W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres e-Doręczeń:
AE:PL-74161-73999-SIUWT-31

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Stanowisko urzędnicze podinspektora ds. mienia gminnego w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami

Wersja strony w formacie XML
Uzasadnienie unieważnienia
Uzasadnienie unieważnienia Burmistrz Miasta Cieszyna odwołuje ogłoszony w dniu 3 lutego 2025 roku nabór na stanowisko podinspektora ds. mienia gminnego w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami.
Podstawą odwołania naboru są podjęte decyzje kadrowe, których konsekwencją jest brak wolnego stanowiska pracy.
Szczegóły
Stanowisko Stanowisko urzędnicze podinspektora ds. mienia gminnego w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami
Miejsce pracy Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn
Termin składania ofert
Miejsce składania ofert W siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub przesłać pocztą na adres Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn; ePUAP
Status unieważnione

Cieszyn, dnia 3 lutego 2025 r.

OR-I.2110.1.2025

Burmistrz Miasta Cieszyna
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
podinspektora ds. mienia gminnego
w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami
w Urzędzie Miejskim w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn

Pracownik zatrudniony będzie na podstawie umowy o pracę w wymiarze 1/1 etatu.

1. Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie, o stanowisko mogą również ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  4. nieposzlakowana opinia,
  5. wykształcenie - co najmniej średnie,
  6. staż pracy:
    • 3 letni staż pracy oraz średnie wykształcenie, lub
    • brak wymogu stażu pracy dla wyższego wykształcenia.

2. Wymagania dodatkowe:

  1. preferowane wykształcenie wyższe: prawo, administracja bądź pokrewne o specjalizacji z zakresu gospodarki nieruchomościami,
  2. doświadczenie zawodowe: doświadczenie w pracy w urzędzie, w tym na pokrewnych stanowiskach co najmniej 1 rok,
  3. znajomość obowiązujących przepisów na danym stanowisku pracy, procedur administracyjnych:
    1. ustawy o samorządzie gminnym,
    2. ustawy o gospodarce nieruchomościami,
    3. Kodeksu postępowania administracyjnego,
    4. Kodeksu cywilnego (zwłaszcza w zakresie zapisów dotyczących użytkowania wieczystego),
    5. ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów,
    6. uchwały Nr XII/128/19 Rady Miejskiej Cieszyna z dnia 30 października 2019 r. w sprawie określenia zasad zbywania, nabywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony, w tym zawierania kolejnych umów dzierżawy lub najmu po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat,
    7. rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
  4. znajomość programów: EWMAPA, MIENIE, UW5, eDokument,
  5. predyspozycje osobowościowe: terminowość, umiejętność pracy w zespole, podejmowania decyzji, sumienność, dokładność, zmysł organizacyjny, odporność na stres, komunikatywność, samodzielność, zdolności analityczne.
  6. biegła obsługa pakietu biurowego Microsoft Office, OpenOffice itp., Internetu, poczty elektronicznej,

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Prowadzenie w formie komputerowej ewidencji mienia komunalnego, w tym sporządzanie miesięcznych informacji o zmianach w niej wprowadzonych.
  2. Współdziałanie z Wydziałem Finansowym Urzędu Miejskiego w zakresie prowadzonej ewidencji księgowej.
  3. Sporządzanie informacji o stanie mienia komunalnego.
  4. Przygotowywanie i aktualizacja deklaracji podatkowych dot. gminnego zasobu nieruchomości.
  5. Prowadzenie postępowań związanych z bezumownym zajmowaniem terenów gminnych.
  6. Prowadzenie ewidencji użytkowników wieczystych i przeprowadzanie aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntów będących własnością Gminy Cieszyn.
  7. Prowadzenie ewidencji podmiotów wnoszących opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności i przeprowadzanie waloryzacji opłat z tym związanych.
  8. Rozwiązywanie umów użytkowania wieczystego z osobami fizycznymi oraz ze spółdzielniami mieszkaniowymi w przypadku niedotrzymania warunków umowy.
  9. Przedłużanie i zmiana umów użytkowania wieczystego.
  10. Udzielanie bonifikat od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gminnych.
  11. Współdziałanie z Wydziałem Finansowym w zakresie płatności związanych z użytkowaniem wieczystym i opłatą przekształceniową.
  12. Opracowywanie projektów zarządzeń Burmistrza Miasta oraz uchwał rady Miejskiej Cieszyna.
  13. Zlecanie ZGK w Cieszynie sp. z o.o. porządkowania nieruchomości gminnych.
  14. Zlecanie koszenia i utrzymania zieleni na nieruchomościach gminnych, w tym Miejskiemu Zarządowi Dróg w Cieszynie.
  15. Uczestnictwo w przejmowaniu mienia na rzecz Gminy Cieszyn, w tym sporządzanie protokołów, umów, zleceń.
  16. Przygotowywanie wniosków o wydanie decyzji zezwalającej na wycinkę drzew znajdujących się na gminnych gruntach nie oddanych gminnym jednostkom organizacyjnym, a po uzyskaniu stosownych zgód przekazanie zadania do realizacji do Miejskiego Zarządu Dróg w Cieszynie.
  17. Przygotowywanie zleceń (umów) dotyczących wycen i inwentaryzacji mienia komunalnego (w tym również inwentaryzacji architektoniczno-budowlanych budynków i ich części).
  18. Przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zmówień publicznych w zakresie dotyczącym wycen, inwentaryzacji mienia komunalnego (w tym również inwentaryzacji architektoniczno-budowlanych budynków i ich części), opracowań geodezyjnych, świadectw charakterystyki energetycznej, dla potrzeb księgowych oraz innych jakie okażą się niezbędne w toku pracy Wydziału Gospodarki Nieruchomościami.
  19. Sporządzanie sprawozdań z zamówień publicznych zlecanych przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami.
  20. Sporządzanie sprawozdań dla GUS.
  21. Występowanie do Burmistrza Miasta o zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości gminnych związanych z realizacją zakresu czynności.
  22. Wprowadzanie i aktualizacja informacji publicznych, które podlegają publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej, zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej (w szczególności informacji dotyczących procedur administracyjnych stosowanych w Wydziale GN)
  23. Prowadzenie spraw w systemie eDokument.
  24. Uczestniczenie w pracach gminnej komisji likwidacyjnej.
  25. Wprowadzanie danych do modułów SIP wyznaczonych dla merytorycznego zarządzania przez Wydział GN.
  26. Zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonywania budżetu Wydziału, przestrzeganie dyscypliny budżetowej.
  27. Uczestniczenie w przejmowaniu na własność Gminy Cieszyn masy spadkowej.
  28. Z końcem każdego roku przygotowywanie zakończonych spraw do archiwizacji.
  29. Przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej, prowadzenie spraw zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt.
  30. Przestrzeganie norm zawartych w kodeksie etyki pracowników Urzędu Miejskiego w Cieszynie.
  31. Podnoszenie kwalifikacji przez udział w szkoleniach z zakresu zagadnień gospodarki nieruchomościami, kodeksu postępowania administracyjnego lub innych szkoleń ustalanych przez Kierownictwo tut. Urzędu.
  32. Przestrzeganie przepisów prawa dotyczących powierzonej tematyki i terminów załatwiania spraw w ramach systematycznie prowadzonej samokontroli wykonywanych zadań.
  33. Współdziałanie z innymi wydziałami i biurami Urzędu oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji bieżących i perspektywicznych planów miasta.
  34. Wykonywanie innych czynności i zadań zleconych przez Burmistrza Miasta, Z-cę Burmistrza Miasta, Naczelnika Wydziału

4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku

  1. praca wykonywana będzie w siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie, Rynek 1 w pomieszczeniu biurowym na parterze oraz w razie potrzeby na terenie Gminy Cieszyn,
  2. praca przy monitorze ekranowym pow. 4/h na dobę i urządzeniach biurowych.

5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych

W Urzędzie Miejskim w Cieszynie w miesiącu styczniu 2025 roku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.

6. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny - własnoręcznie podpisany, ze wskazaniem miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego oraz numeru telefonu do kontaktu lub adresu poczty elektronicznej,
  2. curriculum vitae z opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej - własnoręcznie podpisane,
  3. oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, zgodnie z wzorem zamieszczonym na stronie bip.um.cieszyn.pl w zakładce "Praca",
  4. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje, uprawnienia, w tym znajomość języków obcych (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach, certyfikaty, itp.),
  5. kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe: świadectwa pracy, zaświadczenia potwierdzające zatrudnienie, również obejmujące okresy pracy przypadające w roku kalendarzowym, w którym pracownik ubiega się o zatrudnienie, w przypadku kiedy kandydat jest w zatrudnieniu,
  6. oświadczenia o:
    • posiadanym obywatelstwie,
    • posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
    • braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    • posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
    • zgodnie z załączonym poniżej wzorem,
  7. kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego (dot. osób nieposiadających obywatelstwa polskiego),
  8. klauzula informacyjna dotycząca zasad przetwarzania danych osobowych (RODO), zgodna z załączonym poniżej wzorem,
  9. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
  10. kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a, ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

List motywacyjny, CV oraz składane oświadczenia należy własnoręcznie podpisać.

Wymagane dokumenty aplikacyjne można:

  1. złożyć w zaklejonej kopercie, opatrzonej imieniem i nazwiskiem kandydata, z dopiskiem "Nabór na stanowisko podinspektora ds. mienia gminnego w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami", w siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub przesłać pocztą na adres Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn;
  2. przesłać za pomocą środków komunikacji elektronicznej poprzez platformę ePUAP w postaci skanów wymaganych dokumentów opatrzonych kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, z identycznym dopiskiem w temacie wiadomości,

w terminie do dnia 17.02.2025 r. w godzinach pracy Urzędu.

Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły do dnia 17.02.2025 r. do godz. 16.30. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne zobowiązani są do osobistego przybycia na posiedzenie Komisji do siedziby Urzędu Miejskiego w Cieszynie. O dokładnej godzinie posiedzenia Komisji ds. naboru oraz o sposobie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem. W szczególnych sytuacjach rozmowa może zostać przeprowadzona za pomocą komunikatora internetowego.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.um.cieszyn.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miejskiego ul. Rynek 1 w Cieszynie.

7. Informacja dla kandydata o procedurze zgłoszeń wewnętrznych:

Na podstawie art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 roku o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928), w związku z rozpoczęciem rekrutacji na wskazane stanowisko informuję, że w Urzędzie Miejskim w Cieszynie obowiązuje "Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Cieszynie".

Procedura ta jest dostępna na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu (bip.um.cieszyn.pl).

Z up. Burmistrza Miasta Cieszyna

Stanisław Kawecki

Sekretarz Miasta

Załączniki

Powiadom znajomego