UCHWAŁA NR XXV/240/16
RADY MIEJSKIEJ CIESZYNA
z dnia 29 września 2016 r.

w sprawie określenia warunków i trybu składania deklaracji i informacji na podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny i od środków transportowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 8, art.40 ust.1 i art. 41 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 446 ) w związku z art.6 ust.14, ust. 15, art. 9 ust. 11 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych ( tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 716 ), art. 6a ust.12, ust. 13 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym ( tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 617 ) i art. 6 ust. 10, ust 11 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym ( tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 374 ) Rada Miejska Cieszyna uchwala co następuje:

§ 1. 1. Wprowadzić możliwość składania deklaracji i informacji na podatek od nieruchomości, podatek rolny oraz podatek leśny za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
2. Wprowadzić możliwość składania deklaracji na podatek od środków transportowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

§ 2. 1. Określić format elektroniczny deklaracji i informacji, o których mowa w § 1 w formacie danych XML.
2. Układ informacji i powiązań między nimi w formularzach określają załączniki do niniejszej uchwały:

a) formularz Informacja w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego – IN-1 - określa załącznik nr 1 do uchwały,
b) formularz Deklaracja na podatek od nieruchomości DN-1 - określa załącznik nr 2 do uchwały,
c) formularz Deklaracja na podatek leśny DL-1 - określa załącznik nr 3 do uchwały,
d) formularz Deklaracja na podatek rolny DR-1 - określa załącznik nr 4 do uchwały.

§ 3. Deklaracje i informacje podatkowe, o których mowa w § 2, muszą być przesłane z wykorzystaniem interfejsu dostępnego poprzez System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej SEKAP ( www.sekap.pl) lub Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej ePUAP.

§ 4. Deklaracje i informacje podatkowe określone w § 2, przesyłane w formie elektronicznej, muszą być opatrzone:

a) bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym ( tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 262 z późn. zm.) lub
b) podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego certyfikatu wystawionego przez Centrum Certyfikacji SEKAP lub
c) podpisem elektronicznym złożonym z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP .

§ 5. Deklaracje i informacje podatkowe przesyłane za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej nie muszą być znakowane czasem przez wysyłającego. Fakt otrzymania przez serwer Urzędu Miejskiego w Cieszynie deklaracji i informacji na podatek przesyłanych w formie elektronicznej zostanie potwierdzony przez wygenerowane w sposób automatyczny urzędowe poświadczenie odbioru, które zostanie przekazane do nadawcy drogą elektroniczną.

§ 6. Przekazywanie za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej deklaracji i informacji podatkowych określonych w § 2 musi odbywać się w sposób zapewniający bezpieczeństwo, wiarygodność i niezaprzeczalność danych w nich zawartych oraz w sposób zapewniający ich ochronę przed nieuprawnionym dostępem.

§ 7. Deklaracje i informacje podatkowe określone w § 2 mogą być składane w formie elektronicznej bez względu na wysokość zobowiązania podatkowego, kwoty nadpłaty lub zwrotu podatku.

§ 8. Traci moc uchwała nr XXXV/377/13 Rady Miejskiej Cieszyna z dnia 26 września 2013 r. w sprawie określenia warunków i trybu składania deklaracji i informacji na podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny i od środków transportowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

§ 9. Powierzyć wykonanie uchwały Burmistrzowi Miasta Cieszyna.

§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.



Załączniki: