Zgłoszenie zgonu

Podstawy prawne

Art.92-95 ustawy z dnia 28.11.2014 r. Prawa o aktach stanu cywilnego, (Dz.U.2014.1741)

Termin załatwienia

Zgłoszenie zgonu następuje przez złożenie kierownikowi urzędu stanu cywilnego karty zgonu w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenie zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.

Wymagane dokumenty

Zgłoszenie zgonu następuje na podstawie następujących dokumentów:

  • karta zgonu wystawiona przez szpital lub lekarza, dokument stwierdzający tożsamość osoby zmarłej,
  • dokument stwierdzający tożsamość osoby rejestrującej zgon.

Opłaty

  • pierwszy odpis skrócony aktu zgonu wydawany bezpośrednio po rejestracji - z urzędu bezpłatnie,
  • każdy kolejny odpis skrócony 22,00 zł,
  • odpis zupełny 33,00 zł.