Cieszyn, dnia 25 lipca 2025 r.

OR-I.2110.12.2025

Burmistrz Miasta Cieszyna
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
ds. ochrony przyrody
w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa
w Urzędzie Miejskim w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn

Pracownik zatrudniony będzie na podstawie umowy o pracę w wymiarze 1/1 etatu.

1. Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie, o stanowisko również mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. nieposzlakowana opinia;
  5. wykształcenie wyższe.

2. Wymagania dodatkowe:

  1. wykształcenie wyższe z zakresu biologii, ochrony środowiska, inżynierii środowiskowej, leśnictwa lub pokrewne;
  2. doświadczenie zawodowe - preferowany co najmniej 2-letni staż pracy na stanowisku urzędniczym w administracji publicznej lub w administracji samorządowej jednostki organizacyjnej z zakresem czynności związanym z ochroną środowiska lub co najmniej 3 lata prowadzenia działalności gospodarczej o profilu zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku;
  3. znajomość obowiązujących przepisów na danym stanowisku pracy:
    1. ustawy Prawo ochrony środowiska,
    2. u ustawy o ochronie przyrody,
    3. ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
    4. ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
    5. ustawy Prawo zamówień publicznych,
    6. ustawy o samorządzie gminnym
    7. ustawy o finansach publicznych;
  4. znajomość zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego;
  5. znajomość ogólnej sytuacji dot. środowiska (w Cieszynie, regionie i kraju);
  6. umiejętność szybkiego uczenia się, kreatywność, podejmowanie inicjatyw;
  7. elastyczność, mobilność (posiadanie prawa jazdy), gotowość do pracy w terenie;
  8. gotowość do podnoszenia kwalifikacji;
  9. komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, gotowość do wystąpień publicznych, prowadzenia m.in. spotkań i rozpraw administracyjnych;
  10. biegła znajomość obsługi komputera (w tym MS Office) i urządzeń biurowych.

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów, naliczanie opłat za ich usunięcie oraz nakładanie kar pieniężnych za usuwanie drzew lub krzewów bez zezwolenia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w szczególności ustawy o ochronie przyrody.
  2. Prowadzenie czynności związanych z przyjmowaniem i rozpatrywaniem zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami ustawy o ochronie przyrody.
  3. Prowadzenie czynności związanych z wydawaniem tzw. zgód właścicielskich na usunięcie drzew i krzewów z terenów komunalnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami ustawy o ochronie przyrody.
  4. Prowadzenie czynności związanych z ustaleniem wysokości odszkodowania za drzewo lub krzew oraz za ich usunięcie zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami ustawy o ochronie przyrody.
  5. Współpraca w zakresie utrzymywania istniejących i tworzenia nowych, ogólnodostępnych terenów zieleni będących w administracji Miejskiego Zarządu Dróg w Cieszynie, w tym realizacja nasadzeń drzew i krzewów na terenach będących w posiadaniu Gminy Cieszyn (w zakresie kompetencji Wydziału), a także współpraca z wydziałami Urzędu Miejskiego w Cieszynie w zakresie utrzymania i ochrony drzew i krzewów.
  6. Nadzór nad przestrzeganiem i stosowaniem przepisów o ochronie przyrody oraz inicjowanie działań w zakresie ochrony przyrody, w tym nadzór nad pomnikami przyrody.
  7. Prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie (w zakresie dotyczącym zakresu obowiązków).
  8. Prowadzenie działań w zakresie edukacji ekologicznej i współdziałanie z organizacjami pozarządowymi działającymi w zakresie ochrony środowiska i ochrony przyrody.
  9. Gromadzenie, analiza oraz udostępnianie danych i informacji o środowisku i jego ochronie (w części dotyczącej zakresu obowiązków).
  10. Prowadzenie procedur związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji celowych podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych na działania z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody oraz ochrony zwierząt.
  11. Prowadzenie procedur związanych z udzielaniem i rozliczaniem inicjatyw lokalnych w zakresie ochrony przyrody, w tym zieleni.
  12. Uczestniczenie w pracach komisji konkursowej w postępowaniach prowadzonych przez Wydział w zakresie udzielania dotacji celowych podmiotom określonym w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  13. Przygotowywanie projektów dokumentów związanych z realizacją powierzonego zakresu czynności:
    1. decyzji, postanowień, wezwań i innych pism,
    2. uchwał Rady Miejskiej, kart informacyjnych i projektów zarządzeń Burmistrza,
    3. odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych, wnioski komisji Rady Miejskiej oraz klubów radnych.
  14. Realizowanie powierzonych zadań dotyczących zamówień publicznych oraz zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i właściwymi przepisami wewnętrznymi, w tym regulaminami udzielania zamówień publicznych, udzielonymi pełnomocnictwami i upoważnieniami.
  15. Wykonywanie następujących czynności, w tym zastrzeżonych dla kierownika zamawiającego związanych z przygotowywaniem i przeprowadzaniem postępowań o udzielenie przez Gminę Cieszyn zamówień publicznych:
    1. szacowanie wartości zamówienia,
    2. opis przedmiotu zamówienia,
    3. określenie warunków udziału w postępowaniu,
    4. opis kryteriów, którymi zamawiający będzie kierował się przy wyborze oferty,
    5. dokonywanie czynności związanych z badaniem i oceną ofert.
  16. Udział w pracach komisji przetargowych na podstawie odrębnego powołania jako członka komisji przez Burmistrza Miasta, zgodnie z przydzieloną funkcją oraz zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i właściwymi przepisami wewnętrznymi, w tym:
    1. udział w posiedzeniach komisji,
    2. wykonywanie innych czynności związanych z pracami komisji, zgodnie z poleceniami przewodniczącego komisji.
  17. Przestrzeganie - w związku z wykonywanymi zadaniami - zasad wynikających z przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz informacji niejawnych.
  18. Wykonywanie innych czynności i zadań wynikających z poleceń Kierownictwa Urzędu lub naczelnika Wydziału oraz realizacja zadań wspólnych dla Wydziałów wynikających z Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Cieszynie.
  19. Uczestniczenie w obradach Rady Miejskiej i posiedzeniach komisji Rady Miejskiej w zależności od potrzeb.

4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku

  1. praca wykonywana będzie w siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie, Rynek 1, w pomieszczeniu biurowym na I piętrze oraz w razie potrzeby na terenie Gminy Cieszyn,
  2. brak możliwości korzystania z windy,
  3. praca przy monitorze ekranowym pow. 4 godzin na dobę i urządzeniach biurowych,
  4. praca pod presją czasu,
  5. równoważny system czasu pracy.

5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych

W Urzędzie Miejskim w Cieszynie w miesiącu czerwcu 2025 roku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.

6. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny - własnoręcznie podpisany, ze wskazaniem miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego oraz numeru telefonu do kontaktu lub adresu poczty elektronicznej,
  2. curriculum vitae z opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej - własnoręcznie podpisane,
  3. oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, zgodnie z wzorem zamieszczonym na stronie bip.um.cieszyn.pl w zakładce "Praca",
  4. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje, uprawnienia (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach, certyfikaty, itp.),
  5. kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (jeśli jest wymagane lub ma wpływ na ocenę doświadczenia zawodowego): świadectwa pracy, zaświadczenia potwierdzające zatrudnienie, również obejmujące okresy pracy przypadające w roku kalendarzowym, w którym pracownik ubiega się o zatrudnienie, w przypadku kiedy kandydat jest w zatrudnieniu,
  6. oświadczenia o:
    • posiadanym obywatelstwie,
    • posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
    • braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    • posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
    • zgodnie z załączonym poniżej wzorem,
  7. klauzula informacyjna dotycząca zasad przetwarzania danych osobowych (RODO), zgodna z załączonym poniżej wzorem,
  8. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
  9. kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a, ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

List motywacyjny, CV oraz składane oświadczenia należy własnoręcznie podpisać.

Wymagane dokumenty aplikacyjne można:

  1. złożyć w zaklejonej kopercie, opatrzonej imieniem i nazwiskiem kandydata, z dopiskiem "Nabór na stanowisko ds. ochrony przyrody w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa", w siedzibie Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub przesłać pocztą na adres Urząd Miejski w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn;
  2. przesłać za pomocą środków komunikacji elektronicznej poprzez platformę ePUAP w postaci skanów wymaganych dokumentów opatrzonych kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, z identycznym dopiskiem w temacie wiadomości,

w terminie do dnia 8.08.2025 r. w godzinach pracy Urzędu.

Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły do dnia 8.08.2025 r. do godz. 14.30. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne zobowiązani są do osobistego przybycia na posiedzenie Komisji do siedziby Urzędu Miejskiego w Cieszynie. O dokładnej godzinie posiedzenia Komisji ds. naboru oraz o sposobie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem. W szczególnych sytuacjach rozmowa może zostać przeprowadzona za pomocą komunikatora internetowego.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.um.cieszyn.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miejskiego ul. Rynek 1 w Cieszynie.

7. Informacja dla kandydata o procedurze zgłoszeń wewnętrznych:

Na podstawie art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 roku o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928), w związku z rozpoczęciem rekrutacji na wskazane stanowisko informuję, że w Urzędzie Miejskim w Cieszynie obowiązuje "Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Cieszynie".

Procedura ta jest dostępna na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu (bip.um.cieszyn.pl).

Z up. Burmistrza Miasta Cieszyna

Stanisław Kawecki

Sekretarz Miasta



Załączniki: