WPIS DO REJESTRU ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH


Podstawa prawna


  • Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (j.t. Dz. U. z 2013 r., poz. 1457)
  • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz. U. z 2014 r., poz. 925)
  • uchwała Nr VII/60/11 Rady Miejskiej Cieszyna z dnia 14 kwietnia 2011 r. w sprawie opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych,
  • przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
Opis

  • Żłobki i kluby dziecięce mogą tworzyć i prowadzić gminy, osoby fizyczne oraz osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
  • Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
  • Rejestr żłobków i klubów dziecięcych prowadzonych na terenie miasta Cieszyna, zwany dalej Rejestrem, prowadzi Burmistrz Miasta Cieszyna.
  • Rejestr jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Cieszynie.
Wymagane dokumenty

Burmistrz Miasta Cieszyna dokonuje wpisu do Rejestru na podstawie pisemnego wniosku o wpis do Rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy. Wniosek zawiera:
 
  • w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej - numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu,
  • numer NIP i REGON, o ile wnioskodawcy te numery nadano,
  • oświadczenia o spełnieniu warunków lokalowych,
  • w przypadku osoby fizycznej oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
  • oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy,
  • w przypadku osoby fizycznej - numer PESEL,
  • informację o liczbie miejsc w żłobku lub klubie dziecięcym.
Wraz z wnioskiem podmiot przedstawia stosowne oświadczenie, w celu potwierdzenia dokonanej opłaty za wpis do Rejestru. W celu sprawdzenia zgodności ww. danych Burmistrz może żądać: odpisu z odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość, zaświadczenia o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z kompletem załączników można składać w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Cieszynie, Rynek 1 (Ratusz), hol wejściowy lub w Wydziale Strategii i Rozwoju Miasta, Urząd Miejski w Cieszynie, Rynek 1, 43-400 Cieszyn (p. 113, I piętro).

Opłaty
 
Wpis do prowadzonego przez Burmistrza Miasta Cieszyna Rejestru żłobków i klubów dziecięcych podlega opłacie w wysokości 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.
Wpłat z tytułu opłaty za wpis do Rejestru można dokonywać na rachunek bankowy lub w kasie Urzędu Miejskiego w Cieszynie.
Zmiany w Rejestrze oraz wykreślenie z Rejestru są zwolnione z opłaty.

Termin i sposób załatwienia sprawy
 
Burmistrz Miasta dokonuje wpisu, bądź odmawia wpisu do Rejestru.
Odmowa wpisu do Rejestru następuje, w przypadku gdy:
  • podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego,
  • wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
Wpis lub odmowa wpisu do Rejestru następuje w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis wraz z niezbędnymi załącznikami.
Zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do Rejestru wydawane jest osobiście wnioskodawcy w Urzędzie Miejskim w Cieszynie, w Wydziale Strategii i Rozwoju Miasta (pok. 113, I piętro) lub dostarczane jest wnioskodawcy drogą pocztową lub przez upoważnionego pracownika.
Decyzja o odmowie wpisu do Rejestru dostarczana jest wnioskodawcy drogą pocztową lub przez upoważnionego pracownika.

Tryb odwoławczy
 
Od decyzji o odmowie wpisu do Rejestru przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Miasta Cieszyna.

Inne informacje
 
Podmiot wpisany do Rejestru jest zobowiązany do informowania Burmistrza Miasta Cieszyna o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach stanowiących załączniki do wniosku, w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.

Burmistrz Miasta Cieszyna dokonuje wykreślenia z Rejestru w przypadku:
  • złożenia przez podmiot wpisany do Rejestru wniosku o wykreślenie,
  • nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego,
  • przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.
Dodatkowych informacji udziela Wydział Strategii i Rozwoju Miasta, Rynek 1 (p. 113, I piętro, tel. 334794255).
---->>> Rejestr żłobków i klubów dziecięcych
Rejestr Żłobków i Klubów Dziecięcych prowadzony przez Burmistrza Miasta Cieszyna
 
Załączniki

WNIOSEK O WPIS DO REJESTRU ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH

INFORMACJA O ZMIANIE DANYCH ZAWARTYCH W REJESTRZE ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH
WNIOSEK O WYKREŚLENIE Z REJESTRU ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH


Załączniki:

Załącznik nr 2 - Wniosek o dokonanie zmiany w Rejestrze
Załącznik nr 3 - Wniosek o wykreślenie z Rejestru
SRM/D1 - formularz wniosku o wpis do Rejestru
Załącznik nr 1 - Wniosek o wpis do Rejestru
WNIOSEK O WPIS DO REJESTRU ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH
INFORMACJA O ZMIANIE DANYCH ZAWARTYCH W REJESTRZE ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH
WNIOSEK O WYKREŚLENIE Z REJESTRU ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH
Rejestr Żłobków i Klubów Dziecięcych prowadzony przez Burmistrza Miasta Cieszyna