Regulamin korzystania ze stołówki szkolnej
w Szkole Podstawowej Nr3 w Cieszynie

Na podstawie art. 126 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017.0.59 25 z późn. zm.)

Dyrektor szkoły zarządza co następuje:

  1. UPRAWNIENIA DO KORZYSTANIA ZE STOŁÓWKI:
    1. Żywienie uczniów w naszej szkole odbywa się przez cały rok szkolny z wyjątkiem przerw świątecznych, ferii oraz dni wyznaczonych jako wolne od nauki.
    2. Ze stołówki szkolnej korzystają uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 3 w Cieszynie oraz pracownicy tej szkoły.
    3. Ze stołówki korzystają uczniowie wnoszący opłaty indywidualne lub których dożywianie finansuje MOPS, GOPS, TPD, Rada Rodziców lub Sponsorzy.
    4. Wyżej wymienieni uczniowie zapisywani są na obiady po uprzednim zgłoszeniu tego faktu kierownikowi świetlicy i wypełnieniu wniosku o przyjęcie dziecka na obiady i zapoznaniu się oraz akceptacji regulaminu korzystania ze stołówki szkolnej.
  2. ODPŁATNOŚĆ ZA OBIADY:
    1. Cena jednego obiadu ustalana jest przez dyrektora szkoły, głównego księgowego i intendenta w porozumieniu z organem prowadzącym.
    2. Wysokość opłat za jeden posiłek jest podawana zarządzeniem dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 3 w Cieszynie.
    3. Cena jednego obiadu dla uczniów i pracowników obejmuje koszt produktów zużytych do przygotowania posiłku - koszt wsadu do kotła.
    4. W roku szkolnym 2020/2021 ceny obiadów zostały ustalone na poziomie:
      • obiad dla ucznia -3,50 zł
      • obiad dla pracownika - 8,50 zł
  3. OPŁATY:
    1. Odpłatność za obiady dokonywana jest przez osoby chętne do korzystania wyłącznie w formie przelewów na podane konto szkoły, w nieprzekraczalnym terminie od 01 do 10 dnia miesiąca, w którym dziecko korzysta ze stołówki.
    2. Intendent Szkoły Podstawowej Nr 3 posiada imienną listę uczniów korzystających z obiadów.
    3. Dane do przelewów wraz z informacją o kwocie na dany miesiąc będą umieszczone na stronie internetowej szkoły oraz na tablicach informacyjnych przy wejściu na stołówkę oraz przy głównym wejściu do Szkoły.
  4. WYDAWANIE POSIŁKÓW:
    1. Posiłki wydawane są zgodnie z ustalonym harmonogramem obowiązującym w obecnej sytuacji związanej z wytycznymi dotyczącymi pandemii.
    2. Harmonogram wywieszony jest przed wejściem do jadalni oraz każdy wychowawca ma kopie ustalonych godzin schodzenia na stołówkę szkolną.
    3. W stołówce i na stronie internetowej szkoły znajduje się jadłospis na dany tydzień zatwierdzony przez Panią Dyrektor szefową kuchni oraz Intendenta.
    4. Posiłki przygotowane są zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia i kalkulacją kosztów.
  5. ZASADY ZACHOWANIA W STOŁÓWCE OBOWIĄZUJĄCE PODCZAS PANDEMII:
    1. Każdy uczeń jest zobowiązany przed wejściem do stołówki zdezynfekować ręce płynem do dezynfekcji. (Nie dotyczy klas 1)
    2. Nauczyciel wraz z całą klasą wchodzą do stołówki szkolnej siadają na wyznaczone miejsce i tam spożywają zupę oraz drugie danie nie zmieniając stolika.
    3. Uczniowie nie korzystający z obiadów siadają na wyznaczone do tego miejsca na jadalni.
    4. Na jadalni szkolnej podczas wydawania posiłków mogą przybywać jednocześnie tylko 3 klasy (każda w osobnym boksie zgodnie z harmonogramem).
    5. Podczas wydawania obiadów zabrania się pobytu w pomieszczeniach stołówki osobom nie spożywającym posiłków w tym również rodzicom uczniów.
    6. Uczniowie spożywający posiłki ustawiają się w kolejce w holu szkolnym z zachowaniem, odpowiedniej odległości (przynajmniej 1m odstępu) oczekując na wejście, a wyjście następuje z drugiej strony stołówki tak, by uczniowie mieli jak najmniejszy kontakt między sobą.
    7. Po każdej klasie przeprowadzona zostanie dezynfekcja stolików oraz krzeseł przez personel kuchni, dopiero wówczas może wejść kolejna klasa w wyznaczonym przez harmonogram czasie.
    8. Podczas spożywania posiłków obowiązują zasady kulturalnego zachowania. Po spożyciu obiadu brudne naczynia należy odnieść w wyznaczone miejsce.
    9. Nad bezpieczeństwem uczniów przebywających w czasie obiadu w stołówce czuwają nauczyciele.
    10. Uczniowie proszeni są o jak najmniejsze marnotrawstwo otrzymanego jedzenia.

Regulamin obowiązuje od 04 września 2020 roku

 
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3
 
z Oddziałami Integracyjnymi w Cieszynie
 
 
 
mgr Mariola Lapczyk


Załączniki:

Regulamin stołówki