Łukasz Kazimierowicz, inspektor Wydział Kultury, 33 4794332.

 

12. Załączniki aktywne:



Regulamin udzielania pożyczek organizacjom pozarządowym oraz instytucjom będącym organizatorami działań współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz z innych środków pomocowych o charakterze refundacji.

Załączniki nr 1 i nr 2 do Regulaminu udzielania pożyczek




Załączniki: