Referat Podatków, Dochodów, Windykacji i Egzekucji

Kierownik Referatu - Katarzyna Sinka

Inspektor - Anna Gocman-Sikora
Podinspektor - Agnieszka Ciżewska - Stanowisko ds. prowadzenia egzekucji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Podinspektor - Joanna Haratyk - Stanowisko ds. księgowości syntetycznej i windykacji niepodatkowych dochodów budżetowych

  • tel.: 33 479 43 18

Inspektor - Monika Brzezina

  • tel.: 33 479 42 97

Inspektor - Maria Bierska

  • tel.: 33 479 42 94

Podinspektor - Joanna Kohut

  • tel.: 33 479 42 52

Inspektor - Izabela Macura

  • tel.: 33 479 42 84

Starszy Inspektor - Urszula Olszewska

  • tel.: 33 479 42 87

Inspektor - Urszula Kania

  • tel.: 33 479 42 85

Inspektor - Renata Sosnowska-Strządała

  • tel.: 33 479 42 83

Inspektor - Dorota Górniak

  • tel.: 33 479 42 81

Podinspektor - Aldona Czyż

  • tel.: 33 479 42 82

Zakres działania:

  1. przygotowywanie uchwał w sprawach podatków i opłat lokalnych,
  2. prowadzenie wymiaru i poboru należności z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej,
  3. prowadzenie postępowania upominawczego w zakresie podatków i opłat lokalnych,
  4. prowadzenie pełnej obsługi księgowej w zakresie podatków i opłat lokalnych.
  5. prowadzenie obsługi kasowej,
  6. współpraca z sądami powszechnymi w sprawach nieruchomości objętych licytacją,
  7. prowadzenie postępowania w sprawach dotyczących wyrażenia zgody przez Burmistrza Miasta na umorzenie zaległości podatkowych, odroczenie terminów płatności i rozłożenie należności na raty w zakresie podatków stanowiących dochody gminy, dla których organem podatkowym jest Urząd Skarbowy,
  8. prowadzenie spraw w zakresie zwrotu podatku akcyzowego producentom rolnym,
  9. prowadzenie wszystkich spraw z zakresu podatków i opłat lokalnych,
  10. współpraca z Wydziałem Organizacyjnym w zakresie obsługi platformy informatycznej Cieszyński System Informacji Finansowej - Podatkowej (CSIFP),
  11. prowadzenie pełnej obsługi księgowej dochodów budżetowych,
  12. prowadzenie ewidencji należności i wpłat z tytułu mandatów karnych kredytowanych oraz windykacji w trybie egzekucji administracyjnej,
  13. prowadzenie obsługi księgowej i windykacji dochodów z tytułu opłat za usługi geodezyjne pobieranych na podstawie porozumienia ze Starostwem,
  14. prowadzenie windykacji w trybie postępowania egzekucyjnego w administracji podatków i opłat lokalnych oraz niepodatkowych należności publiczno-prawnych,
  15. prowadzenie windykacji należności cywilno-prawnych,
  16. prowadzenie egzekucji administracyjnej należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, dla których organ Gminy ma uprawnienia organu egzekucyjnego,
  17. prowadzenie spraw w zakresie zajęć wierzytelności przez komorników,
  18. fakturowanie sprzedaży i prowadzenie rozliczeń podatku należnego od towarów i usług,
  19. prowadzenie obsługi kasowej, łącznie z prowadzeniem zbiorczej dokumentacji kas gotówkowych na obiektach sportowych,
  20. prowadzenie obsługi księgowej działalności nie objętych sprawozdawczością budżetową,
  21. prowadzenie sprawozdawczości w zakresie udzielania pomocy publicznej przedsiębiorcom, w tym pomocy de minimis.