Wydział Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej

ul. Kochanowskiego 14
43-400 Cieszyn

Naczelnik Wydziału - Grzegorz Soboszek
 

  • tel.: 33/ 47 94 372 - Sprawy wojskowe
Podinspektor - Teresa Świazdek
 
  • tel.: 33/ 47 94 373 - Ewidencja ludności
Inspektor - Magdalena German-Kolek

  • tel.: 33/ 47 94 374 - Dowody osobiste
Podinspektor - Magdalena Stańco

Zakres działania:

  • zadania zlecone z zakresu administracji rządowej wynikające z ustaw:
  1. wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
  2. prowadzenie ewidencji ludności, wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,
  3. przygotowanie miasta do funkcjonowania w okresie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
  4. sporządzanie spisów wyborców w związku z zarządzeniem wyborów oraz referendów, prowadzenie i aktualizowanie rejestru wyborców gminy,
  5. współdziałanie w przygotowaniach do wyboru ławników Sądu Wojewódzkiego i Sądu Rejonowego, wydawanie zezwoleń na przeprowadzanie zbiórki publicznej,
  6. prowadzenie postępowania w sprawach dotyczących zgromadzeń,
  7. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych, organizowanie doręczenia i doręczanie kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych przeprowadzonych w trybie natychmiastowego stawiennictwa oraz do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
  8. nakładanie obowiązków świadczeń osobistych i rzeczowych w czasie pokoju oraz po ogłoszeniu mobilizacji,
  9. wykonywanie zadań związanych z planowaniem operacyjnym oraz organizowanie i prowadzenie szkoleń obronnych,
  • zadania własne wynikające z ustaw:
  1. przekazywanie właściwym dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci w wieku od 3 do 15 lat,
  2. przesyłanie Urzędowi Skarbowemu informacji o osobach zmarłych, realizowanie zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych,
  3. realizowanie zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych,
  4. prowadzenie biura dokumentów niejawnych.