REGULAMIN PRZERW W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 3 Z ODDZIAŁAMI
INTEGRACYJNYMI IM. JANUSZA KORCZAKA W CIESZYNIE W DOBIE PANDEMII W
ROKU SZKOLNYM 2020/2021

  1. Przerwa międzylekcyjna przeznaczona jest na odpoczynek, rozmowy z kolegami, posiłek, korzystanie z toalety, biblioteki.
  2. Uczniowie bezwzględnie podporządkowują się poleceniom nauczycieli dyżurujących i innych pracowników szkoły.
  3. UCZNIOWIE I NAUCZYCIELE ZOBOWIĄZANI SĄ PODCZAS PRZERW DO ZAKŁADANIA MASECZEK LUB PRZYŁBIC.
  4. W czasie przerwy dla danej klasy nauczyciel zobowiązany jest do wywietrzenia sali.
  5. Uczniów obowiązuje zakaz opuszczania terenu szkoły w czasie przerw bez opieki nauczyciela.
  6. W czasie przerw nie wolno uczniom przebywać w salach lekcyjnych bez opieki nauczyciela.
  7. W klasach I-III przerwy organizowane są przez wychowawców i nauczycieli indywidualnie, wg potrzeb.
  8. Klasy IV-VIII spędzają przerwy tylko i wyłącznie koło swoich sal lekcyjnych pod opieką nauczyciela dyżurującego, w maseczkach lub przyłbicach.
  9. Zobowiązuje się uczniów do zwrócenia szczególnej uwagi podczas przechodzenia przy drzwiach sal lekcyjnych, z uwagi na otwieranie się ich na zewnątrz.
  10. Uczniów obowiązują zasady bezpiecznego poruszania się po schodach - spokojnie wchodzą i schodzą zawsze prawą stroną.
  11. Czas przerwy uczniowie spędzają w sposób sprzyjający relaksowi i odprężeniu.
  12. W szczególności zabrania się w tym czasie:
    1. biegania po korytarzach i schodach,
    2. hałasowania (krzyki, piski, gwizdy),
    3. stosowania agresji fizycznej i psychicznej (popychanie, kopanie, bicie, podstawianie nóg, przezywanie, obrażanie, wyzywanie itp.),
    4. organizowania zabaw, które mogą stanowić zagrożenie dla życia i zdrowia (gra w gumę, w piłkę, skakanie, kopanie i rzucanie różnych przedmiotów itp.),
    5. siadania na schodach, półpiętrach i przy drzwiach sal, przejściu na piętro i do sutereny,
    6. zakaz blokowania drożności dróg ewakuacyjnych,
    7. śmiecenia, niszczenia mienia i sprzętu szkolnego,
    8. noszenia przy sobie niebezpiecznych dla życia i zdrowia przedmiotów (noże, nożyczki, szpileczki, pinezki, itp.).
  13. Z toalet korzysta się tylko i wyłącznie w sprawach związanych z higieną i potrzebami fizjologicznymi.
  14. W toaletach i na korytarzach należy zachowywać czystość, a po wyjściu z toalety umyć ręce i zdezynfekować.
  15. Obowiązuje uczniów zakaz korzystania z urządzeń do rejestracji obrazu i dźwięku na terenie szkoły. Powyższe przedmioty uczeń przynosi na swoją odpowiedzialność.
  16. Podczas przerw obiadowych wszyscy uczniowie schodzą do jadalni zgodnie z harmonogramem pod opieką nauczyciela. Na stołówce obowiązuje odrębny regulamin.
  17. O problemach, konfliktach, sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu, zauważonej dewastacji uczniowie niezwłocznie informują dyżurującego nauczyciela lub innego pracownika szkoły.
  18. Przerwy międzylekcyjne odbywają się na szkolnym terenie zielonym. W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych uczniowie pozostają w budynku szkoły pod opieką nauczycieli.
  19. Podczas przerwy na zewnątrz budynku szkolnego dodatkowo obowiązują następujące zasady:
    1. na zewnątrz pierwszy wychodzi nauczyciel
    2. uczniowie przebywają w wyznaczonym przez nauczyciela dla klasy rejonie, zachowując bezpieczny dystans
    3. nie wolno wchodzić na ławki, niszczyć roślinności ani sprzętu na placu zabaw
    4. zabronione są zachowania, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia innych uczniów.
  20. W czasie przerwy międzylekcyjnej zabrania się uczniom schodzenia i przebywania w szatni.
  21. Uczniowie przychodzą do szkoły krótko przed rozpoczęciem zajęć i dezynfekują ręce. Wchodząc do szkoły, ubierają maseczkę lub przyłbicę, przebierają się w szatni, nie przesiadując w niej i od razu udają się do swojej sali, zachowując wszystkie zasady bezpieczeństwa. Opuszczając szatnię, ponownie dezynfekuj ą ręce.
  22. W każdej sali, w której zajęcia zaczynają się o godz. 8.00, o 7.50 czekać będzie już na uczniów nauczyciel.

KAŻDY UCZEŃ I PRACOWNIK SZKOŁY ZOBOWIĄZANY JEST DO
PRZESTRZEGANIA REGULAMIN

 
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3
 
z Oddziałami Integracyjnymi w Cieszynie
 
 
 
mgr Mariola Lapczyk


Załączniki:

Regulamin przerw