Wydział Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej

ul. Kochanowskiego 14
43-400 Cieszyn

Naczelnik Wydziału - Grzegorz Soboszek
 

  • tel.: 33/ 47 94 372 - Sprawy wojskowe
Podinspektor - Teresa Świazdek
 
  • tel.: 33/ 47 94 373 - Ewidencja ludności
Inspektor - Magdalena German-Kolek

Pomoc administracyjna - Jakub Długosz


  • tel.: 33/ 47 94 374 - Dowody osobiste
Podinspektor - Magdalena Stańco

  • Działalność gospodarcza
Podinspektor - Bogusława Macura


Zakres działania:

  • zadania zlecone z zakresu administracji rządowej wynikające z ustaw:
  1. wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
  2. prowadzenie ewidencji ludności, wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,
  3. przygotowanie miasta do funkcjonowania w okresie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
  4. sporządzanie spisów wyborców w związku z zarządzeniem wyborów oraz referendów, prowadzenie i aktualizowanie rejestru wyborców gminy,
  5. współdziałanie w przygotowaniach do wyboru ławników Sądu Wojewódzkiego i Sądu Rejonowego, wydawanie zezwoleń na przeprowadzanie zbiórki publicznej,
  6. prowadzenie postępowania w sprawach dotyczących zgromadzeń,
  7. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych, organizowanie doręczenia i doręczanie kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych przeprowadzonych w trybie natychmiastowego stawiennictwa oraz do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
  8. nakładanie obowiązków świadczeń osobistych i rzeczowych w czasie pokoju oraz po ogłoszeniu mobilizacji,
  9. wykonywanie zadań związanych z planowaniem operacyjnym oraz organizowanie i prowadzenie szkoleń obronnych,
  • zadania własne wynikające z ustaw:
  1. przekazywanie właściwym dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci w wieku od 3 do 15 lat,
  2. przesyłanie Urzędowi Skarbowemu informacji o osobach zmarłych, realizowanie zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych,
  3. realizowanie zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych,
  4. prowadzenie biura dokumentów niejawnych.
  5. wykonywanie czynności związanych z Centralną Ewidencją i Informacją Działalności Gospodarczej,
  6. wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, nadzorowanie terminowego uiszczania opłat za korzystanie z zezwoleń alkoholowych oraz współpraca z innymi jednostkami w zakresie kontroli przestrzegania przepisów dot. obrotu napojami alkoholowymi,
  7. współdziałanie z placówkami handlowymi, gastronomicznymi i usługowymi w kierunku maksymalnego zaspokojenia potrzeb mieszkańców miasta,
  8. określanie dni i godzin otwierania oraz zamykania placówek handlowych, gastronomicznych i usługowych,
  9. wnioskowanie o ustalanie miejsc przeznaczonych dla prowadzenia działalności handlowej,
  10. współpraca z wydziałami Urzędu oraz jednostkami zewnętrznymi w zakresie zgodnego z prawem prowadzenia działalności gospodarczej przez przedsiębiorców na terenie Cieszyna,
  11. wydawanie licencji na krajowy zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi,
  12. prowadzenie spraw związanych z przeciwdziałaniem bezrobociu i współpracy z małymi i średnimi przedsiębiorcami tworzącymi miejsca pracy,
  13. prowadzenie wykazu podmiotów podległych Burmistrzowi Miasta, w których może być wykonywana przez skazanych nieodpłatna, kontrolowana praca na cele społeczne.