Zarządzenie nr 0050.608.2021
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Burmistrza Miasta Cieszyna |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | utworzenia Cieszyńskiej Rady Edukacyjnej |
Status | obowiązujące |
Zarządzenie nr 0050.608.2021
Burmistrza Miasta Cieszyna
z dnia 24 listopada 2021 roku
w sprawie utworzenia Cieszyńskiej Rady Edukacyjnej
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1372 z późn. zm.) oraz art. 11 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 z późn. zm.) zarządza się co następuje:
§ 1
Tworzy się Cieszyńską Radę Edukacyjną, zwana dalej Radą.
§ 2
- Rada pełni funkcję opiniodawczo-doradczą przy Burmistrzu Miasta Cieszyna w zakresie działań sprzyjających rozwojowi cieszyńskiej edukacji.
- Rada wyraża opinie i stanowiska podejmując w tym zakresie uchwały.
§ 3
Do zadań Rady należy w szczególności:
- Konsultowanie koncepcji i dokumentów strategicznych mających na celu rozwój cieszyńskiej edukacji;
- Inicjowanie i rekomendowanie Burmistrzowi Miasta Cieszyna nowatorskich projektów edukacyjnych;
- Rekomendowanie propozycji działań związanych z rozwojem cieszyńskiej edukacji;
- Aktywizacja lokalnej społeczności poprzez organizację debat i spotkań poświęconych rozwojowi edukacji.
§ 4
W skład Rady mogą wchodzić:
- Do trzech przedstawicielek/li dyrektorów: przedszkoli, szkół podstawowych prowadzonych na terenie Miasta Cieszyna;
- Do trzech osób posiadających doświadczenie w zakresie edukacji, rekomendowanych przez instytucje, stowarzyszenia lub fundacje, działające w obszarze edukacji. Wzór rekomendacji stanowi załącznik nr 1 do Zarządzenia;
- Do trzech rodziców uczniów i dzieci uczęszczających do jednostek wymienionych w § 4 pkt. 1;
- Do trzech przedstawicieli Rady Miejskiej Cieszyna;
- Jeden przedstawiciel Burmistrza Miasta Cieszyna;
- Jeden pracownik Centrum Usług Wspólnych w Cieszynie.
§ 5
- Osoby wymienione w § 4 pkt 1-3, zainteresowane członkostwem w Radzie składają do Centrum Usług Wspólnych w Cieszynie do dnia 17 grudnia 2021 r. deklarację uczestnictwa według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do Zarządzenia.
- Po otrzymaniu deklaracji uczestnictwa i rekomendacji, o których mowa w § 4 pkt 2 Burmistrz Miasta Cieszyna powołuje Radę ustalając jej skład osobowy zarządzeniem w ciągu 14 dni od otrzymania w/w dokumentów.
§ 6
Burmistrz Miasta Cieszyna dokonuje zmiany w składzie Rady w okresie jej kadencji w przypadku:
- Cofnięcia rekomendacji podmiotów, o których mowa w § 4 pkt 2;
- Odwołania ze stanowiska lub funkcji albo zakończenia powierzenia stanowiska lub funkcji o których mowa w § 4 pkt 1;
- Ukończeniu edukacji przedszkolnej lub szkolnej przez dzieci lub uczniów rodziców, o których mowa w § 4 pkt. 3;
- Wygaśnięcia mandatu radnego Rady Miejskiej Cieszyna, zmiany przedstawiciela Burmistrza Miasta Cieszyna lub Dyrektora Centrum Usług Wspólnych;
- Losowym, który powoduje, że dana osoba nie może pełnić obowiązków Członka Rady;
- Złożenia pisemnej rezygnacji przez Członka Rady.
§ 7
Na zaproszenie Przewodniczącej/go w pracach Rady uczestniczyć mogą radni Rady Miejskiej Cieszyna, pracownicy Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub miejskich jednostek organizacyjnych, uczennice i uczniowie cieszyńskich szkół, ich rodzice, opiekunki i opiekunowie, mieszkanki i mieszkańcy Cieszyna reprezentantki/ci sektora publicznego, uczelni wyższych i organizacji pozarządowych, których przedmiot zainteresowania i działalności obejmuje obszary związane z edukacją.
§ 8
Rada może powoływać Zespoły robocze, których pracami kieruje Członek Rady wskazany przez Przewodniczącego.
§ 9
Rada powoływana jest na okres kadencji Burmistrza Miasta Cieszyna.
§ 10
Członkowie Rady o których mowa w § 4 ust 1 - 3 pełnią funkcję społecznie.
§ 11
Obsługę administracyjno-techniczną Rady zapewnia Centrum Usług Wspólnych w Cieszynie.
§ 12
Ustala się regulamin działania Rady, stanowiący załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 13
Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Centrum Usług Wspólnych w Cieszynie.
§ 14
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik nr 3 do Zarządzenia nr 0050.608.2021
Burmistrza Miasta Cieszyna
z dnia 24 listopada 2021 r.
Regulamin Cieszyńskiej Rady Edukacyjnej
§ 1
Regulamin ustala tryb i zasady działania Cieszyńskiej Rady Edukacyjnej zwanej dalej "Radą".
§ 2
- Członkowie Rady ze swojego grona na pierwszym posiedzeniu wybierają:
- Przewodniczącego Rady;
- Współprzewodniczącego Rady;
- Sekretarza Rady.
- Przewodniczący:
- zwołuje posiedzenia Rady po uzgodnieniu terminu posiedzenia z Burmistrzem Miasta Cieszyna;
- zwołuje posiedzenia Rady na wniosek Burmistrza Miasta Cieszyna;
- kieruje pracami Rady;
- zaprasza na posiedzenia Rady osoby, które nie są jej członkami;
- reprezentuje Radę na zewnątrz.
- W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady na posiedzeniu lub w razie innej przyczyny uniemożliwiającej Przewodniczącemu Rady osobiste wykonywanie jego funkcji obowiązki Przewodniczącego pełni Współprzewodniczący Rady.
§ 3
- Rada ustala okresowy plan i harmonogram swojej pracy
- Posiedzenia Rady odbywają się w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał.
- Posiedzenia Rady mogą się odbywać stacjonarnie lub w sposób zdalny.
- Przewodniczący powiadamia pisemnie zainteresowanych co najmniej 7 dni przed terminem o posiedzeniach Rady, podając jednocześnie porządek obrad w dostępny sposób, za pisemny tryb uznaje się również powiadomienie za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość powiadamiania o posiedzeniach Rady telefonicznie.
- Dopuszcza się włączenie pod obrady spraw nieobjętych porządkiem obrad, po przyjęciu zmiany porządku obrad przez Radę.
- Za zgodą Przewodniczącego w posiedzeniach Rady mogą brać udział inne osoby, stosownie do tematyki podejmowanej na posiedzeniach Rady.
- Do obowiązków Sekretarza należy:
- przekazywanie zaproszeń na posiedzenia Rady lub Zespołów roboczych;
- prowadzenie dokumentacji posiedzeń;
- prowadzenie rejestru uchwał,
- przekazywanie materiałów roboczych członkom Rady lub Zespołów roboczych.
§ 4
- Posiedzenia Rady są protokołowane. Protokoły powinny zawierać porządek obrad, nazwiska i imiona obecnych na posiedzeniu członków Rady oraz innych uczestników, zwięzły opis przebiegu obrad, treść powziętych uchwał, wyniki głosowania poszczególnych uchwał.
- Protokół sporządza Sekretarz lub inna osoba wyznaczona do tej roli przez Przewodniczącego na danym posiedzeniu, a podpisuje Przewodniczący.
- Protokół przesyłany jest Członkom Rady, którzy mogą wnosić do niego uwagi w terminie 7 dni od daty jego otrzymania.
- O przyjęciu lub odrzuceniu uwag rozstrzyga Przewodniczący.
- Przyjęcie protokołu następuje na kolejnym posiedzeniu Rady lub w trybie obiegowym, o którym mowa w § 5 w ust. 7.
- Protokoły posiedzeń, uchwały i dokumentację pracy Rady przechowuje się w Centrum Usług Wspólnych w Cieszynie.
§ 5
- Opinie i stanowiska Rady podejmowane są w formie uchwał.
- Uchwały Rady podejmowane są na posiedzeniu, z zastrzeżeniem ust. 6.
- Uchwały podejmowane są zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy liczby członków Rady.
- Prawo do głosowania posiadają Członkowie Rady.
- Dopuszcza się podejmowanie uchwał w trybie obiegowym, za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Tryb obiegowy polega na przesłaniu Członkom Rady projektu uchwały, z wyznaczonym terminem zajęcia stanowiska.
- Po upływie wyznaczonego terminu, na podstawie przesłanych uwag i opinii Członków Rady, zostaje opracowany ostateczny projekt uchwały, a następnie przesłany za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej Członkom Rady wraz z wyznaczeniem terminu ustosunkowania się do ostatecznego projektu uchwały.
§ 6
- W celu realizacji szczegółowych zadań Rada może powoływać Zespoły robocze z udziałem osób spoza Rady.
- Ze spotkań Zespołów roboczych sporządza się protokoły, podpisane przez Członka Rady kierującego pracą Zespołu roboczego, które wraz z listami obecności członków tych Zespołów, stanowią dokumentację pracy Zespołu.
- Zespoły robocze mogą przedstawiać wnioski ze swoich prac na posiedzeniach Rady.