Stanowisko urzędnicze ds. realizacji zamówień publicznych w Wydziale Zamówień Publicznych, Inwestycji i Funduszy Zewnętrznych
Wersja strony w formacie XMLUzasadnienie wyboru |
Burmistrz Miasta Cieszyna informuje, że nabór na wyżej wskazane stanowisko nie został rozstrzygnięty z powodu braku ofert. Nabór na ww. stanowisko zostanie ogłoszony ponownie. |
---|
Stanowisko | Stanowisko urzędnicze ds. realizacji zamówień publicznych w Wydziale Zamówień Publicznych, Inwestycji i Funduszy Zewnętrznych |
---|---|
Miejsce pracy | Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn |
Termin składania ofert | |
Miejsce składania ofert | W siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub przesłać pocztą na adres Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn; ePUAP |
Status | rozstrzygnięte |
Cieszyn, dnia 24 marca 2025 r.
OR-I.2110.7.2025
Burmistrz Miasta Cieszyna
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
ds. realizacji zamówień publicznych
w Wydziale Zamówień Publicznych, Inwestycji i Funduszy Zewnętrznych
w Urzędzie Miejskim w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn
Pracownik zatrudniony będzie na podstawie umowy o pracę w wymiarze 1/1 etatu.
1. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie wyższe,
- 3 letnie doświadczenie zawodowe związane z przygotowywaniem oraz przeprowadzaniem postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych po stronie zamawiającego, w tym min. 1 rok zgodnie z Ustawą z 11 września 2019 r.
2. Wymagania dodatkowe:
- preferowane wykształcenie: prawo, administracja, budownictwo,
- studia podyplomowe z Prawa zamówień publicznych,
- ukończone kursy i szkolenia z zakresu zamówień publicznych,
- bardzo dobra znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych oraz aktów wykonawczych do tej ustawy oraz umiejętność interpretacji przepisów ww. ustawy i aktów wykonawczych,
- znajomość przepisów prawnych:
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych,
- ustawy o samorządzie gminnym,
- Kodeksu cywilnego,
- znajomość zasad funkcjonowania platformy przetargowej/zakupowej,
- znajomość zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego,
- predyspozycje osobowościowe: umiejętność pracy w zespole, samodzielność, umiejętność podejmowania decyzji, odporność na stres, komunikatywność, dokładność, sumienność, kultura osobista, umiejętność dobrej organizacji pracy na stanowisku, kreatywność,
- umiejętność obsługi komputera, znajomość pakietu Office, internetu, poczty elektronicznej,
- chęć dalszego podnoszenia kwalifikacji,
- dyspozycyjność.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Realizowanie powierzonych zadań dotyczących zamówień publicznych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i właściwymi przepisami wewnętrznymi, w tym regulaminami udzielania zamówień publicznych, udzielonymi pełnomocnictwami i upoważnieniami w szczególności:
- sporządzanie dokumentacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, których wartość jest większa od wyrażonej w złotych równowartości kwoty określonej w art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych,
- publikacja ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych lub przesyłanie ogłoszeń do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej,
- prowadzenie korespondencji związanej z zamówieniami publicznymi.
- Udział w pracach komisji przetargowych lub/i kierowanie pracami komisji na podstawie odrębnego powołania przez Burmistrza Miasta, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i właściwymi przepisami wewnętrznymi, w tym w szczególności:
- odebranie od członków Komisji oświadczeń o zaistnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 56 ust. 5 i 6 ustawy PZP oraz informowanie Kierownika Zamawiającego o okolicznościach skutkujących wyłączeniem lub odwołaniem członka komisji przetargowej;
- wyznaczanie terminów posiedzeń Komisji oraz ich prowadzenie;
- podział obowiązków i wykonywanie poszczególnych czynności dokonywanych poza posiedzeniami komisji;
- nadzór nad terminowym i prawidłowym dokonywaniem czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
- prowadzenie postępowania w sposób umożliwiający jego zakończenie w możliwie najkrótszym - dopuszczalnym przepisami prawa - terminie;
- reprezentowanie Zamawiającego oraz Komisji na zewnątrz, w szczególności poprzez podpisywanie w jego imieniu wszelkich druków, oświadczeń, informacji, wezwań, zawiadomień itp.;
- podpisywanie i przekazywanie zaproszeń do udziału w postępowaniu, właściwych dla danego trybu udzielenia zamówienia, po ich uprzednim zatwierdzeniu przez Kierownika Zamawiającego;
- analiza projektów umów w sprawie udzielenia zamówienia publicznego;
- opiniowanie dopuszczalności wprowadzania zmian do umów o udzielenie zamówienia publicznego;
- nadzorowanie prawidłowego prowadzenia protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
- informowanie Kierownika Zamawiającego o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Sporządzanie planów zamówień publicznych Urzędu.
- Prowadzenie rejestru zamówień publicznych Urzędu.
- Sporządzanie sprawozdań z udzielonych zamówień publicznych gminy Cieszyn.
- Pełnienie funkcji przewodniczącego komisji przetargowych w Urzędzie.
- Procedowanie postępowań o wartości do 130 000 zł zgodnie z Regulaminem Udzielania Zamówień Publicznych.
- Bieżące doradzanie pracownikom Urzędu oraz kierownikom jednostek miejskich w zakresie udzielania zamówień publicznych m.in. doradztwo w zakresie trybu postępowania, przygotowywaniu opisów przedmiotu zamówienia, szacowaniu wartości przedmiotu zamówienia, sporządzaniu wniosków o wszczęcie postępowania oraz wniosków zakupowych, określaniu kryteriów wyboru oferty, warunków udziału w postępowaniu oraz istotnych warunków umowy.
- Bieżące informowanie pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek miejskich o istotnych zmianach w przepisach dotyczących realizacji zamówień publicznych.
- Współpraca z Wydziałem Finansowym Urzędu w zakresie prawidłowego wnoszenia, przechowywania oraz terminowego zwracania wadiów oraz zabezpieczeń należytego wykonania warunków umowy.
- Każdorazowa kontrola i weryfikacja dokumentów przetargowych pod względem formalnoprawnym, w tym w szczególności wniosku o wszczęcie postępowania złożonego przez naczelnika wydziału lub kierownika biura.
- Występowanie przed organami kontroli (m.in. KIO, RIO i NIK) poprzez przygotowanie i udostępnianie dokumentów, formułowanie wyjaśnień, obrona stanowiska Zamawiającego.
- Współpraca z naczelnikami wydziałów, kierownikami biur i innymi pracowaniami Urzędu Miejskiego, którym powierzono zadania dotyczące zamówień publicznych oraz kierownikami miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie udzielania zamówień publicznych.
- Współdziałanie z obsługą prawną Urzędu Miejskiego.
- Inne bieżące obowiązki związane z zamówieniami publicznymi zlecone przez Naczelnika Wydziału Zamówień Publicznych, Inwestycji i Funduszy Zewnętrznych oraz Kierownika Referatu Zamówień Publicznych i Inwestycji.
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku
- praca wykonywana będzie w budynku Urzędu Miejskiego w Cieszynie, ul. Kochanowskiego 14 w pomieszczeniu biurowym na I piętrze oraz w razie potrzeby na terenie Gminy Cieszyn,
- brak możliwości korzystania z windy,
- praca przy monitorze ekranowym przez co najmniej połowę dobowego wymiaru czasu pracy i urządzeniach biurowych,
- praca pod presją czasu.
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W Urzędzie Miejskim w Cieszynie w miesiącu lutym 2025 roku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.
6. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny - własnoręcznie podpisany, ze wskazaniem miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego oraz numeru telefonu do kontaktu lub adresu poczty elektronicznej,
- curriculum vitae z opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej - własnoręcznie podpisane,
- oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, zgodnie z wzorem zamieszczonym na stronie bip.um.cieszyn.pl w zakładce "Praca",
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje, uprawnienia (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach, certyfikaty, itp.),
- kopie dokumentów potwierdzających staż pracy/doświadczenie zawodowe (jeśli jest wymagane lub ma wpływ na ocenę doświadczenia zawodowego): świadectwa pracy, zaświadczenia potwierdzające zatrudnienie, również obejmujące okresy pracy przypadające w roku kalendarzowym, w którym pracownik ubiega się o zatrudnienie, w przypadku kiedy kandydat jest w zatrudnieniu,
- oświadczenia o:
- posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
- zgodnie z załączonym poniżej wzorem,
- klauzula informacyjna dotycząca zasad przetwarzania danych osobowych (RODO), zgodna z załączonym poniżej wzorem,
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a, ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
List motywacyjny, CV oraz składane oświadczenia należy własnoręcznie podpisać.
Wymagane dokumenty aplikacyjne można:
- złożyć w zaklejonej kopercie, opatrzonej imieniem i nazwiskiem kandydata, z dopiskiem "Nabór na stanowisko ds. realizacji zamówień publicznych w Wydziale Zamówień Publicznych, Inwestycji i Funduszy Zewnętrznych", w siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub przesłać pocztą na adres Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn;
- przesłać za pomocą środków komunikacji elektronicznej poprzez platformę ePUAP w postaci skanów wymaganych dokumentów opatrzonych kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, z identycznym dopiskiem w temacie wiadomości,
w terminie do dnia 7.04.2025 r. w godzinach pracy Urzędu.
Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły do dnia 7.04.2025 r. do godz. 16.30. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne zobowiązani są do osobistego przybycia na posiedzenie Komisji do siedziby Urzędu Miejskiego w Cieszynie. O dokładnej godzinie posiedzenia Komisji ds. naboru oraz o sposobie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem. W szczególnych sytuacjach rozmowa może zostać przeprowadzona za pomocą komunikatora internetowego.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.um.cieszyn.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miejskiego ul. Rynek 1 w Cieszynie.
7. Informacja dla kandydata o procedurze zgłoszeń wewnętrznych:
Na podstawie art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 roku o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928), w związku z rozpoczęciem rekrutacji na wskazane stanowisko informuję, że w Urzędzie Miejskim w Cieszynie obowiązuje "Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Cieszynie".
Procedura ta jest dostępna na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu (bip.um.cieszyn.pl).
Z up. Burmistrza Miasta Cieszyna
Stanisław Kawecki
Sekretarz Miasta