Urząd Stanu Cywilnego

ul. Kochanowskiego 14
43 - 400 Cieszyn

Kierownik - Artur Lorek

Zastępca Kierownika - Katarzyna Lankocz

  • tel.: 33 479 43 86

Zastępca Kierownika - Bartosz Chrapek

  • tel.: 33 479 43 65

Starszy Inspektor - Wioletta Kasztura
(stanowisko ds. rejestracji zgonów)

  • tel.: 33 479 43 89

Inspektor - Iwona Bednorz

  • tel.: 33 479 43 88

Inspektor - Marcelina Gardas
(stanowisko ds. zmian, usuwania niezgodności PESEL i archiwum)

  • tel.: 33 479 43 87

Zakres działania:

  1. Prowadzenie spraw dotyczących akt stanu cywilnego w Bazie Urzędów Stanu Cywilnego w systemie teleinformatycznym, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Prowadzenie spraw dotyczących akt stanu cywilnego na zlecenie innych USC, w tym migracja danych w Bazie Urzędów Stanu Cywilnego w systemie teleinformatycznym.
  3. Prowadzenie spraw dotyczących akt stanu cywilnego w rejestrach manualnych USC aż do czasu ich archiwizacji zgodnie z obowiązującym przepisami.
  4. Prowadzenie spraw związanych z aktami stanu cywilnego w rejestrze PESEL w systemie teleinformatycznym, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  5. Prowadzenie rejestrów w elektronicznym systemie SOD dotyczących wydanych aktów urodzenia, małżeństwa i zgonu.
  6. Prowadzenie rejestrów w elektronicznym systemie SOD dotyczących wydanych zaświadczeń w Bazie Urzędów Stanu Cywilnego.
  7. Prowadzenie spraw dotyczących usuwania niezgodności występujących w Rejestrach PESEL, Bazie Urzędów Stanu Cywilnego a pozostałymi rejestrami systemu teleinformatycznego „Źródło” (EL, RDO).
  8. Prowadzenie spraw w zakresie korespondencji konsularnej związanej z aktami stanu cywilnego.
  9. Prowadzenie spraw z zakresu zmiany imion, nazwisk zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  10. Prowadzenie spraw z zakresu statystyki publicznej dotyczących Bazy Urzędów Stanu Cywilnego w systemie teleinformatycznym „Źródło” oraz na potrzeby Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach.
  11. Prowadzenie spraw z zakresu profilaktyki, konserwacji i archiwizacji akt stanu cywilnego.
  12. Organizowanie i przeprowadzanie ceremonii zawarcia związku małżeńskiego w budynkach Urzędu Miejskiego w Cieszynie.
  13. Organizowanie i przeprowadzanie ceremonii zawarcia związku małżeńskiego poza siedzibą Urzędu Stanu Cywilnego w Cieszynie.
  14. Organizowanie i przeprowadzenie ceremonii jubileuszu 50 – lecia zawarcia związku małżeńskiego.
  15. Współpraca z sądami powszechnymi, organami administracji publicznej i innymi podmiotami właściwymi w zakresie ustalenia pochodzenia dziecka.
  16. Przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkobierców (sporządzanie testamentów allograficznych).
  17. Realizowanie zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych.

Regulamin korzystania z pomieszczeń Urzędu Miejskiego w związku z ceremonią zawarcia małżeństwa:

Zarządzenie Nr 120.7.2014