Pracownik socjalny w Zespole ds. Domów Pomocy Społecznej i Usług opiekuńczych - zastępstwo
Wersja strony w formacie XMLStanowisko | Pracownik socjalny w Zespole ds. Domów Pomocy Społecznej i Usług opiekuńczych - zastępstwo |
---|---|
Miejsce pracy | Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Skrajna 5 |
Termin składania ofert | |
Miejsce składania ofert | Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Cieszynie, ul. Skrajna 5 |
Status | w trakcie rozstrzygania |
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Cieszynie zatrudni na umowę na zastępstwo pracownika socjalnego w Zespole ds. domów pomocy społecznej i usług
1. Warunki zatrudnienia:
· umowa na zastępstwo, w związku z usprawiedliwioną nieobecnością pracownika od 15.06.2021 r.,
· pełny wymiar czasu pracy,
· praca będzie wykonywana w środowisku na terenie Cieszyna oraz siedzibie znajdującej się przy ul. Skrajnej 5 w Cieszynie, w pomieszczeniach biurowych na parterze, z wykorzystaniem sprzętu biurowego jak: komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka w godzinach od 7.00 do 15.00 lub od 7.30 do 15.30 od wtorku do piątku oraz od 8.00 do 16.00 w poniedziałki.
2. Wymagania:
1) Wykształcenie uprawniające do wykonywania zawodu pracownika socjalnego, zgodnie z art. 116 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876, z późn. zm.), tj. spełnianie jednego z poniższych warunków:
a) posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb społecznych,
b) ukończone studia wyższe na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej,
c) do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończone studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie,
d) ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w punkcie c).
2) znajomość ustawy o pomocy społecznej, Kodeksu Postępowania Administracyjnego,
3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
4) niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie,
5) nieposzlakowana opinia,
6) umiejętności organizacyjne, skrupulatność i rzetelność w prowadzeniu dokumentacji,
7) znajomość obsługi komputera.
3. Zakres wykonywanych zadań:
˗ dokonywanie analizy potrzeb i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenie usług w miejscu zamieszkania, ośrodku wsparcia osobom starszym, długotrwale chorym, niepełnosprawnym zaś osobom wymagającym całodobowej opieki kierowania do odpowiedniego typu domu pomocy społecznej;
˗ przyjmowanie interesantów i udzielanie niezbędnych informacji w zakresie załatwianych spraw w oparciu o przepisy obowiązujące w pomocy społecznej oraz udzielanie informacji i porad osobom starszym, niepełnosprawnym, długotrwale chorym i członkom ich rodzin w zakresie uzyskania dodatkowej pomocy i wsparcia w instytucjach państwowych, samorządowych i pozarządowych;
˗ przeprowadzanie wywiadów środowiskowych na potrzeby prowadzonych postępowań administracyjnych oraz jednostek organizacyjnych pomocy społecznej;
˗ prowadzenie postępowań administracyjnych i wnioskowanie na tej podstawie o skierowanie do określonego typu domu pomocy społecznej oraz naliczanie odpłatności za pobyt w domu pomocy społecznej, na podstawie przepisów określonych w ustawie o pomocy społecznej, a także kompletowanie dokumentacji do organów odwoławczych oraz gromadzenie i ewidencjonowanie dokumentacji w tym zakresie;
˗ prowadzenie postępowań administracyjnych i wnioskowanie na tej podstawie o świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
˗ współpraca z podmiotem świadczącym usługi i nadzór nad jakością świadczonych usług,
˗ prowadzenie pracy socjalnej dla tej kategorii osób oraz współpraca z placówkami służby zdrowia świadczącymi usługi w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, opieki psychiatrycznej i leczenia uzależnień, świadczeń pielęgnacyjnych i opiekuńczych, opieki paliatywnej i hospicyjnej, pielęgniarskiej opieki długoterminowej domowej, szpitalem, powiatowym centrum pomocy rodzinie, domami pomocy społecznej w celu poprawy jakości życia osobom tego wymagającym;
˗ przygotowywanie umów z członkami rodziny mieszkańca domu pomocy społecznej, zobowiązanych do wnoszenia opłaty za jego pobyt;
˗ współpraca z instytucjami państwowymi i samorządowymi.
3. Wymagane dokumenty:
· CV – życiorys zawodowy oraz list motywacyjny,
· kserokopie świadectw szkolnych, dyplomów - potwierdzających kwalifikacje zawodowe, dyplomy ukończenia szkoły średniej lub wyższej oraz szkolenia,
· wypełniony kwestionariusz osobowy dla kandydata do pracy, zgodnie ze wzorem z Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996r. (Dz.U.2009.115.971),
· oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
· oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 679/2016 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. EU L z 2016r. nr 119, s.1) zgodnie z załączonym poniżej wzorem.
Dokumenty należy złożyć w zaklejonej kopercie.
Miejsce składania dokumentów: biuro podawcze Ośrodka przy ul. Skrajnej 5 w Cieszynie lub za pośrednictwem poczty na adres:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, 43-400 Cieszyn, ul. Skrajna 5.
Termin składania dokumentów:
11.06.2021r. (decyduje data wpływu) do godz. 15.30.