Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres e-Doręczeń:
AE:PL-74161-73999-SIUWT-31

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Stanowisko urzędnicze podinspektora ds. służebności przesyłu w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami w Urzędzie Miejskim w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn

Wersja strony w formacie XML
Uzasadnienie wyboru
Wybrany kandydat Monika Żur, Cieszyn
Uzasadnienie wyboru Kandydatka w największym stopniu spełniła wymagania i oczekiwania stawiane w ofercie naboru na wyżej wskazane stanowisko.
Pani Monika Żur w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej wykazała się dobrą znajomością przepisów obowiązujących na stanowisku oraz określonymi predyspozycjami osobowościowymi.
Szczegóły
Stanowisko Stanowisko urzędnicze podinspektora ds. służebności przesyłu w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami w Urzędzie Miejskim w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-4
Miejsce pracy Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn
Termin składania ofert
Miejsce składania ofert W siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub przesłać pocztą na adres Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn; ePUAP
Status rozstrzygnięte

Cieszyn, dnia 24 marca 2025 r.

OR-I.2110.6.2025

Burmistrz Miasta Cieszyna
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
podinspektora ds. służebności przesyłu
w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami
w Urzędzie Miejskim w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn

Pracownik zatrudniony będzie na podstawie umowy o pracę w wymiarze 1/1 etatu.

1. Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie, o stanowisko mogą również ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  4. nieposzlakowana opinia,
  5. wykształcenie - co najmniej średnie,
  6. staż pracy:
    • 3 letni staż pracy oraz średnie wykształcenie, lub
    • brak wymogu stażu pracy dla wyższego wykształcenia.

2. Wymagania dodatkowe:

  1. preferowane wykształcenie wyższe: administracja, prawo bądź pokrewne o specjalizacji z zakresu gospodarki nieruchomościami,
  2. doświadczenie w pracy w urzędzie, w tym na pokrewnych stanowiskach co najmniej 1 rok,
  3. znajomość obowiązujących przepisów na danym stanowisku pracy, procedur administracyjnych w tym:
    1. ustawy o samorządzie gminnym,
    2. ustawy o gospodarce nieruchomościami,
    3. Kodeksu postępowania administracyjnego,
    4. Kodeksu cywilnego,
    5. Uchwały Nr XII/128/19 Rady Miejskiej Cieszyna z dnia 30 października 2019 r. w sprawie określenia zasad zbywania, nabywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony, w tym zawierania kolejnych umów dzierżawy lub najmu po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat,
    6. rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
  4. znajomość programów: EWMAPA, MIENIE, UW5, eDokument,
  5. predyspozycje osobowościowe: terminowość, umiejętność pracy w zespole, podejmowania decyzji, sumienność, dokładność, zmysł organizacyjny, odporność na stres, komunikatywność, samodzielność, zdolności analityczne.
  6. biegła obsługa pakietu biurowego Microsoft Office, OpenOffice itp., Internetu, poczty elektronicznej.

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Prowadzenie spraw z przedsiębiorcami przesyłowymi w zakresie ustanawiania na gruntach Gminy Cieszyn służebności przesyłu.
  2. Oddawanie nieruchomości gminnych w najem, dzierżawę, użyczenie.
  3. Przyjmowanie nieruchomości w najem, dzierżawę, użyczenie.
  4. Prowadzenie dokumentacji wydawanej przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego i udział w sprawach z zakresu PINB.
  5. Współpraca ze stanowiskiem ds. zamiany i wykupów gruntów w zakresie prowadzenia spraw związanych z ustanawianiem na rzecz Gminy Cieszyn na nieruchomościach nie będących własnością Gminy Cieszyn służebności przesyłu.
  6. Współpraca ze stanowiskiem ds. udostępniania terenów pod inwestycje liniowe.
  7. Współpraca ze stanowiskiem ds. sprzedaży i użytkowania wieczystego gruntów w zakresie zbywania nieruchomości w drodze przetargów.
  8. Przygotowywanie wniosków o wydanie decyzji zezwalającej na wycinkę drzew znajdujących się na gminnych gruntach nie oddanych gminnym jednostkom organizacyjnym, a po uzyskaniu stosownych zgód przekazanie zadania do realizacji do Miejskiego Zarządu Dróg w Cieszynie.
  9. Sporządzanie pism, odwołań, skarg do sądów lub organów wyższego stopnia związanych
  10. z realizacją zakresu czynności.
  11. Występowanie do Wydz. SRM o opinie w sprawach przeznaczenia gruntów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego miasta Cieszyna lub w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania miasta Cieszyna, w zakresie prowadzonych spraw, jako dokumentacji niezbędnej do zawierania umów notarialnych ustanawiających służebność.
  12. Współdziałanie z Wydziałem Finansowym tut. Urzędu w zakresie prowadzonej ewidencji księgowej.
  13. Przygotowywanie zleceń dotyczących podziałów geodezyjnych i wycen nieruchomości gminnych oraz umów o dzieło związanych z realizacją zakresu czynności.
  14. Występowanie do Burmistrza Miasta o zatwierdzenie projektów podziału nieruchomości gminnych związanych z realizacją zakresu czynności.
  15. Ustanawianie na nieruchomościach gminnych służebności drogi (przejazdu i przechodu).
  16. Współpraca z Miejskim Zarządem Dróg w Cieszynie w zakresie postępowań prowadzonych na podstawie ustawy o szczegółowych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw.
  17. Prowadzenie postępowań na podstawie ustawy o szczególnych rozwiązaniach dotyczących regulacji stanu prawnego niektórych dróg ogólnodostępnych.
  18. Przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie dotyczącym zamieszczania/publikacji ogłoszeń w prasie dotyczących gminnych nieruchomości.
  19. Wspomaganie obsługi prawnej Urzędu w sprawach sądowych dotyczących służebności oraz zasiedzenia.
  20. Udział w pracach gminnej komisji likwidacyjnej.
  21. Prowadzenie spraw w systemie SOD - Sekap.
  22. Sporządzanie sprawozdań dla GUS.
  23. Uczestnictwo w przejmowaniu mienia na rzecz Gminy Cieszyn, w tym sporządzanie protokołów, umów, zleceń.
  24. Opracowywanie projektów zarządzeń Burmistrza Miasta oraz uchwał rady Miejskiej Cieszyna.
  25. Przygotowywanie odpowiedzi na wnioski i zapytania radnych Rady Miejskiej Cieszyna.
  26. Zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonywania budżetu Wydziału, przestrzeganie dyscypliny budżetowej.
  27. Z końcem każdego roku przygotowywanie zakończonych spraw do archiwizacji.
  28. Przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej, prowadzenie spraw zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt.
  29. Przestrzeganie norm zawartych w kodeksie etyki pracowników Urzędu Miejskiego w Cieszynie.
  30. Podnoszenie kwalifikacji przez udział w szkoleniach z zakresu zagadnień gospodarki nieruchomościami, kodeksu postępowania administracyjnego lub innych szkoleń ustalanych przez Kierownictwo tut. Urzędu.
  31. Przestrzeganie przepisów prawa dotyczących powierzonej tematyki i terminów załatwiania spraw w ramach systematycznie prowadzonej samokontroli wykonywanych zadań.
  32. Współdziałanie z innymi wydziałami i biurami Urzędu oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji bieżących i perspektywicznych planów miasta.
  33. Wprowadzanie danych do Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Cieszynie i ich aktualizacja w zakresie prowadzonych spraw.
  34. Prowadzenie spraw w systemie eDokument.
  35. Wykonywanie innych czynności i zadań zleconych przez Burmistrza Miasta, II Z-cę Burmistrza Miasta, Naczelnika Wydz. GN, Z-cę Naczelnika Wydz. GN.

4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku

  1. praca wykonywana będzie w siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie, ul. Rynek 1 w pomieszczeniu biurowym na parterze oraz w razie potrzeby na terenie Gminy Cieszyn,
  2. praca przy monitorze ekranowym pow. 4/h na dobę i urządzeniach biurowych,
  3. równoważny system czasu pracy.

5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych

W Urzędzie Miejskim w Cieszynie w miesiącu lutym 2025 roku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.

6. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny - własnoręcznie podpisany, ze wskazaniem miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego oraz numeru telefonu do kontaktu lub adresu poczty elektronicznej,
  2. curriculum vitae z opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej - własnoręcznie podpisane,
  3. oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, zgodnie z wzorem zamieszczonym na stronie bip.um.cieszyn.pl w zakładce "Praca",
  4. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje, uprawnienia (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach, certyfikaty, itp.),
  5. kopie dokumentów potwierdzających staż pracy/doświadczenie zawodowe (jeśli jest wymagane lub ma wpływ na ocenę doświadczenia zawodowego): świadectwa pracy, zaświadczenia potwierdzające zatrudnienie, również obejmujące okresy pracy przypadające w roku kalendarzowym, w którym pracownik ubiega się o zatrudnienie, w przypadku kiedy kandydat jest w zatrudnieniu,
  6. oświadczenia o:
    • posiadanym obywatelstwie,
    • posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
    • braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    • posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
    • zgodnie z załączonym poniżej wzorem,
  7. kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego (dot. osób nieposiadających obywatelstwa polskiego),
  8. klauzula informacyjna dotycząca zasad przetwarzania danych osobowych (RODO), zgodna z załączonym poniżej wzorem,
  9. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
  10. kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a, ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

List motywacyjny, CV oraz składane oświadczenia należy własnoręcznie podpisać.

Wymagane dokumenty aplikacyjne można:

  1. złożyć w zaklejonej kopercie, opatrzonej imieniem i nazwiskiem kandydata, z dopiskiem "Nabór na stanowisko podinspektora ds. służebności przesyłu w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami", w siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub przesłać pocztą na adres Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn;
  2. przesłać za pomocą środków komunikacji elektronicznej poprzez platformę ePUAP w postaci skanów wymaganych dokumentów opatrzonych kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, z identycznym dopiskiem w temacie wiadomości,

w terminie do dnia 7.04.2025 r. w godzinach pracy Urzędu.

Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły do dnia 7.04.2025 r. do godz. 16.30. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne zobowiązani są do osobistego przybycia na posiedzenie Komisji do siedziby Urzędu Miejskiego w Cieszynie. O dokładnej godzinie posiedzenia Komisji ds. naboru oraz o sposobie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem. W szczególnych sytuacjach rozmowa może zostać przeprowadzona za pomocą komunikatora internetowego.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.um.cieszyn.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miejskiego ul. Rynek 1 w Cieszynie.

7. Informacja dla kandydata o procedurze zgłoszeń wewnętrznych:

Na podstawie art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 roku o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928), w związku z rozpoczęciem rekrutacji na wskazane stanowisko informuję, że w Urzędzie Miejskim w Cieszynie obowiązuje "Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Cieszynie".

Procedura ta jest dostępna na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu (bip.um.cieszyn.pl).

Z up. Burmistrza Miasta Cieszyna

Stanisław Kawecki

Sekretarz Miasta

Załączniki

Powiadom znajomego