Zgłoszenie zgonu

Podstawy prawne     

Art.92-95 ustawy z dnia 28.11.2014 r. Prawa o aktach stanu cywilnego,  (Dz.U.2014.1741)

Termin załatwienia   

Zgłoszenie zgonu następuje przez złożenie kierownikowi urzędu stanu cywilnego karty zgonu w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenie zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.   

Wymagane dokumenty   

Zgłoszenie zgonu następuje na podstawie następujących dokumentów:

- karta zgonu wystawiona przez szpital lub lekarza, dokument stwierdzający tożsamość osoby zmarłej

- dokument stwierdzający tożsamość osoby rejestrującej zgon             

Opłaty   

Pierwszy odpis skrócony aktu zgonu wydawany bezpośrednio po rejestracji - z urzędu bezpłatnie, każdy kolejny odpis skrócony 22,00 zł, odpis zupełny 33,00 zł.