Informacja w zakresie działalności Straży Miejskiej w Cieszynie, w języku łatwym do czytania i zrozumienia – ETR (EASY TO READ).




Strażą kieruje Komendant Jacek Bąk- zatrudniony przez Burmistrza na podstawie umowy o pracę, który ma do pomocy jednego zastępcę.





Siedziba Straży Miejskiej znajduje się przy ulicy Limanowskiego 7.































Regulamin Organizacyjny określa organizację i zasady funkcjonowania Straży Miejskiej w Cieszynie.

Czym zajmuje się Straż Miejska zgodnie z Ustawą o Strażach Gminnych?

Straż wykonuje różne zadania m.in.:

- ochrona porządku publicznego
- kontrola ruchu drogowego w tym usuwanie pojazdów, unieruchamianie pojazdów poprzez blokowanie kół
- ratowanie życia i zdrowia obywateli,
- zabezpieczenie miejsc przestępstw,
- zabezpieczenie miejsc niebezpiecznych,
- ochrona obiektów miejskich,
- doprowadzenia osób nietrzeźwych do miejsca zamieszkania lub izby wytrzeźwień,
- konwojowanie dokumentów dla potrzeb gminy,
- obserwuje i rejestruje miejsca publiczne przy użyciu kamer monitoringu,




Straż Miejska w Cieszynie pracuje całodobowo przez 7 dni w tygodniu.

Godziny przyjmowania stron w sprawie skarg i wniosków odbywa się w każdy wtorek, w godz. 15:00- 17:00.





Żeby załatwić sprawy w Straży osoby z niepełnosprawnościami mogą:

- napisać pismo i wysłać je na adres Straży Miejskiej w Cieszynie ul. Limanowskiego 7, 43- 400 Cieszyn;
- złożyć pismo bezpośrednio w siedzibie Straży Miejskiej przy ulicy Limanowskiego 7;
- napisać wiadomość i wysłać na adres poczty elektronicznej sekretariat@sm.cieszyn.pl;
- wysłać pismo faksem na numer 33/4794972;
- wysłać pismo za pomocą platformy ePUAP. Do tego sposobu trzeba mieć internet i tak zwany profil zaufany.

 


Osoby głuche i słabosłyszące mogą załatwić swoje sprawy po wcześniejszym zgłoszeniu. Osoby niesłyszące podczas załatwiania spraw w Straży Miejskiej w Cieszynie mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego (lub tłumacza on-line w zależności od potrzeb i okoliczności). Wystarczy zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza na 3 dni przed planowaną wizytą.

Zgłoszenie musi zawierać następujące dane:
- imię, nazwisko oraz adres zamieszkania osoby uprawnionej (dodatkowo może być również nr telefonu komórkowego bądź adres e-mail);
- informację o tym co dana osoba chce załatwić w Straży;
- przewidywany termin wizyty w Straży;
- metodę komunikowania się, tj. informację o tym, czy będzie to osoba przybrana, czy też istnieje konieczność zapewnienia ze strony Urzędu tłumacza języka migowego (polskiego języka migowego - PJM).




Numery telefonów do Straży są na stronie internetowej:

https://www.cieszyn.pl/strefa-mieszkanca/pages/straz-miejska-w-cieszynie/1562





Wszystkie informacje o Straży Miejskiej w Cieszynie można znaleźć na stronie internetowej:

https://www.cieszyn.pl/strefa-mieszkanca/pages/1540,straz-miejska-w-cieszynie